چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

زندان اوین؛ سروناز احمدی ۶ روز است که در اعتصاب بسر میبرد

امروز ششمین روز از اعتصاب سروناز احمدی در زندان اوین است. این فعال حقوق کودکان از مشکلات اعصاب و روان رنج میبرد، خواستار اعزام به مرخصی درمانی است.

یک منبع مطلع از وضعیت جسمانی خانم احمدی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “سروناز امروز در ششمین روز از اعتصاب داروی خود بسر میبرد. او در زندان با حال نامساعد روحی و جسمی رو به روست. به طوری که وقتی دچار پانیک اتک میشود، بدنش قفل میشود و پاهایش لمس میشود.  او که از تاریخ ۱۷ شهریورماه، دست به اعتصاب دارو زده، چندین بار این حملات به او دست داده و همبندی هایش او را به بهداری زندان بردند که آنجا تنها به تزریق آمپول عضلانی اکتفا کردند. امکان تکرار این حملات وجود دارد و برای او خطرناک است. خانم احمدی در صورت موافقت با آزادی مشروط و یا اعزام به مرخصی درمانی به اعتصاب خود پایان خواهد داد.”

پیشتر یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی در گفتگو با هرانا عنوان کرده بود: خانم احمدی پیشتر در جریان تنش در زندان دچار “پانیک اتک” شد و به بیمارستان انتقال یافت. پزشکان اعلام کرده بودند که بیماری او مشکوک به صرع است و نیاز به رسیدگی پزشکی مناسب در خارج از زندان دارد.

همچنین این فعال کودکان در نامه ای اعلام کرده بود که داروهای مصرفی مورد نیاز خود را با تاخیر دریافت می‌کند، امری که به تشدید بیماری او منجر شده است.

سروناز احمدی در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

خانم احمدی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس مجموعا شش سال زندان محکوم شده بود. نهایتا حکم وی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

 وی در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ نیز بازداشت و نهایتا در تاریخ ۱۶ آذر ماه همان سال، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

سروناز احمدی، دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی در ولنجک تهران و فعال حقوق کودکان است.

https://akhbar-rooz.com/?p=250550 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x