چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

پیمان همکاری: گرامی باد دومین سالگرد  جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی”

با  نام و یاد آنانی که برای آزادی ایران، عدالت و کرامت انسانی جان باختند.

قتل حکومتی ژینا – مهسا امینی به جنبشی دامن زد که در روز ٢۶ شهریور از آرامستان آیچی در شهرستان سقز با دو شعار مرگ بر دیکتاتور و زن – زندگی – آزادی شروع و بلافاصله در بیش از صد شهر ایران گسترش پیدا کرد. شعار زن زندگی ازادی بسرعت از مرزهای ایران گذشت و به نمادی برای مبارزات زنان در سراسر جهان تبدیل شد. انقلاب ژینا نقطه عطف تغییر نگرش ایرانیان بعد از تجربه ۴۵ سال استبداد دینی و از این منظر ظهور یک انقلاب ذهنی و رنسانس ایرانی است که در تمام سطوح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی زندگی ایرانیان تاثیرات غیر قابل انکار خود را  بر جای گذاشته است.

جنبش انقلابی ژینا، که با فریاد علیه تبعیض و ایستادگی در برابر ظلم و ستم آغاز شد، همچنان زنده و پویاست. این خیزش نه تنها نماد مقاومت و خیزش مردم ایران در برابر نظام استبدادی حاکم است، بلکه پرچمدار حرکتی اجتماعی و سیاسی شده است که هدف آن پایان دادن به حیات رژیمی سرکوبگر، ماشین اعدام و سرکوب آن، واپس‌گرایی مذهبی و بی‌عدالتی ساختاری است. این جنبش، گذار از نظام جمهوری اسلامی و برپایی حکومتی آزاد، سکولار، دموکراتیک و عدالت‌محور را به عنوان هدف غایی خود تعیین کرده است.

در طی دو سال گذشته حکومت اسلامی تمام تلاشش را کرده است تا جنبش انقلابی زن زندگی آزادی را انکار کند. سرکوب خشن زنان و بازداشت های گسترده  کنشگران حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و حقوق بشری و فعالان محیط زیست نشانه ترس و انتقام از گفتمانی است که زوال حکومت را رقم زده است. طرفداران تغییر در انتخابات های اخیر مُهر گذر از حکومت اسلامی را بر صندوق های رای زدند و قدرت تحریم خود را به نمایش گذاشتند.

در دومین سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا امینی) و دیگر جانباختگان و قهرمانان راه آزادی در سراسر ایران، سازمان‌های عضو “پیمان همکاری” وظیفەی اخلاقی و سیاسی خود می‌دانند که با صدور این بیانیه، پشتیبانی خود را از مبارزات مردم برای رفع تبعیض و دست یابی به حقوق بنیادین خود اعلام کنند و صدای آنان را به گوش جهانیان برسانند.

پیمان همکاری بر این باور است که شرط ضرور برای پیروزی نهایی در جدال با استبداد دینی و به زیر کشیدن آن، که هدف نهایی انقلاب ژینا است، همکاری نیروهای دموکراسی خواهی است که حساسیت شرایط سیاسی و وضعیت کشور را درک می کنند و بر اساس عقلانیت سیاسی برای نجات ایران از فروپاشی اجتماعی در یک ائتلاف ملی گرد می آیند.

پیمان همکاری بر این باور است که ایجاد یک آلترناتیو ملی می تواند جامعه بین المللی را در گذار از جمهوری اسلامی در کنار مردم ایران قرا ر بدهد و بهمین خاطر در دومین سالگرد جنبش انقلابی ژینا آمادگی خود را برای همکاری با همه نیروهایی که خواهان گذار قطعی از حکومت اسلامی و ساختن ایرنی آزاد و دموکراتیک بر پایه موازین اعلامیه جهانی حقوق بشر هستند، اعلام می کند.

پیروز باد آرمانهای زن زندگی آزادی

زنده باد یاد تمامی جاویدنامان راه آزادی

سازمانهای عضو پیمان همکاری:

شورای مدیریت گذار

حزب مشروطه ایران، لیبرال دمکرات

 شورای ملی تصمیم

جمعیت سوسیال دموکراسی برای ایران

 اتحاد برای آغازی نو – جنبش وحدت ملی ایرانیان

سازمان دمکراتیک یارسان

٢٢ شهریور ١۴٠٣

١٢ سپتامبر ٢٠٢۴

https://akhbar-rooz.com/?p=250542 لينک کوتاه

3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x