چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

واژگونی خودروی حامل مهاجران افغان در جاده عسلویه ۹ کشته بر جای گذاشت

واژگونی یک خودروی پژو در محور عسلویه به کنگان در استان بوشهر «۹ کشته و سه مصدوم» به همراه داشت.

احسان ایزدپناه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، شنبه ۲۴ شهریور با اعلام اینکه این حادثه در ساعت ۴:۱۲ بامداد رخ داده، به خبرنگاران گفت مأموران پایگاه امداد و نجات «پس از تلاش و با عملیات رهاسازی موفق به بیرون آوردن سه مصدوم از این خودرو شدند».

آقای ایزدپناه همچنین با بیان اینکه رانندهٔ این خودرو ایرانی بوده که خود جزو کشته‌شدگان است، اعلام کرد: «۱۱ نفر از سرنشینان این خودرو اتباع بیگانه بوده‌ که به شکل غیرمجاز وارد کشور شده‌اند.»

رئیس پلیس راهور فرماندهی جمهوری اسلامی ۱۷ شهریور گفت بر اثر حوادث رانندگی هفتهٔ گذشته در ایران که همزمان با تعطیلات و افزایش سفرها رخ داد ۳۱۴ نفر کشته و هزاران نفر مجروح شدند.

این مقام پلیس راهور با بیان اینکه در این بازهٔ زمانی ۲۶۴ فقره تصادف منجر به مرگ رخ داده، به خبرگزاری ایسنا گفت همچنین در هفته گذشته «در مجموع ۸۱۵۶ فقره تصادف جرحی» نیز در کشور به ثبت رسیده است.

محسن پیرهادی، نماینده مجلس در ایران، آبان ۱۴۰۲ خودروهای غیراستاندارد را «سومین عامل مرگ‌ و میر» در ایران اعلام کرده بود.

آقای پیرهادی در این زمینه گفت «بیش از ۹۰ درصد قطعات خودرو» در ایران مطابق با استاندارد ساخته نمی‌شود چون «هیچ دستورالعملی برای تولید بخش اعظم قطعات وجود ندارد» و «نظارتی هم بر تولید و توزیع این قطعات» نیست.

ایران همچنین جاده‌های بی‌کیفیت و پرخطری دارد که آمار تصادفات مرگبار در این کشور را افزایش داده است.

سازمان پزشکی قانونی ایران گزارش داده‌ که بیش از ۲۰ هزار مورد مرگ در سال گذشته در تصادفات جاده‌ای ایران ثبت شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=250520 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x