جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وفاق ملی: شعار سیاسی دولت پزشکیان؛ اسپانسر تیم تراکتورسازی شد؛ حضور ناگهانی کیانوش رستمی با پرچم جمهوری کوزوو؛ در مسابقات جهانی وزنه‌برداری؛ طلای زهرا کیانی ؛ ۴ دیدار مهم فوتبال لیگ برتر انگلیس

نازک بین-در چهار بازی اول فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ لالیگا، هانسی فلیک مربی جدید بارسلونا که تیم اش با چهار پیروزی مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفته، چهار بازیکن جوان را به تیم اول باشگاه معرفی کرده است. مارک برنال، خرارد مارتین، پائو ویکتور و سرخی دومینگس زیر نظر مربی آلمانی برای اولین بار در ترکیب قرار گرفته‌اند. ضمن اینکه مارک کاسادو فرصت زیادی برای بازی به دست آورده و لامین یامال، پائو کوبارسی و آلخاندرو بالده اعضای مهمی از تیم شده‌اند. استعدادهای جوان دیگری هم هستند مثل اونای هرناندس، الکسیس اولمدو، تونی فرناندس و آندرس کوئنکا که  از لاماسیا برای تمرین با تیم اول باشگاه دعوت شده‌اند.این تأکید بر جوانان تنها واکنشی به مصدومیت بازیکنان اصلی تیم نیست بلکه استراتژی خاصی است که ریشه در احترام فلیک به استعدادهای لا ماسیا دارد. فلیک قبل از اینکه کارش را شروع کند، به دقت وضعیت پدیده‌های آکادمی باشگاه را زیر نظر داشت و بعد از آنکه کار را به دست گرفت، تمرکز فوق‌العاده‌ای روی پتانسیل بازیکنان جوانان داشته است. این نگرش همخوانی دارد با سنت دیرینه بارسلونا در مورد تغذیه استعدادهای خودساخته که برخی از بهترین فوتبالیست‌های جهان شده‌اند.
 تعهد فلیک به آوردن استعدادهای لاماسیا به تیم اول باشگاه از چند عامل نشأت می‌گیرد. اول او به طور کامل پذیرفته است که آکادمی نقشی حیاتی در هویت و موفقیت باشگاه داشته. علاوه بر آن، مسأله عمق بخشیدن به تیم و داشتن یک نیمکت قوی راه را برای بازیکنان جوان باز کرده است ضمن اینکه در فلسفه مربیگری فلیک کیفیت و توانایی بر سن و سال ارجحیت دارد. از همه مهم‌تر، مربی ۵۹ ساله از عملکرد بازیکنانی که از آکادمی آمده‌اند، شگفت‌زده شده است. حتی قبل از اینکه بیاید از کیفیت استثنایی بازیکنان در اختیارش تعریف کرده بود، او گفت: «از این چند هفته اول خیلی راضی‌ام، ما بازیکنان زیادی از لاماسیا در اختیار داریم و واقعاً از کار آکادمی در پرورش این استعدادها قدردانی می‌کنم. این فوق‌العاده است، کیفیت و اشتیاق این بازیکنان بی‌نظیر است.»
 علاقه فلیک به استعدادهای جوان فراتر از میزان بازی آنها در تیم است. او ،بازیکنان خودساخته آکادمی را حمایت و تشویق می‌کند و فضایی ایجاد کرده که بازیکنان جوان احساس ارزش می‌کنند و اعتماد به نفس‌شان بالا می‌رود. سرخی دومینگس آخرین بازیکن آکادمی است که تجربه بازی در تیم اول را به دست آورده و درباره فلیک می‌گوید: «او ،و کادر فنی‌اش خیلی به بازیکنان نزدیک هستند. به حس ما خیلی توجه دارد و همیشه لبخند روی لبش است.» فلیک، با استقبال و تقویت استعدادهای لاماسیا نه تنها نیازهای فوری تیم را برطرف می‌کند. بلکه پایه‌های موفقیت بلندمدت باشگاه را درست می‌سازد. نگاه مربی آلمانی ادامه‌دهنده سنتی است که سال‌ها هویت باشگاه را ساخته و از این طریق، میراث ساختن تیم بر اساس استعدادهای خودساخته در فلسفه فوتبالی بارسلونا را حفظ می‌کند.

۴ دیدار مهم فوتبال لیگ برتر انگلیس

هفته چهارم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ برتر انگلیس با پایان بازیهای ملی موسوم به -فیفا دی- امروز شنبه با جدال ساوتهمپتون و منچستریونایتد آغاز می‌شود؛ لیورپول میزبان ناتینگام فارست است و منچسترسیتی از برنتفورد استقبال می‌کند. چلسی در مسابقه دیرهنگام روز شنبه به خانه بورنموث می‌رود و تاتنهام روز یکشنبه در مهم‌ترین مسابقه هفته از آرسنال پذیرایی می‌کند.تا پیش از آغاز هفته جدید، منچسترسیتی و لیورپول با کسب ۹ امتیاز کامل در صدر جدول قرار گرفته‌اند و تیم‌های آرسنال، برایتون و نیوکاسل (۷) در رده‌های بعدی قرار دارند. تاتنهام با ۴ امتیاز در جایگاه دهم قرار دارد و تیم‌های چلسی (۴) و منچستر یونایتد (۳) همچنان در نیمه دوم جدول جای گرفته‌اند. ارلینگ هالند با ۷ گل (۴ گل اختلاف با نفر دوم) در صدر جدول گلزنان قرار گرفته و کول پالمر (۴) بالاتر از محمد صلاح (۳) و بوکایو ساکا (۳) در زمینه پاس‌ گل رکورددار است. همچنین هیچ دروازه‌بانی به اندازه آلیسون بکر (۳) موفق به کلین‌شیت نشده است. عملکرد فاجعه‌بار کاسمیرو در ۴۵ دقیقه نخست جدال با لیورپول که با اشتباهات منجر به گل حریف همراه شد، اریک تن‌هاخ را برای به‌کارگیری مانوئل اوگارته در مسابقه زودهنگام فردا مصمم می‌کند. کاسمیرو کاملاً از ضرباهنگ بازی بزرگ هفته گذشته لیگ برتر دور بود و سرمربی هلندی بین ۲ نیمه توبی کولیر جوان را برای زوج‌سازی با کوبی مینو به زمین فرستاد. اوگارته پیش از انتقال به منچستر یونایتد در روز پایانی پنجره تابستانی نقل و انتقالات، برای پاری‌سن‌ژرمن به میدان نرفته بود اما بامداد چهارشنبه این هفته در مصاف با ونزوئلا در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در ترکیب اروگوئه بود.

برگزاری شهرآورد شمال لندن ده‌ها حادثه و خاطره را برای هواداران فوتبال انگلیس به ذهن می‌آورد و نتایج دراماتیک و بازگشت‌های دیرهنگام این تقابل را به یک مسابقه خاص در لیگ برتر تبدیل می‌کند. دیدار روز یکشنبه اما یک تفاوت خاص خواهد داشت و آن الزام آرسنال به پوشیدن پیراهن دوم در خانه رقیب سنتی است. در روزگار معاصر باشگاه‌ها لباس‌های مختلف متعددی را برای بازی‌های مختلف انتخاب می‌کنند تا میزان فروش پیراهن خود را افزایش دهند اما این بار اتحادیه داوران حرفه‌ای فوتبال انگلیس لباس اصلی توپچی‌ها را به دلیل سطح سفیدرنگ بیش از اندازه برای داربی تأیید نکرده. این سنت‌شکنی ظاهراً کوچک،حداقل در مصاف ۲ تیم برای هواداران اهمیت بالایی دارد.

طلای زهرا کیانی

در روز دوم پیکارهای بخش تالو مسابقات ووشو قهرمانی آسیا که از روز گذشته (پنجشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۳) به صورت رسمی در ماکائو آغاز شده، زهرا کیانی نماینده کشورمان در فرم “جین‌شو” به مصاف “حریفان خود رفت.کیانی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی، در این فرم با کسب نمره ۹.۶۸۶ ضمن ایستادن در رتبه نخست به مدال طلای این بخش دست یابد. این نخستین مدال کاروان ووشو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ است. مدال طلای زهرا کیانی نخستین مدال طلای تاریخ بخش تالو “انفرادی” کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا است.ورزشکارانی‌ از هنگ‌کنگ و ویتنام به ترتیب با نمرات ۹.۶۸۶ و ۹.۶۸۳ به ترتیب دوم و سوم شدند. در روز دوم پیکارهای ساندا مسابقات ووشو قهرمانی آسیا که از روز گذشته (پنجشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۳) به صورت رسمی در ماکائو آغاز شده است، ورزشکاران تالو و ساندای کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند که در پایان این روز کاروان کشورمان موفق به کسب یک طلا توسط زهرا کیانی و یک برنز توسط هلیا اسدیان در بخش تالو شد.

قهرمانی تیم رویینگ چهارنفره زنان ایران در رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا

اولین مدال ایران در مسابقات رویینگ قهرمانی زیر ۲۳ سال و جوانان آسیا طلا شد. به گزارش ایسنا، مسابقات رویینگ قهرمانی زیر ٢٣ سال و جوانان آسیا در شهر شنیانگ چین در حال برگزاری است.قایق چهارنفره زیر ٢٣ سال بانوان در فینال به آب زد. تیم ایران با ترکیب فاطمه مجلل، کیمیا زارعی، مهنا حاجی‌حسینی و ساقی ملکی در رقابت با نمایندگان قزاقستان، چین، ویتنام و کره شمالی با زمان ۶:۴٢.٩٣ دقیقه اول و صاحب مدال طلا شد. در این رقابت نمایندگان ویتنام و چین دوم و سوم شدند.تیم ملی رویینگ ایران با هدایت فرزین رضایی، مربی، و نازنین رحمانی، کمک مربی، در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت و محمدتقی محمدیان نیز سرپرست تیم است. فاطمه مجلل، کیمیا زارعی، مهنا حاجی‌حسینی و ساقی ملکی در بخش بانوان و امیررضا عبدالی در بخش مردان ورزشکاران ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند.

وفاق ملی ؛شعار سیاسی دولت پزشکیان اسپانسر تیم تراکتورسازی شد

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران سال ها نماینده این شهر در مجلس بوده با شعار وفاق ملی – برای ایران ، روی پیراهن بازیکنان این تیم نقش بسته بود به مصاف ذوب آهن رفت.به نقل از رسانه رسمی باشگاه تراکتور، براساس تصمیم روز جمعه مجمع سهامداران باشگاه تراکتور، شاگردان دراگان اسکوچیچ در دیدار هفته چهارم مسابقات لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن، در راستای ارج نهادن و همراهی با اهداف و برنامه‌های دولت چهاردهم، به جای نشان اسپانسر و حامی باشگاه، با پیراهن‌ اختصاصی که شعار «وفاق ملی» و «برای ایران» بر روی آن نقش بسته به مصاف حریف خودرفتند.

نماینده ایران جهانی شد؛صعود مقتدرانه یزدی‌ها به فینال آسیا

تیم والیبال شهداب یزد در مرحله نیمه نهایی موفق به شکست حریف قزاقستانی خود شد و به مرحله فینال راه پیدا کرد. این تیم همچنین مجوز حضور به جام باشگاه های جهان را نیز کسب کرد.به گزارش خبرنگار مهر، بیست و ششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا امروز (پنج شنبه ۲۲ شهریور) در ورزشگاه اختصاصی شهداب یزد پیگیری شد.در دومین روز از مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴، دو تیم شهداب یزد (ایران) و پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) امروز (جمعه) از ساعت ۱۷ به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی تیم شهداب همراه بود.شاگردان محمدی راد موفق شدند در سه ست پیاپی با امتیازهای (۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۹) پیروز میدان شوند و به مرحله فینال راه پیدا کنند.پیش از شروع مسابقه هواداران یزدی در سالن اختصاصی شهداب یزد یک صدا این تیم را تشویق کردند.لی دو هی” سرمربی تیم والیبال زنان هم با حضور در سالن شهداب یزد از نزدیک تماشاگر این دیدار بود.

رده‌بندی سرمربیان تیم‌های لیگ برتر انگلیس بر اساس دستمزد

به نقل از نشریه سان؛ رده‌بندی سرمربیان تیم‌های باشگاهی در لیگ برتر فوتبال انگلیس بر اساس میزان درآمدشان منتشر شد که بر اساس آن پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی با اختلافی فاحش نسبت به همتایان خود در صدر است.سرمربی اسپانیایی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، سالانه ۲۰ میلیون پوند از منچسترسیتی حقوق می‌گیرد که دقیقاً دو برابر نفر دوم یعنی میکل آرتتا سرمربی آرسنال است. در رده سوم این لیست هم یک اسپانیایی دیگر قرار دارد؛ اونای امری، سرمربی استون‌ویلا که دریافتی سالانه او ۸ میلیون پوند است.رده‌بندی کامل سرمربیان لیگ برتر انگلیس به شرح زیر است:

  1. پپ گواردیولا ۲۰ میلیون پوند (منچسترسیتی)
  2. میکل آرتتا ۱۰ میلیون پوند (آرسنال)
  3. اونای امری ۸ میلیون پوند (استون‌ویلا)
  4. اریک‌تن‌هاخ ۶.۷۵ میلیون پوند (منچستریونایتد)
  5. آرنه اسلات ۶.۲ میلیون پوند (لیورپول)
  6. شان دایک ۵ میلیون پوند (اورتون)
  7. آنگه پوستک‌اوغلو ۵ میلیون پوند (تاتنهام)
  8. توماس فرانک ۴.۵ میلیون پوند (برنتفورد)
  9. اولیور گلاسنر ۴.۵میلیون پوند (کریستال پالاس)
  10. انزو مارسکا ۴.۲ میلیون پوند (چلسی)
  11. مارکو سیلوا ۴ میلیون پوند (فولام)
  12. ادی هو ۴ میلیون پوند (نیوکاسل)
  13. یولن لوپتگی ۳.۴ میلیون پوند (وستهام)
  14. کایران مک‌کنا ۳ میلیون پوند (ایپسویچ تاون)
  15. نونو اسپریتو سانتو ۲ میلیون پوند (ناتینگهام فارست)
  16. گری اونیل ۱.۵ میلیون پوند (ولورهمپتون)
  17. آندونی ایرائولا ۱ میلیون پوند (بورنموث)
  18. فابین هورزلر نامشخص (برایتون)
  19. استیو کوپر لسترسیتی (لسترسیتی)
  20. راسل مارتین نامشخص (ساوتهمپتون)

درگذشت ناگهانی هوادار ملوان

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در چارچوب دیداری از هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه فولادشهر میهمان سپاهان بود. در حاشیه این دیدار که به شکست یک بر صفر شاگردان مازیار زارع انجامید یکی از هواداران ملوان به دلیل عارضه قلبی درگذشت.این دیدار همانطور که از نظر نتیجه برای ملوانان خوشایند نبود با درگذشت یک هوادار، خاطره‌ای ناخوشایند را برای‌ تیم شمالی رقم زد.غلامرضا امینی در گفت‌وگوئی در مورد درگذشت هوادار ملوان در جریان دیدار مقابل سپاهان اظهار داشت: ضمن عرض تسلیت به خانواده و بازماندگان این مرحوم و هواداران محترم ملوان، باید بگویم این ضایعه واقعاً ناراحت‌کننده بود. آقای مرتضی خائفی یکی از هواداران قدیمی و متعصب باشگاه بود که حتی در سن ۶۲ سالگی برای حمایت از ملوان راهی اصفهان شده بود. متأسفانه در دقیقه ۲۰ مسابقه بر اثر ضایعه قلبی این اتفاق تلخ اتفاق افتاد که حال و هوای شهر انزلی و حتی باشگاه سپاهان را اندوهگین کرد.

کیانوش رستمی با پرچم کوزوو در مسابقات جهانی وزنه‌برداری

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در حالی طی روزهای ۱۶ تا ۲۵ آذر ماه به میزبانی کشور بحرین برگزار می‌شود. یک خبر شوکه‌کننده، این دوره از مسابقات را تحت شعاع قرار داده است.کیانوش رستمی دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک، زیر پرچم کشور -کوزوو- به روی تخته خواهد رفت.در لیست اولیه که بر روی سایت فدراسیون جهانی قرار گرفته، نام کیانوش رستمی در دسته ۹۶ کیلوگرم به عنوان نفر نخست دیده می‌شود و رکورد ورودی برای این وزنه‌بردار ۳۹۰ کیلوگرم اعلام شده است.رستمی، طی سال‌های اخیر نتوانست جای خود را در ترکیب تیم ملی ایران پیدا کند و در مقاطعی نیز به طول علنی با مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری دچار مشکل شد. و ی در نهایت نتوانست عضو تیم ملی شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=250502 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x