چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

همبستگی کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا با پرستاران ایران

کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا، یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌های بخش عمومی ایتالیا که نماینده کارگران بخش بهداشت و درمان است، همبستگی خود را با پرستاران ایرانی که در هفته‌های اخیر در اعتصاب بوده‌اند، اعلام کرده است. این پرستاران علیه شرایط کاری بسیار بد، استثمار و تبعیض سیستمی در بخش بهداشت و درمان ایران اعتراض می‌کنند.

FP CGIL حمایت قاطع خود را از مبارزه پرستاران برای دستمزد منصفانه، ایمنی در محل کار و حفاظت در برابر تهدیدات ابراز کرد. این اتحادیه تاکید کرد که این پرستاران که نقش‌های حیاتی در خدمت به جامعه ایفا می‌کنند، شایسته احترام و کرامت در شرایط کاری خود هستند. همچنین اشاره کردند که مبارزه پرستاران ایرانی با مبارزات جنبش بین‌المللی کارگری برای حقوق کارگران و حق اعتصاب همسو است.

FP CGIL در بیانیه خود اقدامات سرکوبگرانه دولت ایران علیه پرستاران اعتصابی و سایر کارگران را محکوم کرد. این اتحادیه بار دیگر حمایت خود را از پیگیری پرستاران برای حقوق دموکراتیک و بهبود شرایط کاری اعلام کرد و با مبارزه آنها برای عدالت و حقوق کارگری همبستگی نشان داد.

کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا، که اتحادیه خدمات عمومی بخشی از آن است، بزرگترین کنفدراسیون اتحادیه کارگری ایتالیا است که بیش از ۵ میلیون کارگر از بخش‌های مختلف را نمایندگی می‌کند.

همبستگی با پرستاران اعتصابی در ایران

کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا، بخش خدمات عمومی که نماینده کارگران بخش بهداشت و درمان است، از اعتصاب پرستارانی که در هفته‌های اخیر در ایران به دلیل شرایط وحشتناک کاری که مجبور به تحمل آن هستند، دست به اعتراض زده‌اند، قاطعانه حمایت می‌کند.

ما با مبارزه آنها علیه استثمار، تبعیض و تهدید اعلام همبستگی می‌کنیم. مبارزه آنها برای درخواست دستمزد عادلانه، حفاظت و ایمنی در محل کار برای کسانی که وظیفه‌ای اساسی برای کل مردم انجام می‌دهند، و همچنین دفاع از حقوق کارگران و شهروندان، از جمله حق اعتصاب، یک مبارزه مشترک در جنبش بین‌المللی کارگری است.

کنفدراسیون هرگونه اقدام سرکوبگرانه رژیم ایران علیه کارگران را محکوم می‌کند و از مبارزات آنها برای دموکراسی و شرایط کاری شایسته حمایت کرده و برای آنها موفقیت‌های بیشتری آرزو می‌کند.

کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا،

بخش خدمات عمومی

https://akhbar-rooz.com/?p=250473 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x