پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تل‌آویو: احتمالاً سه گروگان در جریان حمله اسرائیل به غزه کشته شده‌اند

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که احتمال می‌دهد سه گروگان اسرائیلی در غزه، در ماه نوامبر گذشته، طی یک حمله هوایی کشته شده باشند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «بر اساس نتایج تحقیق، احتمال زیادی وجود دارد که این سه نفر در پی حمله هوایی ارتش در تاریخ ۱۰ نوامبر کشته شده باشند».

بنا بر این گزارش، اسرائیل در ماه دسامبر آثار باقی‌مانده از اجساد سه گروگان شامل نیک بیزر، رون شریمان و ایلیا تولیدانو را در نوار غزه پیدا کرده است. این سه نفر در جریان حمله حماس در هفتم اکتبر ربوده شده بودند. اجساد آنها در دسامبر کشف شد، اما علت مرگشان تا زمان تحقیقات اخیر مشخص نشده بود.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که در این حمله هوایی، احمد غندور، یکی از اعضای ارشد حماس نیز کشته شده است.

در گزارش منتشر شده، ارتش اسرائیل اشاره کرده است که احتمال قوی وجود دارد که این سه نفر در حمله هوایی کشته شده‌اند. این نتیجه‌گیری‌ها بر اساس مکان کشف اجساد، گزارش‌های پزشکی و دیگر اطلاعات به‌دست آمده از منابع اطلاعاتی اعلام شده است. با این حال، ارتش تأکید کرد که تعیین دقیق شرایط مرگ آنها به‌صورت قطعی ممکن نیست.

این نتایج، فشارها بر دولت اسرائیل برای رسیدن به توافقی جهت بازگرداندن دیگر گروگان‌های باقی‌مانده در دست حماس را افزایش داده است. منتقدان می‌گویند تلاش برای نجات آنها با خطرات زیادی همراه است و عملیات‌های احتمالی بسیار پیچیده و خطرناک خواهد بود.

پیش از این اسرائیل و متحدان غربی اش حماس را به کشتن این سه گروگان متهم کرده بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=250458 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x