چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

پوتین: استفاده اوکراین از سلاح های دوربرد غربی به معنای جنگ ناتو به روسیه است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به تندی نسبت به هر گونه استفاده از سلاح‌های دوربرد غربی توسط اوکراین برای حمله به خاک روسیه هشدار داده است. او اعلام کرد چنین اقدامی به معنای ورود ناتو به جنگ با روسیه خواهد بود. این هشدار در پی درخواست‌های مکرر ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، برای برداشتن محدودیت‌ بر سلاح‌های دوربرد غربی به منظور هدف قرار دادن زیرساخت‌های روسیه مطرح شده است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به تندی نسبت به هر گونه استفاده از سلاح‌های دوربرد غربی توسط اوکراین برای حمله به خاک روسیه هشدار داده است. او اعلام کرد چنین اقدامی به معنای ورود ناتو به جنگ با روسیه خواهد بود. این هشدار در پی درخواست‌های مکرر ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، برای برداشتن محدودیت‌ بر سلاح‌های دوربرد غربی به منظور هدف قرار دادن زیرساخت‌های روسیه مطرح شده است.

پوتین روز پنجشنبه در گفتگویی با تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد اگر اوکراین از موشک‌های غربی برای حمله به روسیه استفاده کند، این اقدام به طور قابل توجهی ماهیت جنگ را تغییر خواهد داد. او گفت: “این به این معنی خواهد بود که کشورهای ناتو، از جمله ایالات متحده و کشورهای اروپایی، در جنگ با روسیه هستند.” وی افزود که در چنین شرایطی روسیه تصمیمات متناسب با تهدیدات پیش‌رو خواهد گرفت.

این اظهارات در آستانه دیدار نخست‌وزیر بریتانیا، کیر استارمر، با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در واشنگتن مطرح شد. در این دیدار که انتظار می‌رود موضوع استفاده اوکراین از سلاح‌های دوربرد برای حمله به روسیه مورد بحث قرار گیرد، بایدن و استارمر به بررسی تحولات جنگ اوکراین و حمایت‌های نظامی غرب از این کشور خواهند پرداخت.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از متحدان غربی خود درخواست کرده است تا محدودیت‌های مربوط به استفاده از سلاح‌های دوربرد را لغو کنند تا نیروهای اوکراینی بتوانند نقاط استراتژیک مانند فرودگاه‌ها، انبارهای مهمات و مراکز فرماندهی در عمق خاک روسیه را هدف قرار دهند. زلنسکی معتقد است این حملات می‌توانند هزینه‌های تهاجم روسیه به اوکراین را افزایش داده و فشار بیشتری بر مسکو وارد کنند.

کیر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، در پاسخ به این هشدارها به خبرنگاران گفت “روسیه این جنگ را آغاز کرد. روسیه به طور غیرقانونی به اوکراین حمله کرد و می‌تواند این جنگ را فوراً به پایان برساند. اوکراین حق دفاع از خود را دارد.” این سخنان بازتاب نگرش غربی‌ها به درگیری اوکراین و روسیه تلقی شده است.

این دیدار بین استارمر و بایدن احتمالاً آخرین نشست رهبران بریتانیا و آمریکا پیش از پایان دوره ریاست‌جمهوری بایدن خواهد بود. انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در نوامبر برگزار خواهد شد و در آن کامالا هریس از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه به رقابت خواهند پرداخت.

دونالد ترامپ در مناظره اخیر خود با کامالا هریس، از اتخاذ موضع مشخص در خصوص جنگ اوکراین خودداری کرد و تنها گفت: “من می‌خواهم این جنگ متوقف شود.” ترامپ در گذشته نیز از اظهارنظرهای قاطع در خصوص جنگ اوکراین اجتناب کرده و تلاش کرده است مواضعی میانه‌رو اتخاذ کند.

در ادامه حمایت‌های غرب از اوکراین، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، و دیوید لمی، وزیر امور خارجه بریتانیا، در سفری مشترک به کی‌یف، پایتخت اوکراین، کمک‌های جدیدی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار را به این کشور اعلام کردند. بلینکن پس از این سفر در کنفرانسی مطبوعاتی در ورشو، پایتخت لهستان، اعلام کرد تغییرات در جنگ و میدان نبرد باعث شده ایالات متحده نیز رویکردهای خود را با آن تطبیق دهد.

یکی از درخواست‌های کلیدی اوکراین از ایالات متحده، اجازه استفاده از موشک‌های تولید شده توسط این کشور به نام ATACMS است. این موشک‌ها توانایی حملات دقیق در فاصله‌های طولانی را دارند و می‌توانند در جنگ فعلی اوکراین نقش مهمی ایفا کنند. با این حال، پنتاگون اعلام کرده است که این موشک‌ها نمی‌توانند تهدید اصلی اوکراین یعنی بمب‌های پرتاب شده از بیش از ۳۰۰ کیلومتری را به طور کامل رفع کنند.

ادامه حملات در شرق اوکراین

در میدان نبرد، نیروهای روسیه فشار خود را بر جبهه شرقی اوکراین در منطقه دونتسک افزایش داده و حملات هوایی خود را در سراسر اوکراین شدت بخشیده‌اند. در مقابل، اوکراین نیز به حملات خود در منطقه کورسک واقع در غرب روسیه ادامه داده است. این حملات پس از حمله غافلگیرانه نیروهای اوکراینی در ۶ آگوست انجام شد، اما زلنسکی تأیید کرد که نیروهای روسی نیز در حال ضدحملات هستند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد ارتش این کشور در حال بیرون راندن نیروهای اوکراین از کورسک است و بدون شک در تکمیل این وظیفه موفق خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه که در جریان نشست خود با سفرای کشورهای خارجی در مسکو سخن می‌گفت، اظهار کرد: این غرب است که تسلیحات تهاجمی اوکراین را تامین می‌کند، تسلیحاتی که در حملات تروریستی از آنها استفاده می‌شود.

لاوروف با بیان اینکه کشورهای عضو ناتو پشت درهای بسته در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین و نحوه استفاده کی‌یف از این تسلیحات گفت وگو کرده و در این باره تصمیم می‌گیرند، تاکید کرد: آنها در نشست‌های محرمانه خود ایده‌هایی را ترویج می‌کنند که ظاهراً دفاع از آنها در فضای عمومی کاملاً شایسته نیست اما ما این نگرانی را نداریم و چیزی که ما مطرح می‌کنیم باعث شرمساری ما نیست که بخواهیم آن را پنهان کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز می‌خواهم اطلاعاتی را درباره چگونگی آغاز این جنگ ارائه کنم، افزود: جنگ نیابتی غرب توسط اوکراین علیه روسیه در حال گسترش است، جنگی که تداوم آن بدون تأمین مقادیر زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی غربی به کی‌یف غیرممکن خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به اینکه حمایت غرب از ارتش اوکراین باعث شده است که نظامیان این کشور دست به اقدامات تروریستی در مقیاس بزرگ بزنند، گفت: تعداد حملات هدفمند اوکراین به تاسیسات غیرنظامی و تیراندازی به غیرنظامیان هر روز به شدت در حال افزایش است و همه اینها را به روشنی در تهاجم تروریستی کی‌یف به منطقه کورسک روسیه شاهد هستیم اما در حال حاضر نظامیان اوکراینی به طور پیوسته در حال بیرون رانده شدن از این منطقه هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حملات اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی و غیرنظامیان در مناطق بلگورود و بریانسک روسیه نیز ادامه دارد، تاکید کرد: حملات دوره‌ای پهپادهای تهاجمی کی‌یف در دیگر مناطق مرزی روسیه نیز از بیش از یک سال پیش در جریان است.

https://akhbar-rooz.com/?p=250441 لينک کوتاه

3.4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آوا
آوا
4 روز قبل

ایکاش سیامک ش. یاد‌میگرفتیم با عقل و چشم خود به وقایع نگاه کنیم. تاسف. شما پروپگاندای رسانه های غربی را اینجا رله می کنید اگر چپ هستید خجالت دارد چون چپ نگاهش جهانی است، و شما نمی بینید و اگر راست هستید که حرفی نیست.

سیامک ش. - دوسلدورف
سیامک ش. - دوسلدورف
3 روز قبل
پاسخ به  آوا

خودت که نشان می‌دهی رسوفیل هستی! قبل از چپ بودن طرفدار حقیقت باید بود و اینکه روسیه و شخص پوتین بخاطر سودای امپریالیسم روسی و توسعه مرزهایش به اوکراین بی‌دفاع تجاوز نظامی کرد و معاهده حقوق جهانی را شکست. پوتین ثابت شد که طبق رای دادگاه بین‌المللی لاهه یک جنایتکار جنگی است، تمام! البته که چپ سوسیال دمکرات هم حق دارد ابتدا منافع خودمان در امنیت غرب را ببینیم، اگر روسیه و چین از دید شما چپ سنتی ها اینقدر خوبند چرا در غرب زندگی میکنید؟ چون می‌دانید در آنجا از حقوق بشر خبری نیست و شب و روز با تلویزیون راشا تو دی فقط با پروپاگاندای روسی بمباران میشوید همش دروغ و فریبکاری مردم خودی! خودتان فریب پروپاگاندای روسی را خوردید! طرفدار دیکتاتوری احمقانه پوتین چرا؟

سیامک ش.
سیامک ش.
4 روز قبل

تا حالا که همه تهدیدهای پوتین توخالی و بلوف بوده و فقط برای ترساندن غرب و ناتو که دیدیم اسلحه غربی هم بدست اوکراین رسید و روسیه کاری نتوانست بکند یا مانع آن شود. با اشتباه در محاسباتش پوتین بدجوری به باتلاقی که خودش درست کرده فروتر و فروتر میرود. بیچاره مردم روسیه که گرفتار حکومت یکنفره پوتین شدند و قربانی امیال شخصی این دیکتاتور خودشیقته عبرت ناپذیر. به بن بست رسیده و در نهایت شکست میخورد. اگر رئیس بلاروس نبود که جلوی پیشروی پریگوشین کودتاچی فرمانده گروه واگنر روسی را بگیرد پوتین سرنوشت تلخ دیگری داشت. پوتین ابر قدرت پوشالی منطقه که فقط تهدید کردن و ترساندن بلد است مامور سابق کا.گ.ب. ! بزودی چاره ای ندارد بجز تسلیم شدن!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x