چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

من؛ طرفدار چه گوارا هستم، اما فیدل کاسترو را بیشتر دوست دارم؛ یک دلارهم نمی دهیم؛ به همین خیال باشید؛ استفاده تیم پرسپولیس از پیراهن منقوش به تخت جمشید ممنوع شد

نازک بین- امباپه و وکلای او ادعا می‌کنند، باشگاه پاری‌سن‌ژرمن ۵۵ میلیون یورو بابت حقوق و پاداش‌های فصل گذشته به او بدهکار است .باشگاه فوتبال پاری‌سن‌ژرمن با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری جلسه رسیدگی کمیسیون حقوقی فوتبال لیگ یک فرانسه برای حل اختلاف دستمزد کیلیان امباپه خبر داد.اکنون باشگاه پاری‌سن‌ژرمن پس از برگزاری جلسه رسیدگی در اطلاعیه‌ای نوشت: «باشگاه پاری‌سن‌ژرمن از روند جلسه استماع که امروز به مدت دو ساعت در کمیته حقوقی لیگ یک فرانسه برگزار شد، ابراز خرسندی می‌کند.»در ادامه آمده است: «نماینده باشگاه اعلام کرد که این بازیکن در هفت فصل فوق‌العاده که با سرمایه‌گذاری بی‌سابقه باشگاه ما مواجه شد، چه علنی و چه مخفیانه تعهدات مکرر و شفافی داده است و این تعهدات باید توسط بازیکن رعایت شود.»در پایان این اطلاعیه آمده است: «با توجه به استدلال‌های ارائه شده از سوی باشگاه، کمیته حقوقی بر میانجی‌گری بین دو طرف اصرار داشت؛ راه‌حلی که پاری‌سن‌ژرمن چندین ماه به دنبال آن بوده است. کمیته حقوقی از بازیکن خواست تا روند میانجی‌گری را در نظر بگیرد.»امباپه و وکلای او ادعا می‌کنند ،باشگاه پاری‌سن‌ژرمن مبلغ ۵۵ میلیون یورو بابت حقوق و پاداش‌های فصل گذشته به او بدهکار است.این بازیکن که در تابستان سال جاری به صورت آزاد به رئال مادرید پیوست، قصد دارد این مبلغ را به صورت کامل از باشگاه سابق خود دریافت کند.

اما، تعهدات مقرر شده در سال ۲۰۲۲ بین کیلیان امباپه و پاری‌سن ژرمن معین می‌‌کند. در صورت جدایی بازیکن به صورت آزاد، باید از برخی مزایای مالی صرفنظر کند. بازیکن سابق پاریس و فعلی رئال مادرید از طریق وکیل و مدیر برنامه‌اش برای دریافت مبلغ ۵۵ میلیون یورو دستمزد و پاداش اقدام کرده بود .وی چنین مبلغی را در چارچوب قرارداد و تعهد باشگاه قلمداد می‌کرد. اما رای دادگاه به سود تیم پاریسی بود و آنها مجبور به پرداخت این ۵۵ میلیون یورو نیستند. مسئولان پاریس سن ژرمن گفتند، امباپه و وکلای اش باید به همین خیال باشند و یک دلار هم دریافت نخواهند کرد.ضمن اینکه دادگاه حکم داده بازیکن باید از طریق گفت و گو با باشگاه یا از طریق یک میانجی به توافق برسد. موضوع شبیه به ارجاع دادن ماجرا به خود باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است و یک پیروزی برای آنها در این پرونده به شمار می‌رود.از طرفی، داستان او و رئال مادرید شروع شده. هر چند به معنی تمام شدن ماجرای امباپه و پاریس نیست. هم پیگیری‌های حقوقی ادامه خواهد داشت و هم مصاحبه‌های از سوی ۲ طرف در راه است، تا همه این جزئیات و اتفاقات به جاهای ناخوشایند برسد؛ به عدم تمرکز امباپه! او ،هنوز در حال کشمکش با باشگاه قبلی است و باید حق داد به برخی از هواداران رئال مادرید؛ اگر می‌گویند امباپه تمرکز کافی برای درخشش در رئال مادرید ندارد. این دیگر به شیوه مدیریت فلورنتینو پرس و البته کارلو آنچلوتی باز می‌گردد، تا چگونه بازیکن فرانسوی را مدیریت کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا ؛ استفاده تیم پرسپولیس از پیراهن منقوش به تخت جمشید را ممنوع کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که این تیم حق استفاده از پیراهن‌های منقش به طرح تخت جمشید را در رقابت‌های لیگ نخبگان نخواهد داشت. پیراهن آسیایی، پرسپولیس با توجه به اشکال وارده از سوی مسوولان برگزاری مسابقات لیگ نخبگان آسیا که در آخرین لحظات اتفاق افتاد با تغییری در بخش جلوی پیراهن روبه‌رو شد.این در حالی است که طراحی این لباس پیش از این برای مقامات ارسال شده بود و همین نمونه در زمان سفر نمایندگان باشگاه به کوالالامپور برای شرکت در آیین قرعه‌کشی، به مقامات ارائه گردید.
به دلیل زمان بسیار کم تا مسابقه برابر الاهلی، سرخپوشان ایران در پیکار با الاهلی لباس کنونی را بدون طرح تخت‌جمشید به تن خواهند داشت تا بازی‌های آتی که کیت جدیدی برای رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا طراحی شود.

دستمزد عجیب تام کروز برای حضور در اختتامیه المپیک

تام کروز ستاره سینمای آمریکا چهره شاخص مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود.کروز در روز پایانی المپیک با طناب از سقف ورزشگاه استادوفرانس به داخل زمین آمد، پرچم المپیک را تحویل گرفت و پس از طی کردن مسیری در خیابان‌های پاریس،‌ آن را به کارن باس شهردار لس‌آنجلس تحویل داد.کیسی واسرمن رئیس کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۸ در این مورد گفت: ما ۱۵ دقیقه پخش تلویزیونی در مراسم اختتامیه المپیک داشتیم و من بهترین شخص ممکن برای این زمان محدود را به کار گرفتم، تام کروز.واسرمن ادامه داد: ما طرح اولیه را با تام کروز در میان گذاشتیم و او از آن استقبال کرد و گفت که تنها به یک شرط حاضر به همکاری با ماست؛ اینکه همه کارها را خودش انجام دهد!رئیس کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک لس‌آنجلس تصریح کرد: تام از سقف استادیوم با طناب به وسط زمین رفت، پرچم را گرفت و با موتور، آن را به شهردار لس‌آنجلس تحویل داد.واسرمن در پایان گفت: تام کروز برای اجرای این حرکات و نمایش استثنایی، هیچ پولی دریافت نکرد

بازیهای هفته چهارم لیگ برتر

دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر زیر سایه تعویق دیدارهای پرسپولیس و استقلال برگزار خواهد شد. این در حالی است که فدراسیون برای این هفته، امکان برگزاری سه بازی با VARآر را مهیا کرده تا به این ترتیب تنها سه دیدار در تبریز، خوزستان و یزد بدون این تکنولوژی انجام شوند.نکته مهم اینکه باوجود قضاوت احتمالی چند داور در لیگ قهرمانان آسیا، آنها برای این هفته نیز قضاوت  می کنند.برادران حیدری به اراک خواهند رفت تا در اتاق وی ای آر بنشینند و وحید کاظمی هم داور وی ای آر خواهد بود. اما موعود بنیادی‌فر و حسن اکرمی در بازی تراکتور و سپاهان داور وسط خواهند بود.

برنامه و  اسامی داوران بازیها این هفته لیگ برتر:

جمعه ۲۳ شهریور

فولاد مبارکه سپاهان – ملوان بندر انزلی- ساعت ۱۸:۴۵
موعود بنیادی‌فر-حامد صفایی- بهمن عبدالهی-وحید زمانی-ناظر: نادر جعفری
داور VAR: سیدرضا محمودی- کمک: امیر ایار

شمس‌آذر قزوین – استقلال خوزستان- ساعت ۱۸:۴۵- ورزشگاه قزوین
سعاد وفا پیشه-یعقوب حجتی-امیر محمد داودزاده-حسین زیاری- ناظر: رضا سخندان
داور VAR: سیدوحید کاظمی- کمک: مرتضی منصوریان

تراکتور تبریز – ذوب‌آهن اصفهان- ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه تبریز
حسن اکرمی-علیرضا ایلدروم-محمد عطایی-فرهاد امینی-ناظر: حسین خانبان

شنبه ۲۴ شهریور

چادرملو اردکان – نساجی مازندران- ساعت ۱۹- ورزشگاه متعاقباً اعلام می‌شود
شبیر بهروزی-محسن سلطانی-مهدی سیفی-احسان اکبری-ناظر: محسن قهرمانی

آلومینیوم اراک – هوادارتهران- ساعت ۱۹- ورزشگاه اراک
میثم حیدری-یعقوب سخندان-امین زاهدی-محمدرضا تارخ-محمدرضا ابوالفضلی-

داور VAR: بیژن حیدری- کمک: پیام حیدری

فولاد خوزستان – خیبر خرم‌آباد- ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه فولاد اهواز
علی بای-فرهاد مروجی-محمد هاشمی نسب-یعقوب آشوری-ناظر: محمدرضا فلاح

چه گوارا ،نیز یک بت است

میودراگ بوژوویچ سرمربی استقلال خوزستان، میهمان خبر ورزشی بوده و یک گفتگوی مفصل انجام داده است. در بخشی از این گفتگو آمده است: حالا که به قسمت‌های پایانی مصاحبه نزدیک می‌شویم، لطفا کمی درباره سرزمین مادری‌تان توضیح دهید؛ کشوری که اکنون به چند وطن دیگر تقسیم شده است. البته اگر دوست دارید درباره آن حرف بزنید.

من، سرزمین مادری ندارم …

چرا؟

نمی‌دانم. چه کسی می‌داند؟ به خاطر سیاست اینگونه شده است. من در یوگوسلاوی به دنیا آمدم که آن قسمت از آن امروزه مونته نگرو شده است. درباره یوگوسلاوی باید بگویم خیلی کشور خوب و قشنگی بود. ما آنجا با مردمی متفاوت و با فرهنگی متفاوت در صلح زندگی می‌کردیمو به خوبی به یاد دارم چون وقتی وقتی خیلی جوان‌تر بودم، کودکی خوبی داشتم. بازی می‌کردیم و از زندگی راضی بودیم. نمی‌دانم چگونه بگویم، هیچ چیزی نداشتیم اما خیلی چیزها داشتیم و قانع بودیم. اکنون پس از همه اتفاقاتی که رخ داد، جنگ شد و کشورها تقسیم شدند، الان فکر می‌کنم مردم خیلی چیزها دارند اما خشنود نیستند.

در این قسمت من دو گزینه می‌گویم و لطفا شما یکی از آنها را انتخاب کنید؛ میروسلاو بلاژوویچ یا تومیسلاو ایویچ؟

ایویچ.

هردو هم از دنیا رفته‌اند.

بله متاسفانه.

فیدل کاسترو یا جان اف کندی؟

فیدل کاسترو.

چرا کاسترو؟

چون او مردی بود که به تنهایی برابر آمریکا ایستادگی کرد. البته من خودم بیشتر طرفدار چگوارا هستم ،اما کاسترو را هم فراموش نمی‌کنم چون او رهبر کشورش بود و سالها در نزدیکی آمریکا با این کشور می‌جنگید.

اضافه شود، میودراگ بوژوویج، قبل از اینکه به ایران بیآید. در گفتگو با تلویزیون دربی، Derby TVدر باره شبکه های اجتماعی صحبت کرده بود. وی در باره تیتو رئیس جمهور یوگسلاوی سابق و فیدل کاسترو رهبر فقید کوبا، نیز مطالبی را بیان کرده بود. وقتی از او پرسیدند آیا آنها بت های او هستند، بوژوویچ ،پاسخ داد: “یکی از آنها – چه گوارا نیز یک بت است.”

https://akhbar-rooz.com/?p=250420 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x