چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

خواهر نیکا شاکرمی: ابعاد جنایات جمهوری اسلامی بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که تاکنون فاش شده است

آیدا شاکرمی، خواهر نیکا شاکرمی که مدتی است از ایران خارج شده، در یک رشته توئیت نوشت: «ابعاد جنایات جمهوری اسلامی در اعتراضات ۱۴۰۱، بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که تاکنون فاش شده است.»

خواهر نیکا شاکرمی در آستانه ۲۵ شهریور، سالگرد کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و آغاز اعتراضات گسترده مردم ایران فاش کرد که در زمان شناسایی پیکر نیکا در پزشکی قانونی، شاهد پرونده‌های بسیاری از دختران نوجوان و جوانی بوده است کشته شده بودند.

او با اشاره به «تعداد زیاد کشته‌شده‌ها» همزمان با قتل نیکا، پرونده خواهرش را تنها یکی از «حداقل صد پرونده مشابه در آن محدوده از تهران» دانست و تأکید کرد که «بسیاری از این قربانیان هرگز شناسایی نشدند و خانواده‌هایشان از سرنوشت آنها بی‌خبر مانده‌اند.»

خواهر نیکا شاکرمی همچنین جمهوری اسلامی را به نابود کردن زندگی خانواده‌های بی‌شمار و وادار کردن آنها به سکوت متهم و خاطرنشان کرد: «مقامات جمهوری اسلامی، علیه بازماندگانی که به دنبال دادخواهی بوده‌اند پرونده‌سازی کرده‌اند.»

او در پایان هشدار داد که خون‌های ریخته شده و زندگی‌های نابود شده توسط جمهوری اسلامی، روزی این رژیم را غرق خواهد کرد.


نیکا شاکرمی متولد ۱۰ مهر ۱۳۸۴ روز ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ بعد از شرکت فعال در خیزش ۱۴۰۱ ایران، توسط چند مأمور سپاه پاسداران ربوده شد، مورد آزار جنسی و شکنجه قرار گرفت و نهایتاً به قتل رسید.

بر اساس فیلم‌های ضبط شده در ۲۹ شهریور ۱۴۰۱، نیکا شاکرمی در اعتراضات مانند روسری‌سوزان و شعاردادن حضوری فعال داشت.

بی‌بی‌سی جهانی در اردیبهشت ۱۴۰۳، اعلام کرد به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد نیکا در یک کامیون یخچال‌دار و به‌دست سه تن از نیروهای سپاه پاسداران پس از تعرّض جنسی و ضرب‌وشتم، با باتوم کشته شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=250387 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش قزوینی
آرش قزوینی
4 روز قبل

این سخن کاملا درست است. ابعاد جنایت رژیم اسلامی بسیار وسیع تراز چیزیست که بیرون زده.
ننگ ابدی بر کسانیکه جنایات رژیم اسلامی ناب محمدی را تایید میکنند و یا چون خودرا مسلمان میدانند؛ با سکوت خود این رژیم جانیان را حمایت کرده و میکنند. آیا هنوز آبرویی برای اسلام و مسلمین باقی مانده؟ ۱۴۰۰ سال استکه مسلمین هروقت قدرتی ندارند خودرا به موش مردگی میزنند و بهنگام قدرت داشتن روی جنایتکار خود را مینمایانند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x