چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

۱۸ نفر از جمله ۶ کارمند آنروا در حمله‌ به مدرسه‌ای در غزه کشته شدند

اسرائیل مدرسه‌ای را در مرکز غزه که محل اسکان فلسطینی‌های آواره بود بمباران کرد که به گفته امدادگران، ۱۸ نفر از جمله کارکنان سازمان ملل کشته شدند. این در حالی است که ارتش اسرائیل مدعی است اين مرکز تحت کنترل حماس بوده است. مدرسه «الجونی» در نصیرات چندین بار در جریان جنگ ۱۱ ماهه غزه بمباران شده است. اونروا پس از آن اعلام کرد که شش تن از کارکنانش در دو حمله هوایی اسرائیل به مدرسه نصیرات و اطراف آن کشته شده‌اند و آن را بالاترین تعداد کشته‌ها در میان تیم خود در یک حادثه ناميد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد آنچه را که در غزه اتفاق می‌افتد را «کاملاً غیرقابل قبول» خواند

اسرائیل مدرسه‌ای را در مرکز غزه که محل اسکان فلسطینی‌های آواره بود بمباران کرد که به گفته امدادگران، ۱۸ نفر از جمله کارکنان سازمان ملل کشته شدند. این در حالی است که ارتش اسرائیل مدعی است این مرکز تحت کنترل حماس بوده است. مدرسه «الجونی» در نصیرات چندین بار در جریان جنگ ۱۱ ماهه غزه بمباران شده است. اونروا پس از آن اعلام کرد که شش تن از کارکنانش در دو حمله هوایی اسرائیل به مدرسه نصیرات و اطراف آن کشته شده‌اند و آن را بالاترین تعداد کشته‌ها در میان تیم خود در یک حادثه نامید. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد آنچه را که در غزه اتفاق می‌افتد را «کاملاً غیرقابل قبول» خواند

مردم پس از حمله هوایی اسرائیل به مدرسه الجونی (جونی) در نصیرات در حال جمع کردن تکه پاره ی بدن انسان های قربانی هستند


اسرائیل مدرسه‌ای را در مرکز غزه که محل اسکان فلسطینی‌های آواره بود بمباران کرد که به گفته امدادگران، ۱۸ نفر از جمله کارکنان سازمان ملل کشته شدند. این در حالی است که ارتش اسرائیل مدعی است این مرکز تحت کنترل حماس بوده است.

مدرسه «الجونی» در نصیرات چندین بار در جریان جنگ ۱۱ ماهه غزه بمباران شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه این حمله چهارشنبه ۲۱ شهریور/ ۱۱ سپتامبر بخشی از تأسیسات تحت کنترل سازمان ملل را که ساکنان غزه در آن پناه گرفته بودند، با خاک یکسان کرد و تنها انبوهی از میلگرد و بتن سوخته باقی ماند.

محمود باسال، سخنگوی دفاع غیرنظامی غزه در پیامی در تلگرام نوشت: برای پنجمین بار، نیروهای اسرائیلی مدرسه الجونی تحت مدیریت آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک ـ اونروا (UNRWA) را بمباران کردند که به کشته شدن ۱۸ شهروند از جمله دو کارمند، کودکان و زنان اونروا و زخمی شدن بیش از ۱۸ نفر دیگر شد.

اونروا پس از آن اعلام کرد که شش تن از کارکنانش در دو حمله هوایی اسرائیل به مدرسه نصیرات و اطراف آن کشته شده‌اند و آن را بالاترین تعداد کشته‌ها در میان تیم خود در یک حادثه خواند.

آژانس سازمان ملل در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت که در میان کشته‌شدگان، مدیر پناهگاه اونروا و اعضای دیگر تیمی بودند که به افراد آواره کمک می‌کردند و ادامه داد: «مدارس و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی باید همیشه محافظت شوند، آنها هدف نیستند.»

در سراسر نوار محاصره شده غزه، بسیاری از ساختمان‌های مدارس برای پناه دادن به خانواده‌های آواره تغییر کاربری داده شده‌اند، زیرا جمع کثیری از جمعیت ۲٬۴ میلیون نفری غزه بارها و بارها در اثر جنگ از بین رفته‌اند.

اسرائیل: به نیروهای حماس حمله کردیم

نیروهای اسرائیلی در ماه‌های اخیر به چندین مدرسه حمله کرده‌ و گفته‌اند که شبه‌نظامیان فلسطینی در آنجا فعالیت می‌کنند و در میان غیرنظامیان آواره پنهان شده‌اند، اتهاماتی که حماس آن را رد کرده است.

پس از حمله ۱۱سپتامبر به این مدرسه، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک «حمله دقیق» به مرکز فرماندهی و کنترل حماس در محوطه الجونی انجام داده است. این سازمان درباره عواقب آن توضیح بیشتری نداد، اما گفت که «گام‌های متعددی» برای کاهش خطر برای غیرنظامیان برداشته شده است.

بازماندگان این حمله برای بیرون آوردن اجساد و وسایل از زیر آوار تلاش کردند و به خبرگزاری فرانسه گفتند که باید از «دست و پاهای خرد شده» عبور می‌کردند.

مردی در حالی که یک کیسه پلاستیکی از بقایای انسان در دست داشت گفت: به‌سختی می‌توانم سرپا بایستم. ما اکنون ۳۴۰ روز است که از جهنم می‌گذریم، آنچه را در این روزها دیده‌ایم، حتی در فیلم‌های هالیوود ندیده‌ایم و حالا داریم در غزه می‌بینیم.

کشتار بی‌رویه فلسطینی‌ها

غزه بارها به‌عنوان مرگبارترین مکان جهان برای کسانی که خدمات بشردوستانه ارائه می‌دهند شناخته شده است.

فیلیپ لازارینی، رئیس اونروا  پس از حمله به مدرسه گفت که تاکنون دست‌کم ۲۲۰ نفر از کارکنان این آژانس در جنگ غزه کشته شده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد آنچه را که در غزه اتفاق می‌افتد را «کاملاً غیرقابل قبول» خواند.

در پاسخ، سفیر اسرائیل در سازمان ملل گوترش را به تحریف واقعیت متهم کرد. دنی دانون، سفیر این کشور در شبکه‌های اجتماعی نوشت: بی‌وجدانی است که سازمان ملل همچنان اسرائیل را در «جنگ عادلانه» خود علیه «تروریست‌ها» محکوم می‌کند، در حالی که حماس همچنان از زنان و کودکان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

او در ادامه گفت که آتش‌بس راه‌حل نیست، بلکه راه‌حل از بین بردن حماس و آزادی تمام گروگان‌هایی است که هنوز در غزه به‌سر می‌برند.

حماس: آماده برای اجرای توافق آتش‌بس غزه بدون «شرایط جدید»

پس از مذاکرات با میانجی‌های قطری و مصری در دوحه در روز چهارشنبه ۲۱ شهریور/ ۱۱ سپتامبر، گروه فلسطینی حماس اعلام آمادگی خود را برای پذیرش توافق آتش‌بس که از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در ماه مه پیشنهاد شده بود، تأیید کرد. این توافق در پی فشارهای روزافزون برای آزادی گروگان‌ها از سوی اسرائیل به نتانیاهو مطرح شده است.

یک هیئت از حماس با میانجی‌های قطری و مصری دیدار کردند تا درباره آتش‌بس و مبادله احتمالی گروگان‌ها و زندانیان صحبت کنند. حماس اعلام کرد که مذاکرات بدون دستیابی به پیشرفتی خاص به پایان رسیده است.

تاکنون، مذاکرات طولانی‌مدت به‌جز یک آتش‌بس هفت‌روزه در اواخر نوامبر، موفق به توقف جنگ بین حماس و اسرائیل نشده است. در طول این آتش‌بس، ۱۰۵ گروگان به اسرائیل بازگردانده شدند و در ازای آن ۲۴۰ زندانی فلسطینی هم آزاد شدند.

فشارها برای رسیدن به توافق، پس از اعلام مرگ شش گروگان اسرائیلی در ابتدای سپتامبر افزایش یافته است. در عین حال، اسرائیل و حماس همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درخواست کنترل اسرائیل بر منطقه مرزی بین غزه و مصر را مطرح کرده که این موضوع یکی از موانع اصلی در مذاکرات بوده است.

در همین حال، حماس بر خروج اسرائیل از تمامی مناطق غزه تأکید کرده و اعلام کرده است که هیچ خواسته جدیدی به میانجی‌ها اضافه نکرده و هرگونه شرط تازه را رد می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه و طبق آمار رسمی اسرائیل، حمله هفت اکتبر حماس به جنوب اسرائیل که آتش جنگ را شعله‌ور کرد، به کشته شدن ۱۲۰۵ اسرائیلی، که اکثر آنها غیر نظامی بودند، منجر شد.

در میان کشته شدگانی که در این شمارش گنجانده شده‌اند، گروگان‌هایی هستند که در طی اسارت کشته شده‌اند.

از سوی دیگر، به گفته وزارت بهداشت غزه، حملات انتقام‌جویانه اسرائیل دست‌کم به کشته شدن ۴۱۰۸۴ نفر در غزه انجامیده است. دفتر حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید بیشتر کشته‌شدگان زن و کودک هستند.

در حالی که اسرائیل این جنگ را جنگی «عادلانه» توصیف می‌کند، حملات انتقام‌جویانه آن ده‌ها هزار فلسطینی را کشته، ده‌ها هزار را مجروح کرده و بسیاری را آواره کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=250377 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x