پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد  قاطعانه از مطالبات و اعتراضات پرستاران, ، زنان و کارگران در ایران پشتیبانی میکند

 ۱۶سپتامبر سالروز خیزش فمینیستی زن، زندگی،آزادی در ایران است که چون شعله ای سراسر ایران را در بر گرفت و انعکاس خشم مردم بویژه زنان، جوانان و نیروهای آزادیخواه که در صف مقدم این خیزش بودند را شعله ور کرد. چون جرقه ای سراسر ایران را شعله ور  کرد.

این خیزش نه تنها پایگاه های رژیم جمهوری اسلامی را به لرزه درآورد، بلکه آغاز حرکتی نوین را نیز در روند مبارزات علیه رژیم را نیز پایه گذاری کرد. تحولاتی که بی تردید وضعیت و شرایط مبارزات مردمی را به سوی آینده ای متفاوت با شرایط سیاسی اجتماعی قبل از جنبش زن، زندگی، آزادی سوق خواهد داد.

رژیم جمهوری اسلامی این بار نیز به مانند گذشته با خشونتی تمام به سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز زنان و جوانان دادخواه پرداخت. طبق خبرگزاری های رژیم، بیش از ۵۸۰ تن نفر از معترضین خیابانی را بقتل رساند و بیش از ۱۹۴۰۰ تن از دانشجویان، کارگران، معلمان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالین سیاسی و مدنی را به زندان انداخت. این خیزش کشور را وارد یک دگرگونی بزرگ بویژه در تقویت گرایش سکولار-لائیک و دمکراتیک  به معنی جدایی نهاد دین از اموری که مربوط به نهاد سیاست دولت/ حکومت، نمود

 رژیم جمهوری اسلامی ایران جهت حفظ نظام و تداوم حکومت خود بویژه با اجرای قانون حجاب اجباری بطور فزاینده ای حقوق بشر و کرامت انسانی دختران و زنان همچنان نقض می کند. مقامات حکومتی و شکنجه گران آن  با مصونیت کامل زنان و دختران در بند را مورد تجاوز و شکنجه ی وحشیانه قرار میدهند.

جاوید رحمان گزارشگر سابق ویژه سازمان ملل بر نظارت بر وضعیت حقوق بشر در ایران در گزارش پایانی خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل از افزایش ۴۳درصدی اعدام ها خبر داده و اضافه می کند که ایران یکی از بالاترین تعداد اعدام زنان در ایران را داشته است. وی اعلام می کند ۲۲ زن در سال ۲۰۲۳ در ایران اعدام شده اند.با توجه به اجرای اعدام های وسیع در ماه های اخیر ما بویژه بشدت نگران احکام اعدام شریفه محمدی کنشگر حوزه زنان و کارگری و پخشان عزیزی مددکار اجتماعی و گزارشگر هستیم

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد – ایران معتقد است  تا زمانی که  سرکوب ها، اعدام ها، بکارگیری شکنجه و دستگیری ها در جامعه ادامه دارد، اراده مردم بویژه زنان، کارگران، پرستاران، بازنشستگان  برای مقاومت به انحای مختلف از جمله تحریم انتخابات و لغو کامل حجاب اجباری همچنان ادامه خواهد داشت.

 متاسفانه ما همزمان شاهد پشتیبانی مستقیم و غیر مستقیم دولت های خارجی از رژیم جمهوری اسلامی بدون در نظر گرفتن نفض آشکار کنوانسیون حقوق بشر می باشیم. مبارزات مردم و زنان ایران سزاوار احترام عمیق ، همبستگی قاطع . حمایت نیروهای دموکراتیک در سطح بی المللی در گفتار و در عمل می باشند.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد – ایران ضمن محکوم کردن سرکوب های وحشیانه، شکنجه، دستگیری ها و اعدام ها، تمام سعی خود را در ارائه اطلاعات جامع و صحیح در رابطه با تحولات، اعتراضات، اعتصابات کارگران، زنان و دیگر نیروهای آزادی خواهانه در ایران، کرده به جلب حمایت های بین المللی بویژه سندیکای کارگری عضو کنفدراسیون جهانی کار(ITUC) و سازمان جهانی کار(ILO) از مبارزات ملت مبارز بویژه زنان ، ادامه خواهد داد.  تا زمانی که این سرکوب ها، اعمال حجاب اجباری، تجاوز به حقوق انسانی و نقض حقوق بشر ادامه دارد ایران نمتواند جایگاهی در جامعه بین المللی داشته باشد.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد خواستار:

  • آزادی فوری و بدون قید و شرط تمام فعالین سندیکای، مدنی، معلمان و زنان، نویسندگان، روزنامه نگاران و دانشجویان در بند
  • لغو کلیه احکام قتل های دولتی (اعدام)
  • تصویب و اجرای مقاوله نامه های ۸۷ و ۹۸ سازمان جهانی کار
  • به رسمیت شناختن سندیکاهای مستقل کارگری، پرستاران و نمایندگان آنها

می باشد.

زن، زندگی، آزادی

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران

استکهلم ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران در سال ۲۰۱۴ با مکاری مشترک تشکیلات سراسری ۱۴ اتحادیه های کارگری سوئد( ال او)، اتحادیه  ترانسپورت،  اتحادیه  فلز، اتحادیه  معلمان سوئد،  اتحادیه  کارکنان شهرداری‌ها( کومونال) پایه گزاری شد.

سعید تقوی مسئول پیشبرد اهداف این پروژه  درایجاد  همبستگی با جنبش مستقل و آزاد کارگران در ایران و همچنین سندیکاهای کارگری عضو کنفدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری (ITUC ) فعالیت دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=250320 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x