پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

فراخوان شبکه سراسری انقلاب زن زندگی آزادی بمناسبت دومین سالگرد قتل حکومتی ژینامهسا امینی و آغاز انقلاب زن زندگی آزادی

دو سال از قتل حکومتی مهسا/ژینا امینی می‌گذرد؛ در این دو سال، مبارزه دائمی ما با حکومت اسلامی ادامه داشته. روزی نبوده که شعارنویسی، پخش گرافیتی، شعاردهی شبانه، اقدامات خلاقانه اعتراضی، اعتراض علیه احکام اعدام، تجمعات اعتراضی بازنشسته و کشاورز و معلم و پرستار و … در این مبارزه حکومت را به عقب نرانده باشد.

حاکمیت اسلامی نیز از هیچ تلاشی برای مقابله علیه این رخداد عظیم تاریخی، این رنسانس انسانی و این مبارزه سراسری فروگذاری نکرده. از صدور احکام اعدام برای زنان و انسان‌های مبارز تا حبس‌های طولانی مدت برای فعالین جنبش‌های اعتراضی.

اما آنچه امروز شاهدش هستیم، تداوم این مبارزه، تشکل‌یابی گسترده‌تر، پیوست هرچه بیشتر نیروهای مترقی به یکدیگر و تداوم جنگی آشتی‌ناپذیر بین ما زنان، جوانان، دانشجویان، پرستاران، بازنشستگان، کشاورزان، معلمان، کارگران، رنگین‌کمانی‌ها، آتئیست‌ها و در یک کلام مبارزان «انقلاب زن زندگی آزادی» علیه حکومت «ضدزن» و «ضدزندگی» و «ضدآزادی» است.

هیچ چیز در علت مبارزه ما علیه جمهوری اسلامی تغییر نکرده، دیروز مهسا و آرمیتایمان را روی تخت بیمارستان دیدیم، امروز #آرزو_بدری به دلیل رعایت نکردن حجاب در بیمارستان و با وضعیت وخیمی گروگان حکومت اسلامی است!

این یعنی از زخمی که ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ بر جان‌مان زدند، هنوز خون می‌چکد؛ پس هنوز جنگ حکومت علیه زنان و تمام جامعه و در مقابل انقلاب انسانی ما، مبارزه و ایستادگی ما نیز ادامه دارد …

از این رو و در ادامه بیش از چهار دهه مبارزه خستگی‌ناپذیر مردم ایران و مشخصا در دو سال گذشته، فراخوان ما همزمان با فرارسیدن سالگرد آغاز انقلاب «زن زندگی آزادی» رو به مردم مبارز، تشکل‌ها و نهادها، گروه‌های مبارزاتی زنان و جوانان در سراسر کشور این است:

  •  فعالیت‌های میدانی:

 روز ۲۵ شهریور، روز ماست! ما باید این روز را به نماد تداوم «انقلاب زن زندگی آزادی» تبدیل کنیم!

در هفته و روزهای منتهی به ۲۵ شهریور، با اقدامات اعتراضی مختلف نظیر شعارنویسی، پخش تراکت، نصب بنر، فضای محله‌ها و شهرها را تغییر دهیم!

در همراهی و دیدار با خانواده‌های دادخواه «انقلاب زن زندگی آزادی» برای حضور سر مزار جانباختگان سازماندهی کنیم، و با پخش و نصب تصاویر آنها در سطح محله‌ها و شهرها، یاد تک‌تک آنها را گرامی بداریم!

 تصاویر و نام زندانیان سیاسی و محکومین به اعدام را در سطح محله‌ها و شهرها پخش کنیم!

سرودهای «انقلاب زن زندگی آزادی» را در محله‌ها، در اماکن عمومی، در وسایل حمل و نقل عمومی پخش کنیم!

 در تکثیر بی‌حجابی سراسری و جمعی بیش از پیش کوشا باشیم!

در تقویت گفتمان اعتراضات و اعتصابات سراسری و اعتصاب عمومی، کوشا باشیم!

  •  در شبکه‌های اجتماعی:

با هشتگ‌های #زن_زندگی_آزادی، #مهسا_امینی و #فراخوان_۲۵_شهریور در شبکه‌های اجتماعی فعال باشیم و همبستگی سراسری علیه جمهوری اسلامی را تقویت کنیم!

در بازنشر تصاویر ماندگار و یادآوری روزهای داغ «انقلاب زن زندگی آزادی» فعال باشیم!

در بازنشر تصاویر بی‌حجابی زنان فعال باشیم!

با انتشار پست‌های خانواده‌های دادخواه و تصاویر جانباختگان، با کارزار علیه فراموشی همراه شویم!

در تقویت گفتمان اعتراضات و اعتصابات سراسری و اعتصاب عمومی، فعال باشیم!

  •  یکشنبه ۲۵ شهریور:

از همه کسبه و بازاریان و همه بخش‌های تولیدی و خدماتی در سراسر کشور و به ویژه در شهرهای کردستان می‌خواهیم که در روز یکشنبه ۲۵ شهریور در اعتراض به این وضعیت فلاکت‌بار که جمهوری اسلامی برای اکثریت ما در سراسر جامعه به‌پا کرده دست از کار بکشیم و با اعتصاب سراسری نه محکمی به این جنایتکاران بگوییم.

از کارگران، پرستاران و بازنشستگان معترض که از ستون‌‌های اصلی انقلاب‌مان هستند، می‌خواهیم که در روز یکشنبه ۲۵ شهریور تجمعات اعتراضی خود را سراسری و هر چه گسترده‌تر و قدرتمندتر برگزار کنند.

  • شعاردهی شبانه:

ساعت ۲۱:۰۰ شامگاه جمعه ۲۳، شنبه ۲۴ و یکشنبه ۲۵ شهریور در سراسر کشور شعاردهی شبانه کنیم و فریاد انقلابمان را با شعار «زن زندگی آزادی، ژن ژیان ئازادی»، «مرگ بر حکومت اعدامی»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «جمهوری اسلامی نابود باید گردد» سر دهیم!

#شبکه_سراسری_انقلاب_زن_زندگی_آزادی

(شامل تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و گروه‌های مبارزاتی شهری و محله‌محور زنان و جوانان)

۲۰ شهریور ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=250200 لينک کوتاه

3 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرضیه
مرضیه
8 روز قبل

بیایید به جای مرگ بر . . . شعار دیگری بیافرینیم. مانند زنده باد عدالت زنده باد برابری ، زنده باد حکومت قانونی انسانی.
زمان آن رسیده که شعار هایی تهٌی از کینه و مرگ اما سرشار از خواست هایی منطقی برای یک زندگی با کرامت انسانی برای تک تک افراد جامعه سر دهیم.

الف باران
الف باران
8 روز قبل

“مادام که افراد فرانگیرند در پس هر یک از جملات ، اظهارات و وعده وعیدهای اخلاقی، دینی، سیاسی و اجتماعی ، منافع طبقات مختلف را جستجو کنند ، در سیاست همواره قربانی سفیهانه‌ی فریب و خود فریبی بوده و خواهد بود “. ( لنین)
آینده ایران با تشکل و آگاهی مردم بویژه طبقه‌ کارگر و در خط‌کشی با حکومت سرمایه‌داری داخلی و قدرت‌های امپریالیستی و مزدوران ریز و درشتشان رقم خواهد خورد.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x