جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پزشکیان خبر ندارد؟! محرومیت دانشجویان از تحصیل ادامه دارد

در حالی که مسعود پزشکیان در جلسه ی معارفه ی وزیر جدید علوم دستور داده بود که استادان و دانشجویان اخراجی به دانشگاه ها بازگردند، محرومیت دانشجویان از تحصیل همچنان ادامه دارد. تنها در ده روز اخیر موارد زیر در کانال های مختلف دانشجویی گزارش شده است:

محدثه‌سادات فاطمی دانشجوی علوم‌کامپیوتر دانشگاه الزهرا، به سه ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد. کمیته انضباطی دانشگاه الزهرا با تشکیل پرونده‌های پیاپی برای این دانشجو بدون طی فرایند قانونی سه ترم محرومیت از تحصیل صادر کرده است، که یک ترم آن اجرا شده و دو ترم آن در سال جاری اجرایی است.
امیرحسین مجرد دانشجوی رشته فیزیک ورودی ۹۸ دانشگاه خواجه نصیر با حکم شورای انضباطی مرکزی وزارت علوم، به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد.

صدف حیدری دانشجوی ورودی ١۴٠٠ دانشگاه تبریز به اتهام نشر یک شعر در استوری اینستاگرام مصادف با روز مرگ ابراهیم رئیسی به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد. روز پس از مرگ رئیسی، ساعت ۹ شب با خانواده‌ی وی تماس گرفته شد و اعلام شد که به دستور رئیس دانشگاه تبریز او از خوابگاه و دانشگاه اخراج شده‌است و همان ساعت باید باید خوابگاه را تخلیه کند.

شقایق اکبری دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه تربیت‌ مدرس و دبیر اسبق انجمن علمی دانشجویی جامعه‌شناسی با «اتهام ارتکاب اعمالی بر ضد نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی» به ۴ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شد. به دلیل احتساب نیم‌سال‌های محرومیت از تحصیل در سنوات، این حکم نهایتاً در عمل می‌تواند به اخراج وی از دانشگاه منجر ‌شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=250198 لينک کوتاه

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x