پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

رادان از «اخراج» دو میلیون «اتباع خارجی» تا پایان سال خبر داد

احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد که تا پایان سال «دو میلیون نفر» از «اتباع غیرمجاز» را از ایران «اخراج» خواهند کرد. او همچنین در خصوص آمار حضور «اتباع غیرمجاز» در ایران ادعا کرد که «آمار اتباع خارجی غیرمجاز در کشور مشخص شده، اما باید این آمار نهایی را سازمان اتباع وزارت کشور اعلام کند.»

این ادعای رادان در حالی مطرح شد که اسکندر مومنی، وزیر کشور دولت جمهوری اسلامی شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره «ساماندهی مهاجران خارجی» گفت: «الان آمارهای مختلفی از تعداد اتباع خارجی مطرح می‌شود که قرار است پیمایشی انجام شده و آمار قابل اطمینان بدست آید.»

مومنی با اشاره به اینکه بیشترین مهاجران از افغانستان هستند، گفت که «کشور ما توان پذیرش آنقدر مهاجر را ندارد. این حجم از ورود مهاجران تحملش برای کشور ما سخت است.» وزیر کشور دولت جمهوری اسلامی همچنین خبر از برنامه دولت برای «ساماندهی» مهاجران «غیرقانونی» داد اما جزییاتی از این برنامه ادعایی را اعلام نکرد.

آمارها رسمی در جمهوری اسلامی همواره مورد تردید کارشناسان مستقل قرار دارد و به دلیل نبود شفافیت در شیوه‌ها امکان راستی‌آزمایی آن‌ها وجود ندارد. آمار اتباع خارجی در ایران نیز همواره زیر سوال قرار داشته است. با این وجود اتباع افغانستانی بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، بیشترین جمعیت مهاجران به ایران را تشکیل می‌دهند.

https://akhbar-rooz.com/?p=250192 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x