شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

پریوش مسلمی ۶ روز است که در زندان اوین در اعتصاب بسر می برد

پریوش مسلمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از روز سه شنبه ۱۳ شهریورماه، در اعتراض به محرومیت از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده، در اعتصاب بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “خانم مسلمی که از تاریخ ۱۷ تیرماه در بند زنان زندان اوین محبوس است، تاکنون ملاقات حضوری با اعضای خانواده خود نداشته است. همچنین از تاریخ ۱۹ تیرماه امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده، از این زندانی سلب شده است. هفته گذشته به او اعلام شد که امکان ملاقات حضوری با خانواده اش برقرار شده است، اما زمانی که فرزندانش از قزوین و همسر وی از مازندران جهت ملاقات به زندان مراجعه کرده بودند، مسئولین مربوطه از این اقدام ممانعت به عمل آوردند. پریوش در اعتراض به این محرومیت‌ها از روز سه شنبه ۱۳ شهریورماه دست به اعتصاب غذا زده است.”

پریوش مسلمی در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳، پس از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و سپس به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

این زندانی سیاسی در دادسرای اوین از بابت اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام، اهانت به بنیانگذار و رهبری و اجتماع و تبانی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

وی در نهایت در تاریخ ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳، توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به دو سال حبس، از بابت اتهام اهانت به رهبری به یک سال حبس و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس محکوم شد.

خانم مسلمی، متولد ۱۳۵۷ در فروردین ماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در شهر نور بازداشت شد. او پس از سه روز از یکی از بازداشتگاه های امنیتی این شهر آزاد شد.

پریوش مسلمی پیشتر نیز در شهریورماه ۱۴۰۲، همزمان با سالگرد قتل مهسا امینی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا یک ماه بعد با قرار تامین کیفری از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=250087 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x