پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اعتراضات کارگران و بازنشستگان در تهران و چند شهر دیگر

تجمع کارگران صنایع فولاد در برابر ساختمان وزارت کار – یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد کشور مقابل وزارت کار

امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ جمع‌هایی از بازنشستگان صنایع فولاد کشور از استان‌های مختلف با حضور در تهران، مقابل ساختمان وزارت کار دست به تجمع اعتراضی زدند.
این بازنشستگان نسبت به عدم رسیدگی به مشکلات و عدم تحقق خواست و مطالباتشان معترض هستند.

بنابر گزارش ها بازنشستگان از خوزستان، اصفهان و شهرهای کرج، تهران، شاهرود، لوشان در مقابل وزارت کار و رفاه و تعاون تجمع باشکوهی برگزار کردند.‌ این جمعیت چشمگیر نخست درخواست آمدن وزیر را داشتند، پس از ساعتها شعار دادن به داخل تالار رفته و منتظر حضور وزیر کار شدند. وقتی معاون وزیر روی صحنه آمد با شعار اعتراضی بازنشستگان روبرو شد که فریاد می‌زدند “برو بیرون”!

در پایان این تجمع توافقنامه ای بین نمایندگان کارگران و مقامات به تصویب رسید و برای اجرای آن ده روز مهلت داده شد.

کارگران شمس انزلی نیز بعد از یک هفته اعتراض، در برابر فرمانداری تجمع کرده و به اطلاعیه ظالمانه هیئت مدیره این شرکت که از کارگران خواسته است تعهد کتبی بدهند که در اعتراضات شرکت نمی کنند، تجمع و به این مصوبه غیرقانونی اعتراض کردند.

تجمع های اعتراضی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

امروز یک‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در تهران مقابل سازمان تامین اجتمای، کرمانشاه مقابل اداره کار، اهواز مقابل اداره کار، شوش مقابل فرمانداری، مجدداً و در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق خواسته‌هایشان دست به تجمع زدند.

در تهران، معترضان با پشتیبانی از کارگر بازنشسته «اسماعیل گرامی»، کنشگر کارگری و بازنشستگی و زندانی سیاسی، خواهان آزادی وی و دیگر زندانیان سیاسی شدند.

در شوش بازنشستگان شعار می دادند: زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی،جان فدا می کنیم در ره آزادی. مرگ بر این زندگی! آن ها همچنان حکم ظالمانه اعدام شریفه محمدی را محکوم کرده و با اعتراضات پرستاران اعلام همبستگی کردند.

https://akhbar-rooz.com/?p=250012 لينک کوتاه

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x