جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پاریس از خنثی‌کردن طرح ترورهایی در فرانسه توسط ایران خبر داد

منابع خبری فرانسه، یکشنبه ۱۸ شهریور گزارش دادند که مقامات پاریس در اوایل ماه مه یک زوج را به ظن مشارکت در طرحی که به دستور دولت ایران برای ترور یهودیان در آلمان و فرانسه تدارک شده بود، متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع پلیس و افراد آگاه به این پرونده، «عبدالکریم.س» ۳۴ ساله و همسرش «سابرینا.ب» ۳۳ ساله، در تاریخ ۴ مه به اتهام «تشکیل باند تروریستی، جنایتکار» در پاریس، در بازداشت موقت قرار گرفتند.

به گزارش العربیه، روز پنجشنبه وب‌سایت «مدیا پارت»، اداره کل امنیت داخلی فرانسه در اوایل ماه مه در یاداشتی با اشاره به پرونده‌ موسوم به «مارکو پولو»، گفته است که «تروریسم دولتی ایران» مجددا به اروپا بازگشته است.

این اداره همچنین گفته است: «از سال ۲۰۱۵، آژانس‌های ایرانی به انجام ترورهای خاص بازگشته‌اند».

گزارش اداره امنیت داخلی فرانسه می‌افزاید که در راستای «جنگ بین اسرائیل و حماس که وارد دوازدهمین ماه خود شده»، تهدیدها بدتر شده است.

طبق این گزارش حملات تروریستی بیشتر «غیرنظامیان» را هدف قرار داده و به منظور «افزایش احساس ناامنی در میان مخالفان رژیم ایران و جامعه یهودی-اسرائیلی» طراحی شده است.

ایران برای تحقق عملی ترورهای خود به جذب اعضایی از باند بزهکار و افراد جنایتکار به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر در اروپا روی آورده است.

«عبدالکریم.س» برای قوه قضاییه فرانسه شناخته شده است. او پیشتر به دلیل مشارکت در قتلی در شهر «مارسی» به ده سال زندان محکوم شده بود. اما در ژوئیه ۲۰۲۳ تحت نظارت قضایی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این فرانسوی الجزایری تبار مظنون به «اپراتور اصلی» سلول تروریستی تحت حمایت ایران در فرانسه است که اقدامات خشونت آمیز را در آلمان و فرانسه برنامه‌ریزی می‌کرد.

به احتمال زیاد ارتباط بین او و «هماهنگ کننده» سلول از طریق یکی از همکاران سابق او در زندان صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، این «هماهنگ کننده» که به عنوان قاچاقچی عمده مواد مخدر در منطقه لیون معرفی شده بود، احتمالا در ماه می در ایران بوده است.

افراد مورد هدف شناسایی شده در این مرحله یک کارمند سابق یک شرکت امنیتی اسرائیلی ساکن پاریس و سه نفر از همکاران سابق وی در منطقه پاریس و همچنین سه اسرائیلی آلمانی در مونیخ و برلین هستند.

گمان می‌رود که «عبدالکریم.س» به‌رغم وضعیت قانونی‌اش در فرانسه، برای انجام عملیات شناسایی به ویژه در برلین، با همسرش به آلمان سفر کرده است.

«عبدالکریم س» ضمن رد این اتهام می‌گوید که او فقط می‌خواست در آلمان خرید کند.

به گفته یک منبع پلیس، بازرسان همچنین این «باند» را به ایجاد چهار آتش‌سوزی در شرکت‌هایی در غرب فرانسه که مالک آنها شهروندان اسرائیلی هستند، متهم‌ کرده‌اند.

تاریخ عملیات آتش‌زدن شرکت‌ها توسط این باند به تاریخ اواخر دسامبر ۲۰۲۳ تا اوایل ژانویه ۲۰۲۴ بر می‌گردد.

به گفته این منبع، «عبدالکریم س» زمانی که در بازداشت پلیس بود، اتهام آتش‌زدن شرکت‌ها را رد کرد اما به ایفای نقش واسطه‌ای بین یک کلاهبردار و افرادی در تلگرام برای پروژه کلاهبرداری علیه یک شرکت بیمه فرانسوی اعتراف کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=249962 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x