دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

مار خوش و خط خال انگلیس؛ایرلندی ها را نیش زد؛ فوتبال لیگ ملتهای اروپا؛ آلمان ۵ مجارستان ۰ ؛ هلند ۵ بوسنی هرزگوین ۲ ؛ جمهوری ایرلند ۰ انگلیس ۲؛ جدول مدالی دهمین روز پارالمپیک پاریس؛ایران با ۲۳ مدال در رده ۲۱

نازک بین-انتقاد کوین دی‌بروینه از شیوه جدید برگزاری جام باشگاه‌های جهان .دی‌بروینه  کاپیتان سیتیزنها و تیم ملی بلژیک می گوید، بین دیدار پایانی جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ و اولین دیدار فصل آینده لیگ برتر انگلیس، تنها سه هفته فاصله است . یک روز پس از انتقاد برناردو سیلوا از برنامه پرفشار بازی‌های باشگاهی به دلیل تغییر فرمت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها، اکنون کوین دی‌بروینه، هم‌تیمی سیلوا در من‌سیتی از این برنامه «فیفا» و «یوفا» انتقاد کرد.فوق ستاره بلژیکی منچسترسیتی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «رویترز»، گفت: «مشکل واقعی بعد از جام جهانی باشگاه‌ها نمایان خواهد شد. بین دیدار پایانی جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ و اولین دیدار فصل آینده لیگ برتر انگلیس، تنها سه هفته فاصله است. ما، سه هفته برای استراحت فرصت خواهیم داشت و سپس برای انجام ۸۰ بازی دیگر باید آماده شویم.»وی افزود: «اتحادیه فوتبال اروپا و فدراسیون جهانی فوتبال به افزودن مسابقات اضافی ادامه می‌دهند. به نظر می‌رسد صدای پول بلندتر از صدای بازیکنان است.»دی‌بروینه ،در پایان مصاحبه خود از تلاش اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای [فیف‌پرو] و دیگر اتحادیه بازیکنان برای ایجاد راه‌حلی مناسب برای این موضوع سخن گفت.فدراسیون‌های اروپایی عضو اتحادیه‌ بین‌المللی بازیکنان حرفه‌ای اقدامات قانونی را علیه «فیفا» در خصوص برگزاری جام جهانی باشگاه‌های مردان با حضور ۳۲ تیم آغاز کرده‌اند که از ژوئن آینده در ایالات متحده آغاز می‌شود.

مار خوش و خط خال انگلیس؛ایرلندی ها را نیش زد

در روزهای اخیر و پس از درگیری‌هایی که بین ایرلندی‌ها و انگلیسی‌ها بر سر ملیت شکل گرفته، بسیاری از افراد به دقت دنبال چنین موضوعاتی هستند. کارسلی، سرمربی موقت سه‌شیر اعلام کرده بود سرود تیم ملی را نمی‌خواند‌. به عقیده برخی کارشناسان ملی‌گرای انگلیس، او باید همین لحظه اخراج شود و همچنین بازیکنان با ملیت ایرلندی که برای انگلیس بازی می‌کنند هم بسیار زیر ذره‌بین هستند.

کارسلی، که اولین بازی خود را به عنوان سرمربی موقت  تیم ملی فوتبال انگلیس ،در استادیوم آویوا آغاز کرد، با اتفاقی جنجالی روبرو شد. او ،ابتدا قبل از مسابقه به طور تصادفی روی نیمکت ایرلند نشست و مجبور شد .پس از هشدار کارکنان به نیمکت انگلیس برود.سپس با وجود شروع قوی تیم، هواداران در شبکه‌های اجتماعی تصمیم کارسلی برای نخواندن سرود ملی را «شرم‌آور» توصیف کردند.کارسلی، که در بیرمنگام به دنیا آمده. اما در سطح ملی برای جمهوری ایرلند بازی کرده است، قبل از مسابقه هشدار داده بود که سرود ملی انگلیس را نخواهد خواند. او، گفت: «این سرود خواندن چیزی است که همیشه با آن مشکل داشتم سپس با وجود شروع قوی تیم، هواداران در شبکه‌های اجتماعی تصمیم کارسلی برای نخواندن سرود ملی را «شرم‌آور» توصیف کردند.

در رویداد دیگری در بازی ایرلند با انگلیس، دکلان رایس که در دقیقه ۱۱′ گل اول انگلیس را به ثمر رساند، با وجود واکنش‌های منفی هواداران ایرلند، شادی گل انجام نداد. رایس تا مقطع زیر ۱۹ سال برای ایرلند به میدان می‌رفت .سپس در تصمیمی جنجالی که ایرلندی‌ها از آن به عنوان «خیانت» یاد می‌کنند، بازی برای انگلیس را انتخاب کرد. پیش از آغاز این دیدار ، هواداران حاضر در ورزشگاه آویوا، هافبک سابق‌شان را هو و او را به «مار» تشبیه کردند.در اتفاقی جالب‌تر، جک گریلیش در دقیقه ۲۶′ روی پاس دکلان رایس برای انگلیس موفق به گلزنی شد. اما او ،خلاف هم‌تیمی‌اش، ایرلندی‌ها را با شادی گل مجازات کرد. گریلیش در سطوح مختلف فوتبال پایه برای جمهوری ایرلند به میدان رفته است.

نتایج شب دوم فوتبال لیگ ملتهای اروپا؛ آلمان ۵ مجارستان ۰؛ هلند ۵ بوسنی هرزگوین ۲ ؛ جمهوری ایرلند ۰ انگلیس ۲

رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا با برگزاری چند دیدار پیگیری شد و در گروه دوم سطح دوم، انگلیس در مصاف با جمهوری ایرلند با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. انگلیس در این بازی کول پالمر، اولی واتکینز و فیل فودن را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و لی کارسلی سرمربی جدید این تیم، از ترکیبی نسبتا متفاوت برای این بازی استفاده کرده بود. الکساندر آرنولد، هری مگوایر و جک گریلیش از ابتدا در ترکیب حضور داشتند. 

در چارچوب دور اول مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا از گروه سه، تیم ملی آلمان با پنج گل تیم ملی مجارستان را در هم کوبید. هر چند شاگردان یولیان ناگلزمان با پرس شدید مجارها شروع چندان خوبی نداشتند؛ اما پس از گذشت مدتی توانستند بازی را تحت کنترل خود دربیاورند. در همین هنگام، نیکلاس فولکروگ گل اول آلمان را وارد دروازه پیتر گولاچی کرد و آن‌ها حتی فرصت این را داشتند تا فاصله خود را بیش‌تر کنند؛ اما نیمه اول با برتری ۱-۰ آلمان به پایان رسید.نیمه دوم بازی بسیار متفاوت‌تر دنبال شد و پس از آنکه جمال موسیالا گل دوم را زد، شاگردان یولیان ناگلزمان انگیزه بیش‌تری گرفتند و سه گل دیگر نیز زده شد تا مجارستان متحمل شکستی سنگین شود.بااین‌حال نباید از درخشش زوج جمال موسیالا و فلوریان ویرتس نیز گذشت. زوجی که روی چهار گل آلمان در این بازی تأثیرگذاری مستقیم داشتند و عملکرد فوق‌العاده از خود به نمایش گذاشتند.

تیم ملی گرجستان در دیداری پرگل از سد جمهوری چک عبور کرد. در گروه B تیم ملی گرجستان در حضور ۸۸ دقیقه‌ای گئورگی گولسیانی به مصاف جمهوری چک رفت و با نتیجه چهار بر یک برنده شد. در دیگر بازی این گروه انگلیس به مصاف ایرلند رفت و با گل‌های دکلان رایس و جک گریلیش با نتیجه دو بر صفر برنده شد.در گروه C دیدار بین تیم‌های جزایر فارو و مقدونیه به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند و ارمنستان هم با نتیجه چهار بر یک از سد لتونی گذشت.در گروه D هم مولداوی از مالت میزبانی کرد و با نتیجه دو بر صفر برنده شد.

هلند و بوسنی هرزگوین، در چارچوب لیگ ملت‌های اروپا به مصاف هم رفته بودند که لاله‌های نارنجی به برتری ۵-۲ رسیدند.رونالد کومان نسبت به مسابقات یورو ۲۰۲۴، ترکیب متفاوتی به کار گرفته بود و بازیکنانی مانند جاشوا زیرکزی، رایان خرافنبرخ و ماتیاس دلیخت به ترکیب اصلی راه پیدا کرده‌اند. در دقیقه ۱۱′ حرکت عرضی ژاوی سیمونز با تعلل خط دفاع بوسنی همراه شد تا جاشوا زیرکزی در حالی که پشتش به دروازه بود، با ضربه سر گلزنی کند. هلند فشارش را ادامه می‌داد اما بوسنی توسط دمیروویچ خلاف جریان بازی به گل تساوی دست یافت. در آخرین دقیقه نیمه اول، زیرکزی این بار در نقش گل‌ساز ظاهر شد و پاس او توسط تیجانی ریندرس به تور دروازه چسبید. این اولین بازی مهاجم جدید منچستریونایتد در ترکیب اصلی کشورش بود و او با بازیکنان مختلف ارتباط خوبی برقرار می‌کرد. شاگردان کومان در حالی نیمه اول را با برتری ۲-۱ به پایان رساندند که می‌توانست نتیجه بهتری هم باشد.هلند در شروع نیمه دوم اجازه نفس کشیدن به بوسنی نداد و کودی خاکپو در روزی که جایزه آقای گلی یورو ۲۰۲۴ را دریافت کرده بود، روی پاس تیجانی ریندرس، گل سوم را به ثمر رساند. در اواخر بازی باز هم بوسنی نشان داد که می‌تواند خطرناک باشد. ادین ژکو روی عملکرد ضعیف ماتیاس دلیخت موفق شد بازی را زنده کند. همانطور که در گل اول هم مشخص بود، به نظر می‌رسد دلیخت برای بازی در کنار فن دایک مشکل دارد، همان اتفاقی که در یورو هم تکرار شد و کومان انتخاب دیگری داشت. در دقیقه ۸۸، ووت وخهورست یک بار دیگر نشان داد که برای گلزنی در تیم ملی زاده شده است. ژاوی سیمونز نیز کمی بعد نام خود را در اسکوربرد ورزشگاه مشاهده کرد تا هلند در نتیجه هم برتری‌اش را نشان دهد.

۴ آزادکار کشتی ایران در نیمه نهایی قهرمانی جوانان جهان

به  نقل ازایسنا، مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان از صبح امروز در شهر پونته کشور اسپانیا در حال برگزاری است و در وزن ۶۱ کیلوگرم ابراهیم خواری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر جاکوب برونر از پورتوریکو را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر بهووانیش از هند را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. خواری در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ساندرو بولر از سوئیس را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد و برای فینالیست شدن باید با عبدینور نورلانبک از قزاقستان مبارزه کند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم علی رضایی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر پائول گونکالوس از برزیل را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۱ گیگی سابتیریکا از رومانی را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با موحامد بکتمیروف از اتریش با نتیجه ۱۷ بر ۱۰ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله باید با شینگو آندو از ژاپن کشتی بگیرد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز ابوالفضل رحمانی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر پیتر زیونووسکی از مجارستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر هو هوانگ از کره جنوبی را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. رحمانی در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۶ باتبیلگون نادامبات از مغولستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد و رحمانی در مرحله نیمه نهایی با ابراگیم کادیف از روسیه مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم اما امیررضا معصومی در دور نخست با نتیجه ۷ بر صفر سینگ جاسپوران از هند کشتی را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر اوموگبای آسیکومهه از کانادا را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. معصومی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ایوان میروشنیچنکو از اوکراین را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. معصومی برای رفتن به فینال باید از سد هاکان بویوکینگیل از ترکیه مبارزه کند.

اما در وزن ۹۲ کیلوگرم امیررضا دلیری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر وازدیم بندرکوف از بلاروس را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۴ بر ۴ کای کایو از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. دلیری در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب مصطفی گادجی مالاچدیبیروف از روسیه شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا او نیز بتواند به کار خود در گروه بازنده‌ها ادامه دهد.

طلای بیت سیاح

دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، با برگزاری مسابقات پارادوومیدانی در ورزشگاه استادو فرانس پیگیری شد. در رقابت پرتاب نیزه کلاس F۴۱ صادق بیت سیاح ملی‌پوش پرافتخار ایران که در دوره قبلی به مدال نقره دست یافته‌بود، با حریفانی از هند، چین، عراق، کوبا و ساحل عاج رقابت کرد.بیت سیاح در پرتاب‌های اول و دوم پرتابی به میزان ۴۳.۴۸ متر و ۴۶.۸۴ متر را داشت و خیلی زود خودش را بالاتر از سایر نفرات قرار داد. پرتابگر کشورمان در پرتاب سوم مرتکب خطا شد تا ورزشکار هندی از این فرصت بهره ببرد و با شکستن رکورد پارالمپیک (۴۷.۳۲ متر) به رده اول صعود کند.بیت سیاح ،در تلاش چهارم نیزه را ۴۳.۷۸ متر و در تلاش پنجم ۴۷.۶۴ متر پرتاب کرد و رکورد پارالمپیک را شکست. ملی‌پوش کشورمان در آخرین پرتاب ایران خطا کرد، اما در نهایت با ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک صاحب مدال طلا شد.

طلای ایران پس گرفته شد

پس از کسب مدال طلای پرتاب نیزه توسط صادق بیت‌سیاح در پارالمپیک پاریس، مسئولان برگزاری بازی‌ها این ورزشکار را دیسکالیفه کردند؛ اتفاقی که با اعتراض ایران همراه شده است و اکنون همه منتظرند تا تصمیم نهایی گرفته شود. در جریان رقابت پرتاب نیزه کلاس F11 بازی‌های پارالمپیک پاریس، صادق بیت‌سیاح، ملی‌پوش ایران، با رکورد ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک، به مدال طلا دست یافت اما پس از این مدال‌آوری، مسئولان برگزاری بازی‌ها بیت سیاح را دیسکالیفه کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید.به دنبال این اتفاق، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند و اکنون منتظر تصمیم نهایی هستند

الهام صالحی به مدال برنز پرتاب نیزه دست یافت

در ادامه رقابت های پارادوومیدانی بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ الهام صالحی در رشته پرتاب نیزه کلاس F54 به مصاف حریفانی از کشورهای ازبکستان، نیجریه، فیلیپین، مونته نگرو و یک نماینده از تیم پناهندگان رفت.صالحی که به عنوان سومین ورزشکار پرتاب های خود را انجام داد، در چهار پرتاب خود با پرچم قرمز داوران مواجه و پرتاب او خطا اعلام شد. پرتابگر بانوی کشورمان در پرتاب دوم رکورد ۱۵.۶۹ و در پرتاب ششم رکورد ۱۶.۲۴ را به نام خود ثبت کرد. بدین ترتیب صالحی با رکورد ۱۶.۲۴ به کار خود پایان داد و در نهایت به مدال برنز دست یافت.در این رشته ورزشکار ازبکستانی با پرتاب ۲۱.۱۲ متری رکورد جهان و پارالمپیک‌ را جابه‌جا کرد و به مدال طلا دست یافت. همچنین ورزشکار نیجریه ای با پرتاب ۱۹.۲۶ متر به مدال نقره رسید.

جدول مدالی دهمین روز پارالمپیک پاریس؛ایران با ۲۳ مدال در رده ۲۱

تعداد مدال کاروان ایران در پایان روز دهم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به ۲۳ مدال شامل شش طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز رسید. به گزارش ایسنا، کاروان ایران در روز دهم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به کسب یک مدال برنز شد. در پرتاب زنان الهام صالحی‌ به مدال برنز رسید.در این روز صادق بیت سیاح نیز به مدال طلا رسیده بود که با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات دیسکالیفه شد و مدال طلا از ایران گرفته شد. به این ترتیب کاروان ایران با ۲۳ مدال‌ شامل شش طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز در حال حاضر در جایگاه بیست و یکم جدول مدالی قرار دارد.

چین با ۹۳ طلا، ۷۱ نقره و ۴۹ برنز در جایگاه اول جدول رده‌بندی قرار دارد. بریتانیا با ۴۷ طلا، ۴۰ نقره و ۳۰ برنز دوم و آمریکا با ۳۴ طلا، ۴۱ نقره و ۲۵ برنز سوم است.

اسامی مدال‌آوران ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس:

مدال طلا: ساره جوانمردی در پاراتیراندازی، امیرحسین علیپور، یاسین خسروی و سعید افروز در پارادوومیدانی، روح‌الله رستمی در پاراوزنه‌برداری و تیم ملی والیبال نشسته

مدال نقره: فاطمه همتی در پاراتیروکمان، علیرضا بخت و زهرا رحیمی در پاراتکواندو، ظفر ذاکر، حسن باجولوند، مهدی اولاد، هاجر صفرزاده و علی پیروج در پارادوومیدانی، تیم میکس کامپوند (با ترکیب فاطمه همتی و هادی نوری) و سید میثم بنی‌طبا در پاراجودو 

مدال برنز: حامد حق‌شناس در پاراتکواندو، پرستو حبیبی در پرتاب کلاب دوومیدانی، علیرضا مختاری، الهام صالحی و علی اصغر جوانمردی در پارادوومیدانی، محمدرضا عرب‌عامری در پاراتیروکمان و محسن بختیار در پاراوزنه‌برداری

https://akhbar-rooz.com/?p=249941 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x