دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

حضور زلنسکی در نشست «رامشتاین» آلمان با هدف بسیج هم‌پیمانان اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین جمعه ۱۶ شهریور برای شرکت در اجلاس متحدان اوکراین به منظور بررسی کمک‌های نظامی به کی‌یف، وارد آلمان شد.

این در حالی است که ارتش اوکراین در رویارویی با پیشروی نیروهای روسی در شرق این کشور در حال عقب‌نشینی است.

سخنگوی دولت آلمان بدون ارائه جزئیات بیشتر به خبرگزاری فرانسه گفت که زلنسکی جمعه در فرانکفورت با صدراعظم آلمان دیدار خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات تایید نشده منتشر شده توسط مجله «اشپیگل»، رئیس جمهوری اوکراین در جریان شرکت خود در اجلاس «گروه تماس» متحدان اوکراین در رامشتاین، مکانی که پایگاه آمریکایی در نزدیکی فرانکفورت در آن واقع شده است، خواستار دریافت تسلیحات اضافی خواهد شد.

به نوشته «اشپیگل»، حضور زلنسکی با هدف تاکید بر «حساسیت اوضاع» در حالی است که اوکراین شاهد بمباران‌های مرگباری است که طی یکی از آنها یک موسسه نظامی در بالتووا در مرکز کشور هدف قرار گرفت که منجر به مرگ ۵۵ نفر شد.

از سویی حمله بزرگ اوکراین که در اوایل اوت به منطقه کورسک روسیه آغاز شد، کمکی به دفع پیشروی نیروهای روسیه در شرق نکرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پنجشنبه تاکید کرد که کنترل کل دونباس که ارتشش در حال پیشروی در آنجا است، برای او از «اولویت» برخوردار است.

از آغاز جنگ اوکراین از دو سال و نیم پیش، وزرای دفاع گروه تماس طی نشست‌های منظم در رامشتاین، در خصوص تلاش‌های مشترک با نمایندگان نظامی با هدف ارائه جنگ‌افزارهای کارآمدتر به اوکراین گفت‌وگو داشتند.

در این زمینه، پت ریدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، گفت که این نشست «بر تقویت قابلیت‌های پدافند هوایی اوکراین»، افزون بر هم‌پیمانی‌های مربوط به« ائتلاف نیروی‌های هوایی»، متمرکز خواهد بود.

ریدر افزود که حدود پنجاه کشور در این نشست حضور خواهند داشت و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز تقریباً ساعت ۰۸:۰۰ (به وقت گرینویچ )سخنرانی کرده و در ساعت ۱۴:۱۵ (به وقت گرینویچ) کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی مدتهاست که خواستار سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی دوربرد بیشتری شده است ولی ایالات متحده و آلمان، تامین کنندگان اصلی تسلیحاتی اوکراین از بیم تشدید تنش با مسکو، تمایلی به ارائه آن‌ها ندارند.

زلنسکی همچنین از حامیان خود می‌خواهد که محدودیت‌های اعمال شده در استفاده از تسلیحات علیه اهدافی در عمق خاک روسیه را لغو کنند.

رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین اخیراً گفت‌وگوهایی در ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان داشت.

برلین چهارشنبه، تحویل ۸ سامانه دفاع هوایی «ایریس-تی اس‌ال‌ام» و ۹ سامانه «ایریس-تی ای‌ال‌اس» تا سال ۲۰۲۵ را به اوکراین اعلام کرد.

از سویی دولت بریتانیا جمعه ۱۶ شهریور اعلام کرد که مجموع ۶۵۰ موشک کم وزن و چند منظوره به ارزش ۱۶۲ میلیون پوند (۲۱۳.۱۳ میلیون دلار) را برای کمک به محافظت از اوکراین در برابر حملات پهپادی و بمباران‌های روسیه، به کی‌یف خواهد داد.

در جریان نشست سران «ناتو» در ژوئیه، متحدان اوکراین تصمیم گرفتند جنگنده‌های آمریکایی «اف-۱۶» و سامانه‌های جدید پدافند هوایی را به کی‌یف تحویل دهند.

آمریکا بسته جدید کمک‌های نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری به اوکراین ارائه می‌دهد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه از بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار خبر داد. این کمک‌ها در حالی ارائه می‌شود که اوکراین در تلاش است تا با پیشروی نیروهای روسی در شرق مقابله کند و حملات سنگین موشکی مسکو را دفع کند. آستین در نشست حامیان بین‌المللی اوکراین در آلمان گفت: «جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، بسته جدیدی از کمک‌های امنیتی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار برای اوکراین امضا خواهد کرد که نیازهای متغیر این کشور را برآورده خواهد کرد.»

آستین ابراز امیدواری کرد که این کمک‌ها به سرعت به اوکراین تحویل داده شود و شامل تجهیزات دفاع هوایی، تسلیحات و خودروهای زرهی خواهد بود.

پنتاگون پیش‌تر در ۲۳ اوت نیز بسته‌ای به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار به اوکراین اختصاص داده بود که شامل مهمات برای سامانه‌های موشکی «هیمارس» و گلوله‌های توپخانه‌ای می‌شد.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، آمریکا تاکنون بیش از ۵۵.۷ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

در همین حال، روسیه بارها اعلام کرده که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تاثیری بر تصمیم مسکو نخواهد داشت و مسیر جنگ را تغییر نمی‌دهد.

اگرچه متحدان اوکراین همچنان حمایت خود را از این کشور اعلام می‌کنند، اما بسیاری از دولت‌ها با چالش‌ افکار عمومی مواجه هستند که در پی طولانی شدن جنگ دچار دودستگی شده‌ است.

https://akhbar-rooz.com/?p=249897 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x