دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

سعیده شفیعی، نویسنده و روزنامه‌نگار علی‌رغم بیماری دوباره زندانی شد

سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار جمعه ۱۶ شهریور، برای ادامه تحمل سه سال و شش ماه حبس راهی زندان اوین شد.

شفیعی پیشتر جهت انجام مراحل درمانی و با توقف اجرای حکم از زندان آزاد شده بود. حسن همایون، همسر این روزنامه‌نگار زندانی با انتشار مطلبی ضمن ابراز نگرانی از حال همسرش اعلام کرد: «محنت زندان بیماری‌اش را تشدید می‌کند. عمیقا نگران حال جگرگوشه‌ام هستم. مسئولیت سلامت جان همسرم به عهده مقامات قضایی است. او را در حالی باز به زندان بردند که زمستان سال قبل حبس‌اش تعلیق شده بود.»

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به نقل از یک منبع آگاه نوشت: پزشکی قانونی در گزارش خود اعلام کرده است که خانم شفیعی توان تحمل کیفر را دارد. بدین ترتیب خانم شفیعی برای تحمل ادامه حبس خود راهی زندان اوین شد.

سعیده شفیعی در اسفند سال گذشته با توقف اجرای حکم از زندان اوین آزاد شد. آزادی وی جهت انجام مراحل درمانی در خارج از زندان طبق نظر پزشکی قانونی صورت گرفته بود. نیروهای امنیتی وابسته به نهاد اطلاعات سپاه این روزنامه‌نگار را دوم بهمن ۱۴۰۱ در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به بند ۲ الف در زندان اوین منتقل کردند.

او هجدهم بهمن ماه همان سال، با تودیع وثیقه‌ی پانصد میلیون تومانی آزاد شد. شهریور ماه ۱۴۰۲، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، سعیده شفیعی را به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه نظام به سه سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=249894 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x