دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

فرانسه ۱ ایتالیا ۳ : مجازات خروس ها در پاریس؛ رونالدو از مرز ۹۰۰ گل عبور کرد؛ توقف اسپانیا قهرمان اروپا؛ آرژانتین ۳ شیلی ۰ ؛ قهرمانی تیم والیبال ایران در بازیهای پارالمپیک؛ صعود ایران به رتبه شانزدهم جدول

نازک بین- دیدار تیم‌های ملی پرتغال و کرواسی در لیگ ملت‌های اروپا ،با برتری ۲-۱ سلسائو  تمام شد. کریستیانو رونالدو، در این بازی نیز موفق به گلزنی شد. وی به واسطه عملکرد اش، شمار گل‌های دوران فوتبال اش را به عدد تحسین‌برانگیز ۹۰۰ رساند. او ،اولین بازیکن تاریخ محسوب می‌شود که در بازی‌های رسمی باشگاهی و ملی چنین دستاوردی را به ارمغان می‌آورد.پس از به ثمر رساندن گل شماره ۹۰۰، رونالدو که گویی کاملاً حواس اش به این دستاورد بی‌نظیر بوده، واکنشی احساسی به رکورد تاریخی خود نشان داد.

نتایج فوتبال لیگ ملت‌های اروپا

در چارچوب هفته اول لیگ ملت‌های اروپا، ۹ بازی برگزار شد که در مهمترین آنها پرتغال با گلزنی رونالدو مقابل کرواسی به برتری ۲ بر یک رسید.برای پرتغال رونالدو گلزنی کرد تا نهصدمین گل خود را به ثبت رساند. گل دوم پرتغال نیز توسط دالو به ثمر رسید. گل کرواسی نیز با گل به خودی دالو به ثمر رسید.تیم ملی اسپانیا، قهرمان یورو ۲۰۲۴ نیز در دیدار با صربستان به تساوی بدون گل رسید.در دیگر بازی، سن مارینو پس از ۲۰ سال توانست اولین برد خود را به ثبت رساند. آنها یک بر صفر لیختن‌اشتاین را شکست دادند.

 گروه A

پرتغال ۲ – کرواسی ۱

اسکاتلند ۲ – لهستان ۳

دانمارک ۲ – سوئیس صفر

صربستان صفر – اسپانیا صفر

گروه C

آذربایجان ۱ – سوئد ۳

استونی صفر – اسلوواکی ۱

بلاروس صفر – بلغارستان صفر

ایرلند شمالی ۲ – لوکزامبورگ صفر

گروه D

سن مارینو ۱ – لیختن اشتاین صفر

آرژانتین ۳ شیلی ۰ ؛ آخرین وداع دی ماریا با آرژانتین

تیم ملی فوتبال آرژانتین بامداد (جمعه – به وقت تهران) در چارچوب بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آمریکای جنوبی موفق شد در ورزشگاه مونومنتال با نتیجه ۳ بر صفر مقابل شیلی به برتری برسد. قبل از برگزاری این مسابقه، مراسم ویژه‌ای جهت تجلیل از آنخل دی‌ماریا برگزار شد. دی‌ماریا ،از سال ۲۰۰۸ عضو تیم ملی فوتبال آرژانتین است. وی پس از انجام ۱۴۵ بازی ملی با پیراهن آرژانتین و ثبت ۳۱ گل زده و ۲۹ پاس‌گل، پس از مسابقات کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ از تیم ملی آرژانتین خداحافظی کرد و کفش‌هایش را آویخت.

نتایج کامل مرحله سوم رقابت‌های فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا

در نخستین دیدارهای مرحله سوم رقابت‌های فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا ۹ دیدار برگزار شد که طی آن تیم‌های ژاپن، عربستان، کره جنوبی و استرالیا به نتایج عجیبی رسیدند.به نقل از خبرگزاری مهر، نخستین روز از رقابت‌های مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا روز پنجشنبه ۱۵ شهریور با برگزاری ۹ دیدار پیگیری شد که در مهمترین مسابقه، تیم ملی فوتبال کشورمان با نتیجه یک بر صفر از سد قرقیزستان گذشت.

گروه A

در گروه A این رقابت‌ها تیم‌های ایران و ازبکستان موفق شدند گام نخست را با برتری آغاز کنند اما تیم ملی قطر که در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا به عنوان قهرمانی رسیده بود با نتیجه ۳ بر یک مغلوب امارات شد.

* ازبکستان ۱ – صفر کره شمالی
* ایران ۱ – صفر قرقیزستان
* قطر ۱ – ۳ امارات

در جدول رده بندی این گروه، تیم‌های امارات، ایران و ازبکستان با ۳ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. کره شمالی، قرقیزستان و قطر هم بدون امتیاز چهارم تا ششم هستند.

گروه B

گروه B شاهد یک شگفتی بزرگ بود. تیم ملی کره جنوبی در خانه با نتیجه تساوی بدون گل برابر فلسطین متوقف شد. اردن هم در حالی که تا آخرین ثانیه‌های بازی از کویت پیش بود با نتیجه یک به یک کار خود را به پایان رساند و عراق با یک گل از سد عمان گذشت.

* عراق ۱ – صفر عمان
* اردن ۱ – ۱ کویت
* کره جنوبی صفر – صفر فلسطین

در این گروه عراق با سه امتیاز صدرنشین است. اردن، کویت، کره جنوبی و فلسطین یک امتیازی هستند و عمان بدون امتیاز در رده ششم قرار دارد.

گروه C

در گروه مرگ رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۳ نتیجه عجیب رقم خورد. عربستان در خانه به سختی برابر اندونزی به کسب یک امتیاز اکتفا کرد. استرالیا در خانه مغلوب بحرین شد و ژاپن با ۷ گل چین را در هم کوبید.

* استرالیا صفر – ۱ بحرین
* ژاپن ۷ – صفر چین
* عربستان ۱ – ۱ اندونزی

در این گروه ژاپن و بحرین ۳ امتیازی هستند. عربستان و اندونزی با یک امتیاز در رده سوم و چهارم قرار دارند و استرالیا و چین بدون امتیاز پنجم و ششم هستند.

فرانسه ۱-۳ ایتالیا: نمایش چشم‌نواز برای مجازات خروس ها

تیم ملی ایتالیا در پاریس موفق شد با ارائه یک بازی چشم‌نواز فرانسه ‏را ۳-۱ مغلوب کند. ‏ در مهم‌ترین دیدار لیگ ملت‌های یوفا ‏ایتالیا موفق شد فرانسه را در پارک دو پرنس ۳-۱ شکست بدهد. ‏بردلی بارکولا برای فرانسوی‌ها و فدریکو دی‌مارکو، داویده فراتزی و ‏جاکومو راسپادوری برای ایتالیا گلزنی کردند. ‏در حالی که به نظر می رسد با گل ثانیه ۱۳ بردلی بارکولا روی اشتباه دی لورنتزو، فرانسه به یک برد خانگی آسان دست پیدا می کند، شاگردان لوچانو اسپالتی با یک کامبک فوق العاده همه چیز را تغییر دادند. فدریکو دی مارکو در دقیقه ۳۰ با یک سوپرگل باعث شد آتزوری نیمه اول را نبازد. در نیمه دوم داویده فراتزی در دقیقه ۵۰ ایتالیا را پیش انداخت و جاکومو راسپادوری در دقیقه ۷۴ خط دفاعی پراشتباه فرانسه را باز هم مجازات کرد. ایتالیا فعلا در این گروه با ۳ امتیاز از یک بازی صدرنشین است و فرانسه باید به بازی های آینده امیدوار باشد. 

یک گل برای تغییر در تاریخ

تیم ملی سان‌مارینو ،نخستین پیروزی تاریخ خود در مسابقات رسمی را به دست آورد. برتری میلی‌متری مقابل لیختن‌اشتاین، تیم آخر رده‌بندی فیفا را بعد از ۳۴ سال تلاش به یک برد ارزشمند رساند تا آبی و سفیدها به صدر جدول گروه اول از سطح چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا راه پیدا کنند. نیکو سنسولی تک گل این مسابقه را در دقیقه ۵۳ به ثمر رساند .این کشور با مساحت ۶۱ کیلومتر مربع از ۴ طرف در محاصره خاک ایتالیا قرار دارد و در نزدیکی سواحل دریای آدریاتیک (در شرق ایتالیا) واقع شده. این جمهوری دیرپا و کوچک در سال ۱۹۹۰ نخستین مسابقه رسمی خود را برگزار کرد و تا پیش از دیشب در ۱۷۶ مسابقه رسمی مجموعاً صفر پیروزی، ۵ تساوی و ۱۷۱ شکست را تجربه کرده بود. تنها پیروزی دوستانه سان‌مارینو هم در سال ۲۰۰۴ مقابل همین تیم لیختن‌اشتاین و با نتیجه یک بر صفر رقم خورد تا اینکه تدابیر یوفا برای برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های اروپا با حریفان همسطح، آنها را به کامیابی رساند و روح مارینوس قدیس را شاد کرد. سان‌مارینو در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا استراحت می‌کند و ماه آینده در چارچوب هفته سوم میهمان جبل‌الطارق خواهد بود. شاگردان روبرتو چوولی سه‌شنبه آینده در یک مسابقه دوستانه به مصاف تیم ملی مولداوی می‌روند. 

نقره‌ای شدن دختر ۱۳ ساله انگلیسی در پارالمپیک

یونا وینیفریت، شناگر بریتانیایی در ۱۳ سالگی مدال انفرادی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس (فرانسه) را در رشته ۱۰۰ متر قورباغه کلاس SB7 به دست آورد.ماریا پاولوا، شناگر ۲۵ ساله روسی در ۱۰۰ متر قورباغه در پارالمپیک ۲۰۲۴ مدال طلا گرفت و یک رکورد جهانی جدید به نام خود با مدت زمان 1:26.09 ثبت کرد. وینیفریت نیز در پایان این مسابقه زمان ۱:۲۹.۶۹ را ثبت کرد و مدال نقره را کسب کرد.وینیفریت متولد ۱۰ آوریل ۲۰۱۱ دارای دیسپلازی اسکلتی است که منجر به کوتاهی اندام می‌شود.

قهرمانی تیم والیبال ایران در بازیهای پارالمپیک

دیدار فینال تیم های ملی والیبال نشسته ایران و بوسنی در بازی های پارالمپیک پاریس شامگاه جمعه (۱۶ شهریور) در سالن نورث آرنا پاریس برگزار شد.در این دیدار ملی پوشان ایران با نتیجه ۳ بر صفر حریف خود را شکست دادند و برای هشتمین‌ بار عنوان قهرمانی بازی های پارالمپیک را به خود اختصاص دادند.ملی پوشان والیبال نشسته ایران در حالی موفق به شکست بوسنی شدند که آخرین‌بار دو سال پیش در فینال مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی بوسنی برابر این تیم صف آرایی کرده و موفق به کسب پیروزی شده بودند. تیم ملی کشورمان اما در دیدار امشب پیروزی سختی را برابر این تیم به دست آورد.تیم کشورمان در ست نخست این دیدار با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ مغلوب حریف خود شد، اما در ادامه شاگردان هادی رضایی در سه ست بعدی با نتایج (۳۰-۲۸)، (۲۵-۱۶) و (۲۵-۱۴) از سد حریف قدرتمند خود گذشتند و مقتدرانه قهرمان شدند..تیم ملی والیبال نشسته ایران پیش از دیدار فینال مقابل تیم های اوکراین، برزیل، آلمان (مرحله مقدماتی) و مصر (نیمه نهایی) صاحب برتری شده بود.حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس دهمین حضور تیم ملی والیبال نشسته ایران در ادوار مختلف این بازی‌ها بود که با هشتمین قهرمانی تیم کشورمان به پایان رسید. ملی‌پوشان والیبال نشسته دو بار نیز نایب قهرمان شدند.

عملکرد والیبال نشسته ایران در ادوار مختلف بازی های پارالمپیک به این شرح است:

پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول : مدال طلا
پارالمپیک ۱۹۹۲ بارسلونا: مدال طلا
پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا: مدال طلا
پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی:  مدال طلا
پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن: مدال نقره
پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن: مدال طلا
پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن: مدال نقره
پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو: مدال طلا
پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو: مدال طلا
پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس: مدال طلا

در پایان روز نهم مسابقات پارالمپیک در پاریس، کاروان ورزشی ایران با کسب سه مدال طلای، تیم ملی والیبال نشسته، روح الله رستمی در وزنه‌برداری و یاسین خسروی در پرتاب وزنه با ۶ طلا، ۱۰ نقره و ۶ برنز در رده شانزدهم قرار گرفت.

جدول رده بندی مدالها در پایان نهمین روز بازیهای پارالمپیک پاریس

تعداد مدال کاروان ایران در پایان نهمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به ۲۲ مدال( ۶ طلا، ۱۰ نقره و ۶ برنز) رسید. به گزارش ایسنا، کاروان ایران در نهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به گرفتن ۳ مدال طلا شد.در این روز روح‌الله رستمی در پاراوزنه‌برداری و یاسین خسروی در پارادوومیدانی و تیم ملی والیبال نشسته صاحب مدال طلا شدند.

به این ترتیب کاروان ایران با ۲۲ مدال‌ که شامل ۶ طلا، ۱۰ نقره و ۶ برنز است صعود چشمگیری داشت و در حال حاضر در جایگاه شانزدهم جدول مدالی قرار دارد.چین با ۸۳ طلا، ۶۳ نقره و ۴۱ برنز در جایگاه اول جدول رده‌بندی قرار دارد. بریتانیا با ۴۲ طلا، ۳۴ نقره و ۲۴ برنز دوم و آمریکا با ۳۱ طلا، ۳۶ نقره و ۱۹ برنز سوم است. 

اسامی مدال‌آوران ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس:

مدال طلا: ساره جوانمردی در پاراتیراندازی، امیرحسین علیپور، یاسین خسروی و سعید افروز در پارادوومیدانی، روح‌الله رستمی در پاراوزنه‌برداری و تیم ملی والیبال نشسته

مدال نقره: فاطمه همتی در پاراتیروکمان، علیرضا بخت و زهرا رحیمی در پاراتکواندو، ظفر ذاکر، حسن باجولوند، مهدی اولاد، هاجر صفرزاده و علی پیروج در پارادوومیدانی، تیم میکس کامپوند (با ترکیب فاطمه همتی و هادی نوری) و سید میثم بنی‌طبا در پاراجودو 

مدال برنز: حامد حق‌شناس در پاراتکواندو، پرستو حبیبی در پرتاب کلاب دوومیدانی، علیرضا مختاری و علی اصغر جوانمردی در پارادوومیدانی، محمدرضا عرب‌عامری در پاراتیروکمان و محسن بختیار در پاراوزنه‌برداری

https://akhbar-rooz.com/?p=249837 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x