دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

اعلامیه دو ائتلاف سیاسی: بیاد ژینا مهسا امینی و همه جانباختگان و همراهان انقلاب زن، زندگی و آزادی

در عصر روز سه شنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در نزدیکی ایستگاه مترو حقانی، ژینا مهسا امینی، زن جوان ۲۲ ساله اهل سقز که به همراه خانواده خود به تهران آمده بود توسط گشت ارشاد بخاطر بیرون بودن قسمت جلوی مو از زیر روسری بازداشت شده و پس از آنکه به درون یکی از خودروهای نیروی انتظامی منتقل می‌شود، مورد اصابت ضربات باتوم قرار می‌گیرد و متعاقبا در بیمارستان جان می‌سپارد. با برخاستن شهر سقز با شعار زن زندگی آزادی پس از مراسم خاکسپاری ژینا، سراسر ایران به پا می‌خیزد.

جنبش سراسری سال‌ ۱۴۰۱ در اعتراض به قتل ژینا، آغاز جنبشی بود که طی آن جوانان در شهرهای مختلف آزادی‌های اجتماعی و حقوق اولیه خود را فریاد زده و شجاعانه تلاش کردند که در جهت تحقق آنها مبارزه کنند. تلاش و مبارزه ای که علی رغم سرکوب، همچنان ادامه دارد. مشارکت گسترده مردم و بخصوص دختران جوان با طرح شعارهای دفاع از حقوق زنان و مخالفت با قوانین قضایی تبعیض آمیز و خشونت سیستماتیک حکومت اسلامی، چهره عقب مانده، ضد زن و ضد انسانی این حکومت جنایتکار را در ابعادی جهانی افشا کرد. بدون تردید، جنبش ژینا نقطه عطفی در تاریخ مبارزات زنان ایران است. انقلاب ژینا با پیام ترقی خواهانه و منحصر به فرد خود جهان را تحت تاثیر قرار داد و با جنبشهای مختلف زنان در سراسر جهان ارتباط برقرار کرد. تداوم مقاومت و مبارزه  دلیرانه زنان  با رژیم  زن ستیز اسلامی  بخوبی نشان می دهد که علی رغم سرکوب خشن، سیاستهای رژیم در مقابله با مبارزات حق طلبانه زنان، با شکست مواجه شده است.  

هریک از قیامها و جنبش ها در تاریخ کشورمان تاکنون مُهر ویژه خود را بر سیر مبارزات به هم پیوسته، در بیش از چهار دهه گذشته، کوبیده اند. خیزش دی ۹۶ با شعار “اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا” بطور کامل، خط بطلان بر فریب اصلاحات کشید، و در آبان ۹۸ خواست صریح سرنگونی، هرچند با کشتار بیرحمانه بیش از ۱۵۰۰ تن از جوانان در شهرهای مختلف از جمله نیزار ماهشهر (معشور)، سرکوب گردید اما نشان داد که مردمان ایران این حکومت اسلامی را نمی خواهند. جنبش ژینا مهسا امینی با ویژه گی برجسته  خود، مبارزات سرنگونی طلبانه مردم آزادیخواه ایران را در شکل همبستگی ملیتهای گوناگون به نمایش گذاشت. بیهوده نبود که رژیم جمهوری اسلامی ایران علاوه بر سرکوب عریان و کشتار بیرحمانه، از اقداماتی دیگر از جمله برگ منسوخ سلطنت طلبی و برگزاری نشستها و کنفرانسهای حاشیه ساز، با هراس افکنی از تجزیه کشور، برای مقابله با اتحاد ملیتهای ایران بسیار بهره گرفت. 

همبستگی و اتحادهای نانوشته در جنبش ژینا به گسترش مبارزه و سراسری شدن آن یاری رساند و به تمامی جهانیان نشان داد که مردم ایران هیچ گونه همدلی و همراهی با دولت جمهوری اسلامی نداشته و ندارند. جنبش ژینا پیامد یک نگاه سیاسی به دگرگونی و طرح خواسته هایی است که به ماهیت تغییر سیاسی در آینده می پردازد و اهمیت اهداف مبارزه سیاسی در ایران را برجسته کرده است. آنچه که در مبارزه سیاسی بخصوص در جوامعه ای چون ایران همیشه برجسته می شود، شعارها و خواسته هایی است که ماهیت مبارزه و ارزش‌های مترقی آن را بیان می کند.

اکنون تاریخ کشورمان لحظات حساسی را پشت سر می گذارد. ما در شرایطی قرار داریم که بایستی با حساسیت ویژه به مشکلات اجتماعی و حقوقی مردمان کشورمان، زنان و  بخصوص ملیتها بیاندیشیم و در همبستگی با آنها در تعمیق دموکراسی و آزادی‌های مردمی، بی وقفه و پیگیرانه،  تلاش کنیم.

تلاش پایوران جمهوری اسلامی برای ماندگاری در قدرت به هر شکلی و وسیله‌ای آنها را در مسیری قرار داده که تمامی ارزش‌های انسانی را زیر پا گذاشته تا برای حفظ خود دست به اعمالی بزنند که جهان را مبهوت کرده است.

در شکاف سیاسی عمیقی که میان مردم و دستگاه حاکم ایجاد شده است، خشونت نقش مهمی دارد قتل عام دولتی در جمعه خونین زاهدان از آن جمله بود . قدرت سیاسی حاکم بر این اعتقاد است که با اعمال خشونت و سرکوب و گسترش محدودیتهای اجتماعی می‌تواند به حاکمیت خود ادامه دهد و سیاستهای خود را در داخل و خارج کشور پیش برد.

 ما تشکلات سیاسی فعال در همبستگی فراگیر و کنگره ملیتها بر این باوریم که ادامه حیات جمهوری اسلامی و استمرار مناسبات عقب مانده کنونی، پی آمدهای فاجعه باری برای نسلهای آینده ایران بدنبال خواهد داشت. بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور، جنبشی  دیگر در ادامه جنبشهای ترقی خواهانه ۱۲۰ سال گذشته، که از مشروطیت تا کنون علیه دیکتاتوری‌های سلطنتی و مذهبی در ایران جریان داشته اند، بوقوع خواهد پیوست و مردمان ایران را در شکل چارچوب ایران فدرال به آزادی و عدالت و رفاه خواهد رساند.

کنگره ملیتهای ایران فدرال

همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران

(ائتلاف سیاسی متشکل از چهارده حزب، سازمان و جریان سیاسی)

۱۵شهریور ١۴٠٣ –۵ سپتامبر ٢٠٢۴

https://akhbar-rooz.com/?p=249828 لينک کوتاه

2 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Kourosh
Kourosh
7 روز قبل

درود

بدون یک اتحاد فراگیر ملی، اتحادی فراگروهی و فراجناهی، ما موفق به سرنگونی حکومت جنایتکار اسلامی نخواهیم شد و این جنایتکاران قادر خواهند بود که سالیان سال به جنایت و نابودی میهن ما ادامه دهند.
آزادیخواهان میهنی فریاد میزنند:
اگر با هم یکی نشیم
یکی یکی کشته میشیم

اما کو گوش شنوا؟
اپوزیسیون ما اما متأسفانه خودش را به کری و کوری زده است!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x