دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

فراخوان به اعتراض سراسری پرستاران در روز شنبه

شورای سازماندهی اعتراضات پرستاران در اطلاعیه‌ای از همه پرستاران و کادر درمان و همه نیروهای شرکتی و طرحی و فوریت‌های پزشکی خواسته است که بار دیگر در روز شنبه ۱۷ شهریور دست به اعتراضات سراسری بزنند.

در این اطلاعیه آمده است که «مسئولان با نادیده گرفتن مطالبات و خواسته‌های ما که بارها با شفافیت فریاد زدیم، تنها به واریز معوقات آن هم به شکل قطره‌چکانی و با کسر مالیات و مبالغ ناچیز در برخی مراکز و شهر‌ها پرداختند.»

به‌گفته این شورا، نیروهای شرکتی حتی سهمی در واریز ناچیز معوقات نداشتند.

شورای سازماندهی اعتراضات پرستاران اعلام کرده است که تجمعات اعتراضی ساعت ۹ صبح شنبه در تهران مقابل مجلس، در مراکز استان‌ها مقابل استانداری‌ها و در سایر شهرها مقابل فرمانداری‌ها برگزار خواهد شد.

گروه اتحاد پرستاران ایران نیز  اطلاعیه ای منتشر کرده و در آن تاکید کرده اند از آن جا که نزدیک به یک ماه از اعتراضات و اعتصابات کادر درمان می گذرد  ولی هم چنان بی نتیجه بوده و مسئولان همانند قبل فقط وعده های توخالی می دهند، گروه اتحاد پرستاران ایران با موافقت ۹۴ درصد از  رای مثبت پرستاران سراسر کشور که در نظر سنجی برای ادامه اعتراضات  شرکت  کرده اند، فراخوان تجمعات سراسری را اعلام می کند. فراخوان این تظاهرات نیز روز شنبه در مقابل مجلس شورای اسلامی و در سایر شهرها مقابل استانداری و یا فرمانداری اعلام شده است.

با گذشت بیش از سه هفته از اعتراضات صنفی پرستاران، مسئولان به واریز معوقات آن‌ها دستور دادند، اما بسیاری از پرستاران از ناچیز بودن مبالغ پرداختی ناراضی هستند. یک پرستار که نام او منتشر نشده سه‌شنبه ۱۳ شهریور در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از پرداخت مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به‌عنوان ‌کارانه و تعرفه یک ماه و ۹۰۰ هزار تومان به‌عنوان فوق‌العاده خاص انتقاد کرد و گفت: «پرداخت این مبالغ ناچیز در جهت آرام کردن پرستاران بوده است». این پرستار افزود: «در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به حسابم ریختند؛ آیا فکر می‌کنند همه مشکلات ما پرستاران با این یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حل می‌شود؟»

https://akhbar-rooz.com/?p=249819 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x