جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

روسیه از سرنگونی ۱۴۴ پهپاد اوکراینی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد

در ادامه جنگ مسکو و کی‌یف، فعالیت دو فرودگاه در مسکو مختل شد. روسیه از برخورد قطعات پهپاد منهدم شده اوکراینی به تاسیسات انرژی خود خبر داده است.

اداره نظامی پایتخت اوکراین، سه‌شنبه ۲۰ شهریور در شبکه اجتماعی «تلگرام» اعلام کرد که یگان های پدافند هوایی این کشور یک حمله پهپادی روسیه به کی‌یف را دفع کردند.

از سوی دیگر روسیه بامداد امروز اعلام کرد که یک کودک در منطقه مسکو در حمله پهپادی اوکراین کشته شده است.

روسیه همچنین از سرنگونی ۱۴۴ فروند از پهپادهای مهاجم اوکراینی در طی شبانه روز گذشته خبر داده است.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه ۲۰ فروند از این پهپادها بر فراز منطقه مسکو، جایی که مقامات محلی از کشته شدن یک زن خبر دادند، سرنگون شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد: «۷۲ پهپاد دیگر بر فراز منطقه بریانسک، ۲۰ فروند بر فراز منطقه مسکو، ۱۴ فروند بر فراز منطقه کورسک، ۱۳ فروند بر فراز منطقه تولا، هشت فروند بر فراز منطقه بلگورود، هفت فروند بر فراز منطقه کالوگا، پنج فروند بر فراز منطقه ورونژ، چهار بر فراز منطقه لیپتسک، و یک فروند بر فراز منطقه «اوریل» رهگیری و سرنگون شدند.

فرماندار منطقه مسکو، آندری وروبیوف، در پستی در تلگرام گفت: «متأسفانه یک کودک ۹ ساله در پی حمله یک پهپاد به یک ساختمان مسکونی در رامنسکویه واقع در حومه جنوب شرقی پایتخت کشته شد».

مقامات محلی مسکو گفتند که یگان‌های پدافند هوایی روسیه دست‌کم هفت پهپاد پرتاب شده توسط اوکراین را که مسکو را هدف قرار داده بودند، منهدم کردند. همزمان پدافند روسیه اعلام کرد که ۵۹ فروند دیگر را بر فراز منطقه بریانسک در نزدیکی مرز با اوکراین سرنگون کرده است.

خبرگزاری‌های روسیه به نقل از مقامات محلی گزارش دادند که بقایای پهپاد منهدم شده توسط اوکراینی بر فراز منطقه «تولا» بر روی یک تاسیسات سوخت و انرژی سقوط کرده است.

خبرگزاری رسمی «تاس» به نقل از مقامات محلی «تولا» گزارش داد که فرآیند فناوری و تامین منابع برای مصرف کنندگان مختل نشده و اوضاع تحت کنترل است.»

کانال های روسی «شوت» و «بازا» در تلگرام که به سرویس‌های امنیتی روسیه نزدیک هستند، اعلام کردند که ده ها پرواز در فرودگاه های ونوکوو و دوموددوو مسکو در جریان حملات پهپادی اوکراین متوقف شده است.

الکساندر بوگوماز، فرماندار منطقه بریانسک در جنوب غربی روسیه در مرز با اوکراین گفت که یگان‌های پدافند هوایی ۵۹ پهپاد را در طول شب منهدم کردند. وی در تلگرام اضافه کرد که این حملات پهپادی خسارات جانی و مالی در بر نداشت.

https://akhbar-rooz.com/?p=249816 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x