دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

اقلیم کُردستان بهزاد خسروی از اعضای حزب دمکرات و دارای معلولیت را به نهادهای امنیتی ایران تحویل داد

نیروهای اداره آسایش (امنیت) اقلیم کُردستان در سلیمانیه هفته گذشته یکی از فعالان سیاسی کُرد دارای معلولیت، به نام بهزاد خسروی را که از اعضای حزب دمکرات کُردستان ایران بوده و هم‌زمان به‌عنوان پناهنده عضو رسمی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است، به نهادهای امنیتی ایران تحویل داده‌اند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ضمن اعلام این خبر افزوده است که بهزاد خسروی ۳۵ سال سن دارد و اهل سقز است. بنا به این گزارش نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق او را بازداشت کرده و پس از شکنجه شدید به ایران تحویل داده‌اند.

یک منبع آگاه به هه‌نگاو گفته است روز یکشنبه ۱۱ شهریور از اداره اطلاعات سنندج با برادر بهزاد خسروی تماس گرفته شده و به او گفته‌اند که برادرش در این نهاد امنیتی بازداشت است.

حدیقه حسینی و بیگَرد خسروی، مادر و خواهر بهزاد خسروی هیچ اطلاعی از سرنوشت او نداشته‌اند و پس از پیگیری آن‌ها اداره اطلاعات سنندج گفته‌ که «بهزاد عکس رهبران حزب دمکرات کُردستان ایران را منتشر کرده است». به‌گزارش هه‌نگاو خواهر و مادر بهزاد که آن‌ها نیز اعضای حزب دمکرات و عضو رسمی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هستند، از سوی نیروهای امنیتی سلیمانیه زیر فشار قرار گرفته‌اند. به آن‌ها ۱۰ روز مهلت داده ‌‌شده تا محدوده سلیمانیه را ترک کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=249808 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x