پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

دومین سالگرد قتل مهسا، موج بازداشت ها در کردستان

رسانه‌های حقوق بشری که اخبار مربوط به مناطق کُردنشین ایران را پوشش می‌دهند، از «موج تازه» بازداشت در این مناطق، همزمان با نزدیک شدن به دومین سالگرد مرگ مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد خبر می‌دهند.

این گزارش‌ها حاکی است از دهم شهریور جاری تاکنون دست‌کم ۲۰ نفر در شهرهای مهاباد، پیرانشهر، اشنویه و دهگلان بازداشت شده‌اند.

مطابق گزارش های هه‌نگاو، طی پنج روز منتهی به روز پنج‌شنبه، ۱۵ شهریور، ده نفر در منطقه بلبان‌آباد شهرستان دهگلان استان کردستان، چهار نفر در مهاباد، سه نفر در اشنویه و سه نفر در پیرانشهر در آذربایجان غربی بازداشت شدند.

علت بازداشت این افراد اعلام نشده و همهٔ آنها به مکان‌های نامعلوم منتقل شده‌اند.

هه‌نگاو اسامی بازداشت‌شدگان را جمیل محمدی، شادمان محمدی، فواد محمدی، محمد محمدی، میثم حاجی مجید، سمیر محمدی، پدرام محمدی، ماردین باقری و دو شهروند کُرد دیگر با نام خانوادگی باقری در بلبان‌آباد از توابع دهگلان قید کرده است.

عادل کاکه، امید احمدنژاد، دیاکو عزیزی، لقمان و سیامند زنگی، روز چهارشنبه در اشنویه و سعدون شریفی، وحید ابوبکری، علی‌‌حسین‌پور و سلیمان چوپانی نیز در پیرانشهر بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، روز دهم شهریور نیز به محل سکونت دو خانواده دادخواه در مهاباد، رامیار ابوبکری برادر ۱۶ ساله زانیار ابوبکری،‌ جوان معترضی که در جریان اعتراضات جان باخت و سیاوش سلطانی فرزند کبری شیخه، دیگر معترض جان‌باخته، حمله کردند.

یک منبع مطلع به سایت کُردپا گفته که هجوم نیروهای امنیتی ساعت ٣ بامداد و بدون ارائه حکم قضایی بوده و آنها در حین بازداشت رامیار ابوبکری، پدر و مادر وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

خبرگزاری هرانا و وب‌سایت حقوق بشری کُردپا نیز گزارش‌هایی دربارهٔ شماری از این بازداشت‌شدگان منتشر کرده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=249806 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
F Sharifi
F Sharifi
13 روز قبل

در آستانه سالگرد جنبش باشکوه:  ڑن – ڑیان ازادی،
 ارتش سایبری سپاه  به همراه اکانتهای سلطان-ثابتی  و یاسمینگولا ، در تلاش هستند  تا خشم و اعتراض مردم به نظام جنایتکار و نژاد پرست اسلامی را به سوی مهاجران افغانستانی شکل بدهند .

اکثر مدارس ایران از ثبت نام کودکان افغانستانی سر باز زده و بسیاری از سیم کارت های افغانستانی ها از کار افتاده است !

همبستگی و حمایت تام با تمام دوستان و مهاجرین افغانستانی . 

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x