پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

دیدبان حقوق بشر از آلمان می‌خواهد که اخراج مهاجران به افغانستانِ طالبان را متوقف کند

دیدبان حقوق بشر در واکنش به اخراج شماری از پناهجویان اهل افغانستان از آلمان، گفته است که برلین برای رسیدن به منافع سیاسی کوتاه‌مدت و بالقوه، نباید ارزش‌های بنیادی را ترک کند. دیدبان حقوق بشر تاکید کرده است که وضعیت افغانستان زیر اداره طالبان، «فاجعه‌بار» است و هیچ‌کسی در آنجا در امنیت نیست.

به گزارش ار. اف. ای، دیدبان حقوق بشر در اعلامیه‌ای، به اخراج ۲۸ مهاجر افغانستان از آلمان و برگشت آنان به افغانستان «فاجعه‌بار» زیر اداره طالبان، واکنش نشان داده و خواهان توقف این روند شده است.

در  اعلامیه دیدبان حقوق بشر، وضعیت کنونی افغانستان، نامناسب خوانده شده و آمده که «چنانچه دیدبان حقوق بشر و دیگر سازمان‌ها به‌گونه گسترده مستند کرده‌اند، وضعیت حقوق بشر در افغاستان، فاجعه‌بار است.»

مقام‌های دولت آلمان اعلام کرده‌اند که مهاجرانی که اخراج شده‌اند، مجرمان جنایی بوده و از سوی دادگاه نیز مجرم شناخته شده بودند.

در کنار این، در این اواخر گزارش‌هایی نشر شده که آلمان برای تسهیل روند اخراج مهاجران مجرم اهل افغانستان، قرار است نمایندگی سیاسی افغانستان در این کشور را نیز به طالبان بسپارد. 

تصمیمی که با واکنش‌ و اعتراضاتی از سوی مردم افغانستان نیز روبه‌رو شده است.

با این حال، دیدبان حقوق بشر با اشاره به مساله جنجالی اخراج پناهجویان از سوی دولت بریتانیا به اوگاندا، به دولت آلمان توصیه می‌کند که برای منافع احتمالی سیاسی کوتاه مدت، بر ارزش‌های بنیادی خود پا نگذارد. 

«اینک باید روشن شده باشد، به دولت آلمان نیز که ترک ارزش‌های بنیادی برای دستاوردهای سیاسی کوتاه مدت و احتمالی، یک راهبرد برنده یا قابل دفاع نیست»

https://akhbar-rooz.com/?p=249805 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x