دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

شهابی و سعیدی آزاد شدند، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل خواهان آزادی ابراهیم مددی، داوود رضوی و شریفه محمدی است

یکی از بزرگترین تشکلات جهانی کارگری ضمن استقبال از آزادی رضا شهابی و حسن سعيدی خواهان آزادی ابراهيم مددی، داوود رضوی و شریفه محمدی شد. دبيرکل فدراسيون گفت: ما وضعیت ایران را با دقت زیر نظر داریم و خواهان آزادی فوری همکاران آنها، ابراهیم مددی و داوود رضوی هستیم. همچنین با نگرانی عمیق به وضعیت اضطراری فعال کارگری، شریفه محمدی که به اعدام محکوم شده است، توجه داریم و خواهان آزادی فوری او هستیم

یکی از بزرگترین تشکلات جهانی کارگری خواهان آزادی ابراهیم مددی، داوود رضوی و شریفه محمدی شد.

دبیر کل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل ( ITF) که یکی از بزرگترین تشکلات جهانی کارگری است، ضمن استقبال از آزادی رضا شهابی و حسن سعیدی دو عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و نیز تاکید بر لزوم آزادی ابراهیم مددی و داود رضوی دو عضو دیگر این تشکل مستقل کارگری، خواهان آزادی شریفه محمدی شد.

استفان کاتن دبیر کل ITF با اشاره به وضعیت اضطراری شریفه محمدی که به اعدام محکوم شده نگرانی خود را اعلام کرده و خواهان آزادی فوری او شد.

متن بیانیه ی این فدراسیون جهانی به شرح زیر است:

فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل (ITF) از آزادی رضا شهابی و حسن سعیدی، از اتحادیه کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که به ITF وابسته است، استقبال می‌کند.

شهابی و سعیدی در ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ از زندان بدنام اوین آزاد شدند؛ جایی که از مه ۲۰۲۲ در آنجا زندانی بودند. هر دو به دلیل فعالیت‌های اتحادیه‌ای بازداشت و ماه‌ها در انفرادی و تحت بازجویی قرار گرفتند. حکم ۶ ساله زندان آنها پس از تجدید نظر کاهش یافت.

استفان کاتن، دبیر کل ITF، گفت: «ما از اینکه رضا و حسن بالاخره توسط مقامات ایرانی آزاد و به خانواده‌هایشان بازگردانده شده‌اند، احساس آسودگی می‌کنیم. ما همچنان وضعیت ایران را با دقت زیر نظر داریم و خواهان آزادی فوری همکاران آنها، ابراهیم مددی و داوود رضوی هستیم. همچنین با نگرانی عمیق به وضعیت اضطراری فعال کارگری، شریفه محمدی که به اعدام محکوم شده است، توجه داریم و خواهان آزادی فوری او هستیم.»

در سال ۲۰۰۵، ITF شکایتی را به سازمان بین‌المللی کار (ILO) درباره حملات دولت ایران به اتحادیه [شرکت] واحد، از جمله بازداشت‌های خشونت‌آمیز اعضای این اتحادیه، ارائه کرد.

شهابی بارها به دلیل فعالیت‌های اتحادیه‌ای خود بازداشت شده و از سال ۲۰۱۰ تاکنون سال‌ها را در زندان گذرانده است. او توسط پلیس ایران به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت که منجر به نیاز به جراحی ستون فقرات شد. کارزارهای سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی و اتحادیه‌های جهانی از جمله ITF منجر به آزادی موقت شهابی در سال ۲۰۱۳ برای دریافت درمان پزشکی شد. اما پس از تنها سه ماه، او دوباره به زندان بازگردانده شد تا باقی‌مانده محکومیت خود را بگذراند.

روان سوباسینگه، مدیر حقوقی ITF افزود: «جنبش اتحادیه جهانی ما تحمل آزار و اذیت فعالان اتحادیه‌ای در هیچ کجای جهان را نخواهد داشت. ما نگرانی‌های خود را در مورد نحوه برخورد با اعضای اتحادیه واحد به ILO و سازمان ملل متحد منتقل کرده‌ایم. ما به ادامه بلند کردن صدای جمعی خود در صحنه جهانی و کارزار برای اطمینان از احترام همه دولت‌ها به آزادی‌های مدنی پایه‌ای که بدون آنها مفهوم حقوق اتحادیه‌ای بی‌معنا می‌شود، متعهدیم.»

فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل (ITF) یک فدراسیون جهانی است به عنوان مرجع اصلی حمل و نقل در جهان شناخته می‌شود. اتحادیه‌های کارگری بیش از ۱۵۰ کشور جهان عضو آن هستند و برای حقوق، برابری و عدالت مبارزه می کنند. این فدراسیون صدای نزدیک به ۱۶.۵ میلیون زن و مرد شاغل در صنعت حمل و نقل در سراسر جهان است.

https://akhbar-rooz.com/?p=249797 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x