دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

برای پیروزی بر قرقیزستان : توسل اعضای تیم ملی فوتبال ایران به امام رضا ؛ حیاکن؛ رها کن به ژنرال رسید؛ ژاپن ۷ چین ۰ ؛ استرالیا ۰ بحرین ۱؛ ایران ۱ قرقیزستان ۰ ؛ کره جنوبی ۰ فلسطین ۰

نازک بین- از امروز پنچشنبه شانزدهم شهریور ۱۴۰۳، دور سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، کانادا و مکزیک ،در منطقه آسیا با برگزاری ۹ بازی آغاز شد. در پایان تمامی بازی‌های این دور از مسابقات، شش تیم از سه گروه این مرحله، راهی جام جهانی خواهند شد. بقیه تیم‌ها راهی دور چهارم مقدماتی خواهند شد. در ایران، تیمهای ایران و قرقیزستان در شهر اصفهان روبروی هم قرار گرفتند. رسانه های ایران از جمله خبرگزاری ایرنا، قبل از برگزاری این بازی نوشت: خادمین بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در اردوی تیم ملی فوتبال ایران حاضر شدند.در حضور اعضا و بازیکنان تیم ملی زیارت مختصر و صلوات خاصه امام رضا (ع) قرائت شد. در پایان بازیکنان، کادر فنی و مدیریتی نیز با تبرک پرچم مقدس حرم حضرت رضا (ع) به این امام همام متوسل شدند.

لازم است اضافه شود، به جای شهر مشهد، بازی در اصفهان برگزار شد. قبل از این و در جریان بازی ایران و لبنان ، حوادث زیاد و تلخی بر علیه حضور زنان برای ورود به ورزشگاه در مشهد روی داد که شرمساری بیشتر فوتبال نظام را در پی داشت. اکنون در آستانه بازی ایران و قرقزیستان، صدا و سیمای میلی، گفتگوئی از تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان ، پخش کرده که در آن، تاج فیروز می گوید: «در آن مسابقه اتفاقاتی افتاد که درخور شان شهر «امام رضا» نبود. مدیران استانی و مشخصا شورای تامین مشهد دغدغه‌ای نسبت به برگزاری مسابقاتی چون ایران-لبنان دارند. به‌خصوص بعد از بازی ایران و لبنان که باعث آبروریزی برای مردم مشهد شد. مسببان اتفاقات بازی ایران-لبنان مشخص شدند. اما با آنها برخورد نشد. دغدغه مسئولان استانی این است که چه تضمینی برای تکرار نشدن آن اتفاقات وجود دارد؟

ایران یک – قرقیزستان صفر؛ شکست تیم ۱۰۲ فیفا آسان نبود

به نقل از تسنیم،در نخستین دیدار از مسابقات مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در گروه A، در ورزشگاه فولادشهر اصفهان بتیم ملی ایران به مصاف قرقیزستان رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافت. مهدی طارمی دقیقه ۳۳ تنها گل ایران را به ثمر رساند.دومین بازی ایران سه‌شنبه هفته آینده (۲۰ شهریور) در شهر العین امارات برابر تیم ملی این کشور خواهد بود.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی(۸۱ – صالح حردانی)، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس(۶۶ – سعید عزت‌اللهی)، علی قلی‌زاده (۶۰ – علیرضا جهانبخش)، مهدی قایدی(۶۰ – مهدی ترابی)، سردار آزمون(۸۰ – شهریار مغانلو) و مهدی طارمی.

ترکیب قرقیزستان: ارژان توکوتائف، تامیرلان کوزوبائف، الدیار زاریپبکوف، والری کیچین، کایرت ژیرگالبک(۷۹ – مورولیمژون آخمدوف)، الکساندر میشچنکو، خریستیان بروزمن، گولژیگیت آلیکولوف(۴۶ – ارمک کنژبائف)، آلیماردون شوکوروف، اودیلژون عبدالرخمانوف و جوئل کوجو (۸۸ – کیمی مرک).

داور: یوسوکه آراکی از ژاپن

عوامل کنفدراسیون فوتبال آسیا در اتاق VAR دیدار تیم‌های ایران و قرقیزستان، اجازه ورود صداوسیما به این اتاق را ندادند. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در حاشیه دیدار ایران – قرقیزستان، عوامل AFC که مسئولیت برگزاری بازی با سیستم کمک داور ویدیویی برعهده آنهاست، اجازه ورود به عوامل صداوسیما به اتاق VAR را نداده و در لحظه بررسی گل اول تیم ملی هیچ تصویری از داخل اتاق به عوامل پخش صداوسیما ندادند.گل اول ایران به قرقیزستان در دقیقه ۳۴، مشکوک به آفساید بود که پس از بررسی توسط اتاق VAR تأیید شد.

اشاره شود ، بر اساس گزارش ایسنا،در اواخر بازی هواداران با سردادن شعار «حیاکن رها کن» به شدت به امیر قلعه‌نویی اعتراض کردند و اینگونه نشان دادند که از عملکرد تیم ملی ناراضی هستند.

ژاپن در اولین گام چین را در هم کوبید.

از هفته اول مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و از گروه C این رقابت‌ها از ساعت ۱۴ دو تیم ژاپن و چین به مصاف هم رفتند.این دیدار در شرایطی دنبال شد که نخستین گل این مرحله از رقابت‌ها در دقیقه ۱۲ و روی ضربه سر واتارو اندو، هافبک شماره ۳ لیورپول به ثمر رسید تا چشم بادامی‌ها یک بر صفر پیش بیفتند. ارسال تاکه‌فوسا کوبو از روی نقطه کرنر و عدم یارگیری مناسب از سوی مدافعان و بازیکنان چین باعث شد تا اندو با پرشی بلند و بدون مزاحم دروازه حریف را باز کند.در دقیقه ۳۵ هیدماسا موریتا گل دوم ژاپن را به ثمر رساند اما این گل بعد از بررسی تصاویر کمک‌داور ویدویی مردود اعلام شد. در ادامه ژاپنی‌ها به‌واقع در قامت یک مدعی ظاهر شدند و با ارائه یک بازی منجسم و منظم، سه‌بار دیگر توسط ستارگان‌شان کائورو میتوما و تاکومی مینامینو (۲بار) دروازه چین را باز کردند تا ۴ بر صفر از حریف خود پیش بیفتند اما این پایان کار نبود چراکه عطش گلزنی ژاپنی‌ها تمامی نداشت و آنها در دقایق ۷۷ و ۸۷ توسط جونیا ایتو و دایزن مائدا بازهم به گل رسیدند تا بازی ۶ بر صفر شود.در واپسین لحظات بازی و در وقت‌های اضافه، تاکه‌فوسا کوبو با شوتی سنگین تور دروازه چین را به لرزه درآورد تا هفتمین گل چشم‌بادامی‌ها هم به ثمر برسد. با این نتیجه ژاپن برای حریفان خود در این مرحله خط و نشان کشید و قدرت بدنی و آمادگی خود را به نمایش گذاشت. از طرفی برانکو ایوانکوویچ با این شکست بدترین شروع ممکن را با چین به ثبت رساند و باید هرچه سریع‌تر توان تیمش را برای بازی بعدی مقابل عربستان بازیابی کند.

شگفتی بحرین: استرالیا ۰ بحرین ۱

از هفته اول مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا و از گروه C این مسابقات، ‌تیم‌های استرالیا و بحرین در ورزشگاه رابینای گولد کوست رو در روی هم صف‌آرایی کردند. نیمه نخست این بازی در شرایطی به پایان رسید که تلاش دو تیم نتیجه‌ای در بر نداشت تا میزبان با حداقل امتیاز به رختکن برود.در نیمه دوم بازی تحت‌الشعاع رفتارهای همیشگی بحرینی‌ها و شیطنت‌های آنها قرار گرفت تا جایی که هواداران استرالیایی از روی سکوها نسبت به این رفتارها واکنش نشان دادند. بازیکنان بحرین در هر برخورد خود را روی زمین می‌انداختند و سعی داشتند داور بازی را مجاب به گرفتن خطا و دادن اخطار به بازیکنان حریف کنند.این موضوع بارها باعث درگیری بین بازیکنان دو تیم شد و روند بازی را از شرایط عادی خارج کرد. در نهایت در دقیقه ۷۷ داور این بازی، ینگی را با کارت قرمز از زمین بازی اخراج کرد تا استرالیا دقایق باقی مانده را با یک بازیکن کمتر ادامه دهد. در شرایطی که بازی به پایان خود نزدیک می‌شد روی یک حمله از سوی بازیکنان بحرین دروازه استرالیا توسط هری سوتار، مدافع خودی باز شد تا این بازی با شکست کانگوروها در خانه همراه باشد.استرالیایی‌ها در بازی بعدی میهمان اندونزی هستند و بحرین هم میزبان ژاپن خواهد بود.

کره جنوبی ۰ فلسطین ۰

در ادامه بازی‌های هفته اول مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ و از گروه B این رقابت‌ها ،تیم فوتبال فلسطین در دیداری خارج از خانه فراتر از حد انتظار ظاهر شد و توانست برابر تیم قدرتمند کره جنوبی به تساوی دست یابد.در این دیدار فلسطینی‌ها چند موقعیت خوب گلزنی داشتند که در نهایت به ثمر ننشست، این بازی هر چند برای فلسطینی‌ها با نتیجه‌ای قابل قبول همراه بود اما هواداران کره‌ای از آنچه در این دیدار رقم خورد رضایت نداشتند و نسبت به نتیجه کسب شده واکنش نشان دادند.با این نتیجه کره شروع ناامید کننده از خود نشان داد و باید دید هونگ میونگ بو برای بازی‌های آتی تیم خود از چه تدابیری استفاده خواهد کرد. در حال حاضر کره‌جنوبی و فلسطین با یک امتیاز منتظر سایر بازی‌های این گروه هستند.

ازبکستان ۱ کره شمالی ۰

در یکی از این دیدارها که از گروه A برگزار شد .تیم ملی ازبکستان میزبان کره شمالی بود که این بازی با برتری یک بر صفر به سود ازبک ها خاتمه یافت.تک گل این دیدار در دقیقه ۲۰ با پاس گل «جلال الدین ماشاریپوف»، بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران، به ثمر رسید.اوستون اورونوف، دیگر ازبکستانی حاضر در لیگ برتر که در تیم پرسپولیس حضور دارد، در این بازی از ابتدا در ترکیب تیم اش حضور داشت و در دقیقه ۶۰ از بازی خارج شد.کره شمالی در این دیدار در دقیقه ۴۰ صاحب یک ضربه پنالتی شد. اما دروازه بان ازبک ها مانع از آن شد که «کانگ لی» دروازه را باز کند.

گروه‌بندی مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ به این شرح است:

گروه A: ایران، قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره‌شمالی
گروه B: کره‌جنوبی، عراق، اردن، عمان، فلسطین و کویت
گروه C: ژاپن، استرالیا، عربستان، بحرین، چین و اندونزی

نامزدهای برترین‌های سال فوتبال جهان

نامزدهای برترین‌های فوتبال سال ۲۰۲۴ جهان از سوی مجله‌های فرانسوی اکیپ و فرانس‌فوتبال معرفی شدند. فهرست نامزدهای بهترین‌های جهان فوتبال در سال جاری میلادی در بخش‌های گوناگون به شرح زیر است:

نامزدهای توپ طلا:

جود بلینگام (رئال مادرید)

روبن دیاز (منچسترسیتی)

فیل فودن (منچسترسیتی)

فدریکو والورده (رئال مادرید)

امیلیانو مارتینس (استون ویلا)

ارلینگ هالند (منچسترسیتی)

نیکو ویلیامز (اتلتیک بیلبائو)

گرانیت ژاکا (بایرلورکوزن)

آرتم دوبیک (رم)

تونی کروس (بازنشسته)

وینیسیوس جونیور (رئال مادرید)

دنی اولمو (بارسلونا)

فلوریان ویرتس (بایرلورکوزن)

مارتین اودگارد (آرسنال)

متس هوملتس (رم)

رودری (منچسترسیتی)

هری کین (بایرن مونیخ)

دکلان رایس (آرسنال)

ویتینیا (پاری‌سن‌ژرمن)

کول پالمر (چلسی)

دنی کارواخال (رئال مادرید)

لامینه یامال (بارسلونا)

بوکایو ساکا (آرسنال)

هاکان چالهان اوغلو (اینتر)

ویلیام سالیبا (آرسنال)

کیلیان ام‌باپه (رئال مادرید)

لائوتارو مارتینس (اینتر)

آدمولا لوکمن (آتالانتا)

آنتونیو رودیگر (رئال مادرید)

آلخاندرو گریمالدو (بایرلورکوزن)

توپ طلا (زنان):‏

آیتانا بونماتی، لورن همپ، ترینیتی رادمن، باربرا باندا، لیما تارسیان، آدا هگربرگ، مانوئلا جولیانو، مالوری سوانسون، گلادیس ویگوسدوتیر، ماریونا کالدنتی، لورن جیمز، لئا شولر، پاتریشیا گویخارو، گابی پورتییو، تابیتا چاوینگا، کارلین گراهام هانسن، لیندسی هوران، سیوکه نوسکن، یویی هاسگاوا، لوسی برونز

نامزدهای بهترین گلر جهان (جایزه یاشین – مردان):

گئورگی مامارداشویلی، امیلیانو مارتینس، اونای سیمون، یان زومر، رونون ویلیامز،دیوگو کاستا، جان‌لوئیجی دوناروما، گرگور کوبل،‏ آندری لونین، مایک مانیان

نامزدهای بهترین باشگاه (مردان):

بوروسیا دورتموند، ژیرونا، بایر لورکوزن، رئال مادرید، منچسترسیتی

نامزدهای جایزه بهترین مربی (مردان):

ژابی آلونسو، کارلو آنچلوتی، لوئیس دلافوئنته، جان‌پیرو گاسپرینی، جوزپه گواردیولا، لیونل اسکالونی

بهترین بازیکن جوان جهان (جایزه کوپا):

ژوآئو نوس، ساوینیو، ماتیاس تل، لامینه یامال، وارن زئیر امری، پائو کوبارسی، آلخاندرو گارناچو، آردا گولر، کریم کوناته، کوبی مِینو

نامزدهای برترین مربیان باشگاه‌های جهان (زنان):

جاناتان ژیرالدز، سارینا ویگمن، فیلیپا پاتائو، سونیا بومپاستور، آرتور الیاس

نامزدهای بهترین باشگاه جهان (زنان):

بارسلونا، چلسی، لیون، پاری‌سن‌ژرمن، اف‌سی گوتهام

https://akhbar-rooz.com/?p=249751 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x