جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گرتا تونبرگ در جریان یک تجمع حمایت از فلسطین در دانمارک دستگیر شد

رسانه‌های دانمارکی گزارش دادند که گرتا تونبرگ و گروهی از فعالان روز چهارشنبه پس از اشغال ساختمانی در دانشگاه کپنهاگ با هدف درخواست بایکوت دانشگاه‌های اسرائیل، دستگیر شدند.

آنطور که در تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، این فعال محیط زیست ۲۱ ساله در حالی که یک چفیه سیاه و سفید بر روی شانه خود انداخته، توسط پلیس از ساختمانی خارج شد.

گرتا تونبرگ در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام که بیش از ۱۴ میلیون دنبال کننده دارد، تصاویری از ورود پلیس ضدشورش به ساختمانی که گروه «دانشجویان علیه اشغال» در آن تظاهرات می‌کردند منتشر کرد.

سخنگوی پلیس کپنهاگ به خبرگزاری فرانسه گفت: «نمی‌توانم اسامی دستگیرشدگان را تأیید کنم، اما شش نفر در ارتباط با تظاهرات دستگیر شدند». وی افزود: آنها مظنون به ورود اجباری به ساختمان و مسدود کردن آن هستند.

گروه «دانشجویان علیه اشغال» در پیامی در اینستاگرام خود نوشت: در حالی که وضعیت فلسطین رو به وخامت است، دانشگاه کپنهاگ به همکاری با موسسات دانشگاهی در اسرائیل ادامه می‌دهد.

این گروه افزود که دفاتر مرکزی مدیریت دانشگاه را در اشغال خود دارند و مطالبه آن‌‌ها «تحریم سریع دانشگاهی» است.

جنبش‌های حامی فلسطین از بهار امسال در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در اعتراض به بمباران غزه و اشغال سرزمین‌های فلسطینی چادرهایی برپا کردند.

https://akhbar-rooz.com/?p=249699 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x