دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

چهار کشته و ۹ زخمی بر اثر تیراندازی در دبیرستانی در آمریکا

در جریان تیراندازی در دبیرستانی در ایالت جورجیا آمریکا چهار نفر کشته و تعدادی زخمی شده‌اند.

این تیراندازی روز چهارشنبه ۱۴ شهریور در دبیرستان آپالاچی در شهر وایندر ایالت جورجیا رخ داده و مقام‌های ایالتی مرگ چهار نفر و زخمی شدن ۹ تن دیگر و انتقال آنها به بیمارستان را تأیید کرده‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده که ده‌ها تن در پی این تیراندازی زخمی شده‌اند، اما همه مجروحان زخم گلوله ندارند و برخی هنگام فرار مصدوم شده‌اند.

پلیس محلی در بیانیه‌ای گفته است یک نفر را به عنوان مظنون این حادثه بازداشت کرده است. بیانیه پلیس همچنین می‌گوید که مظنون یک دانش‌آموز ۱۴ ساله است که دو دانش‌آموز و دو معلم را کشته است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفته است به خاطر کشته شدن چهار نفر در این حادثه عزادار است، اما آمریکایی‌ها دیگر نمی‌توانند این حوادث را به عنوان امری عادی قبول کنند.

او در بیانیه خود نوشته است: «بازگشت دانش‌آموزان به مدارس به جای اینکه حسی مسرت بخش ایجاد کند، دوباره یادآور این واقعیت وحشتناک است که خشونت‌های مسلحانه چگونه جامعه ما را از هم می‌پاشد. ما دیگر نمی‌توانیم این (حق نگهداری و حمل اسلحه) را امری معمول تلقی کنیم.»

رئیس پلیس بارو کانتی در نشست خبری اولیه خود کشته شدن کسی را تأیید نکرده و تنها به «چندین مجروح» اشاره کرده بود.

او تیراندازی روز چهارشنبه را «کاری شیطانی» خواند.

یک دانش‌آموز که شاهد عینی حادثه بوده به شبکه ای‌بی‌سی گفته است او در کلاس شیمی بود که صدای شلیک گلوله را شنید: «معلم در را باز کرد و معلم دیگری دوید و به او گفت که یک فرد مهاجم مسلح در مدرسه است و در را ببندد».

او گفت در حالی که دانش آموزان و معلمان در اتاق جمع شده بودند، شخصی به در کلاس کوبید و چند بار فریاد زد در را باز کنند و وقتی ضربه متوقف شد، صدای شلیک و فریادهای بیشتر شنیده شد.

رویترز می‌نویسد ایالات متحده در دو دهه گذشته شاهد صدها تیراندازی در داخل مدارس و کالج‌ها بوده که مرگبارترین آنها در سال ۲۰۰۷ در ویرجینیا اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر شد؛ ایالتی که از حق «نگهداری و حمل سلاح» به شدت حمایت می‌کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=249694 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x