جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران قهرمان جهان شد؛ رتبه مدالی روز هفتم پارالمپیک ۲۰۲۴؛ ایران با ۱۴ مدال در رده ۲۱؛۱۱ هزار مورد نقل و انتقال در فوتبال با هزینه ۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار

نازک بین-فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی به نقل و انتقالات تابستانی فوتبال جهان از اول ژوئن تا دوم سپتامبر ۲۰۲۴  استناد کرده. فیفا، در این گزارش اعلام کرد که ۱۱ هزار مورد نقل و انتقال در سال جاری انجام شده و هزینه این نقل و انتقالات مجموعاً ۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار بوده است. بنا بر این گزارش، باشگاه‌های انگلیسی با یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار در صدر تیم‌هایی هستند که تابستان امسال بیشترین هزینه را برای خرید بازیکنان جدید هزینه کرده اند و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار هم درآمد این تیم‌ها از فروش بازیکنان بوده است. ۵۲۶ بازیکن جدید، در حالی که تعداد بازیکنان خروجی به ۵۲۶ بازیکن جدید رسیده است.فیفا، توضیح داد که باشگاه‌های کوچک حاضر در لیگ انگلیس مانند بورنموث، برایتون و ایپسویچ تاون که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده است، توانسته اند بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای بازیکنان جدید هزینه کنند.

باشگاه‌های ایتالیایی با ۸۲۵ میلیون دلار در جایگاه دوم فهرست باشگاه‌های دارای بیشترین هزینه قرار گرفتند و فرانسه با ۶۹۷ میلیون دلار، اسپانیا با ۵۹۹ میلیون دلار، آلمان با ۵۷۲ میلیون دلار و عربستان سعودی ۴۳۱ میلیون دلار در رده‌های بعدی قرار گرفتند.باشگاه‌های ایتالیایی تقریباً دو برابر درآمدی که سال گذشته از فروش بازیکنان به دست آوردند (که بالغ بر ۴۲۵ میلیون دلار بود)، خرج کردند در حالی که باشگاه‌های فرانسوی، ۷۵۶ میلیون دلار بیشتر از هزینه‌هایشان درآمد کسب کردند.انتقال جولیان آلوارز آرژانتینی از منچسترسیتی انگلیس به اتلتیکو مادرید اسپانیا، بزرگترین معامله در پنجره نقل و انتقالات گذشته بود که ۸۳ میلیون دلار برای تیم پایتخت اسپانیا هزینه داشت.در عین حال، هزینه نقل و انتقالات در فوتبال زنان در مقایسه با سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر شده است و با ۱۱۲۵ معامله به رکورد ۶.۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ۸۵۳ نقل و انتقال در سال گذشته، یک رکورد محسوب می‌شود.

رقم ها بالا می روند

مؤسسه « EXPRESSVPN» رده‌بندی بازیکنان و باشگاه‌های دارای بالاترین درآمد سالانه در فوتبال جهان را منتشر کرد. در بخش بازیکنان، کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی خط حمله النصر عربستان با درآمد سالانه ۲۱۸ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۵۱۰ دلار در صدر قرار گرفته است.نه تنها رده نخست، بلکه سه جایگاه برتر این رده‌بندی متعلق به بازیکنان شاغل در لیگ عربستان است به طوری که در رده دوم کریم بنزما، مهاجم فرانسوی تیم الاتحاد قرار دارد که سالانه ۲۱۷ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۴۰ دلار درآمد دارد و پس از او نیز نیمار جونیور، ستاره برزیلی الهلالبا حقوق ۱۶۲ میلیون دلار و ۶۷۷ هزار و ۳۲۰ دلار در سال نفر سوم است.پردرآمدترین بازیکن فوتبال جهان خارج از منطقه خاورمیانه، کیلیان امباپه، مهاجم فرانسوی رئال مادرید است که ۷۷ میلیون و ۷۲۸ هزار دلار درآمد دارد و در رده چهارم قرار دارد. لیونل مسی، پرافتخارترین بازیکن فوتبال جهان و عضو باشگاه اینترمیامی آمریکا، در این رده‌بندی رتبه پنجم را در اختیار گرفته است. او سالانه ۵۷ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار درآمد دارد.

در همین حال رده بندی پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال جهان در سال جاری نیز منتشر شد که در این رده‌بندی به ترتیب باشگاه‌های منچسترسیتی، رئال مادرید و بارسلونا اول تا سوم هستند و پس از آنها لیورپول، چلسی، پاری‌سن‌ژرمن رده‌های چهارم تا ششم را در اختیار دارند. (این رده‌بندی نه صرفاً بر اساس منابع درآمد باشگاه‌ها بلکه بر اساس درآمد باقی مانده برای آنها پس از کسر هزینه‌های سالانه صورت گرفته است).

رده‌بندی ۱۰ بازیکنان و ۱۰ باشگاه پردرآمد جهان در سال ۲۰۲۴ را در زیر مشاهد می‌کنید:

رده‌بندی پردرآمدترین بازیکنان

  1. کریستیانو رونالدو(النصر) ۲۱۸ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۵۱۰ دللار
  2. کریم بنزما (الاتحاد) ۲۱۷ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۴۰ دلار
  3. نیمار(الهلال) ۱۶۲ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۳۲۰ دلار
  4. کیلیان امباپه (رئال مادرید) ۷۷ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۵ دلار
  5. لیونل مسی (اینتر میامی) ۵۷ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۸۴۳ دلار
  6. ریاض محرز (الاهلی عربستان) ۵۴ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۱۰ دلار
  7. فابینیو (الاتحاد)  ۴۶ میلیون و ۴ هزار و ۸۶۸ دلار
  8. سادیو مانه (النصر) ۴۲ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۵۸۰ میلیون دلار
  9. فرنکی دیونگ (بارسلونا) ۴۰ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۱۹ دلار
  10. کالیدو کولیبالی (الهلال) ۳۷ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۶۱ دلار

رده‌بندی پردرآمدترین باشگاه‌ها

  1. منچسترسیتی
  2. رئال مادرید
  3. بارسلونا
  4. لیورپول
  5. چلسی
  6. پاری‌سن‌ژرمن
  7. منچستریونایتد
  8. بایرن مونیخ
  9. بوروسیا دورتموند
  10. آرسنال

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با کسب چهار طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی جهان دست یافت. به گزارش ایسنا، تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب چهار مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به عنوان قهرمانی رقابت های جهانی اسپانیا دست یافت.

علی احمدی وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمد مهدی غلامپور در ۶۰ کیلوگرم، احمدرضا محسن نژاد در ۶۷ و علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند، ابوالفضل فتحی تزنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.در روز پایانی این رقابت ها، محمد مهدی غلامپور در فینال وزن ۶۰ کیلوگرم مقابل سروت آنجی ترک با نتیجه قاطع ۹ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد و محسن نژاد نیز در دیدار پایانی وزن ۶۷ کیلوگرم مقابل اشرپوق قزاق هفت بر سه پیروز شد و به مدال طلا رسید.در رده بندی تیمی ایران با ۱۳۵ امتیاز و پیش از پایان این رقابت ها، بعنوان قهرمانی دست یافت.با این قهرمانی تیم ایران پنجمین قهرمانی متوالی خود را با حمید باوفا بعنوان سرمربی بدست آورد.

رتبه مدالی روز هفتم پارالمپیک ۲۰۲۴؛ ایران با ۱۴ مدال در رده ۲۱

تعداد مدال کاروان ایران در پایان هفتمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به ۱۴ مدال( ۳ طلا، ۷ نقره و ۴ برنز) رسید. به گزارش ایسنا، کاروان ایران در روز هفتم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به گرفتن یک مدال طلا و یک مدال برنز شد.در این روز سعید افروز در پارادوومیدانی مدال طلا گرفت و محمدرضا عرب‌عامری در پاراتیروکمان موفق به کسب مدال برنز شد. به این ترتیب کاروان ایران با ۱۴ مدال‌ که شامل ۳ طلا، ۷ نقره و ۴ برنز است در حال حاضر در جایگاه بیست و یکم جدول مدالی قرار دارد.چین با ۵۹ طلا، ۴۱ نقره و ۲۵ برنز در جایگاه اول جدول رده‌بندی قرار دارد. بریتانیا با ۳۱ طلا، ۲۵ نقره و ۱۶ برنز دوم و آمریکا با ۲۵ طلا، ۲۳ نقره و ۱۱ برنز سوم است. 

اسامی مدال‌آوران ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس:

مدال طلا: ساره جوانمردی در پاراتیراندازی و امیرحسین علیپور و سعید افروز در پارادوومیدانی

مدال نقره: فاطمه همتی در پاراتیروکمان، علیرضا بخت و زهرا رحیمی در پاراتکواندو، ظفر ذاکر در پارادوومیدانی، تیم میکس کامپوند (با ترکیب فاطمه همتی و هادی نوری)، مهدی اولاد و هاجر صفرزاده در پارادوومیدانی

مدال برنز: حامد حق‌شناس در پاراتکواندو، پرستو حبیبی در پرتاب کلاب دوومیدانی، علیرضا مختاری در پارادوومیدانی و محمدرضا عرب‌عامری در پاراتیروکمان 

https://akhbar-rooz.com/?p=249684 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x