پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

فاجعه ای هولناک : نامزد بی رحم؛ با ریختن بنزین روی خانم دونده صاحبنام، او را آتش زد؛ ۲ طلا؛ یک نقره و یک برنز ایران درکشتی؛ چین؛ در صدرجدول مدال پارالمپیک؛ ایران؛ با ۱۲ مدال در رده ۲۴

نازک بین- ربکا چپتگی، دختر دونده المپیکی اوگاندا ،توسط نامزدش مورد سوءقصد قرار گرفت و در آتش سوخت. به نقل از Sky sport، ربکا چپتگی، که در دوی ماراتن المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کرده بود. توسط نامزدش مورد سوءقصد قرار گرفت. نامزد این دونده اوگاندایی، به دلیل اختلاف‌هایی که با هم داشتند با ریختن بنزین روی این دونده، او را آتش زد. ربکا چپتگی به دلیل سوختگی ۷۵درصدی در بیمارستان بستری شده است.والدین این ورزشکار گفتند، دختر ۳۳ساله آنها زمینی را خریداری کرد تا در نزدیکی مراکز تمرینی باشد. طبق گزارش پلیس محلی شنیده شده است این زوج قبل از این رخداد بر سر زمین با هم دعوا می‌کردند.

کشتی فرنگی ایران صدرنشین شب دوم ا رقابت‌های جهانی در اسپانیا.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از روز گذشته (۱۲ شهریور) در شهر پونته‌ودرای اسپانیا آغاز شده، با برگزاری رقابت‌های فینال و رده‌بندی ۵ وزن اول (۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم) دنبال شد.تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان که در شب اول، سه نماینده در فینال و یکی در رده‌بندی داشت، موفق به کسب دو نشان طلا با علی احمدی‌وفا در ۵۵ کیلو و علیرضا عبدولی در ۷۷ کیلو، نقره ابوالفضل فتحی در ۱۳۰ کیلو و برنز عرفان جرکنی در ۶۳ کیلوگرم شد.این تیم با کسب ۸۵ امتیاز در ۵ وزن اول، در شب دوم این رقابت‌ها صدرنشین شد و با اختلاف ۲۶ امتیاز از تیم دوم، بالاتر از تیم‌های آمریکای ۵۹ امتیازی و قرقیزستان ۵۰ امتیازی  قرار گرفت.تیم ملی جوانان ایران چهار عنوان قهرمانی را در کارنامه دارد و در آستانه پنجمین قهرمانی جهان است.این تیم در ۵ وزن دوم نیز دو نماینده در فینال و یکی در شانس مجدد خواهد داشت. محمدمهدی غلامپور در ۶۰ کیلو فردا شب با آنجی از ترکیه برای طلا مبارزه خواهد کرد و احمدرضا محسن‌نژاد هم برای تکرار طلای سال گذشته خود، به مصاف اشرپوف قزاق خواهد رفت.حمیدرضا کشتکار نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم در شانس مجدد برای رسیدن به مدال برنز جهان تلاش خواهد کرد.

عبور ایگور بوکی از تاریخ

ایگور بوکی، شناگر بلاروسی بیست‌و‌یکمین طلای پارالمپیک دوران حرفه‌ای خود را در پاریس به دست آورد. این یک رکورد مطلق در تاریخ بازی‌های پارالمپیک مردان است. در بین زنان تنها تریشا زورن با ۴۱ مدال طلا از نظر تعداد مدال‌های طلای پارالمپیک تابستانی از بوکی جلوتر است.بوکی ،بیست‌و‌یکمین طلای خود را در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس (فرانسه) در مسافت ۲۰۰ متر شنای مختلط در کلاس S13 به دست آورد که در آن ورزشکاران با اختلالات بینایی خفیف رقابت می‌کنند.این پنجمین طلا شناگر بلاروسی در پاریس است. او ،پیش از این در ماده ۱۰۰ متر پروانه، ۱۰۰ متر کرال پشت، ۴۰۰ متر و ۵۰ متر آزاد قهرمان شده بود.

جدول مدالی روز ششم پارالمپیک ۲۰۲۴؛ ایران با ۱۲ مدال در رده ۲۴

ششمین روز از هفدهمین دوره بازی های پارالمپیکی در شرایطی به پایان رسید که ملی پوش پارادوومیدانی ایران با شکستن رکورد آسیا به مدال نقره رسید اما چند ورزشکار هم بدون مدال ماندند.تعداد مدال کاروان ایران در پایان ششمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به ۱۲ مدال( ۲ طلا، ۷ نقره و ۳ برنز) رسید. به گزارش ایسنا، کاروان ایران در ششمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به گرفتن یک مدال نقره شد.در این روز هاجر صفرزاده در دوومیدانی مدال نقره گرفت.

 به این ترتیب  کاروان ایران با ۱۲ مدال‌ که شامل ۲ طلا، ۷ نقره و ۳ برنز  است در حال حاضر در جایگاه ۲۴ جدول مدالی قرار دارد.

چین با ۵۰ طلا، ۳۸ نقره و ۲۰ برنز در جایگاه اول جدول رده‌بندی قرار دارد. 

بریتانیا با ۳۰ طلا، ۱۷ نقره و ۱۲ برنز دوم و آمریکا با ۱۸ طلا، ۲۳ نقره و ۱۱ برنز سوم است. 

اسامی مدال‌آوران ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس:

مدال طلا: ساره جوانمردی در پاراتیراندازی و امیرحسین علیپور در پارادوومیدانی

مدال نقره: فاطمه همتی در پاراتیروکمان، علیرضا بخت و زهرا رحیمی در پاراتکواندو، ظفر ذاکر در پارادوومیدانی، تیم میکس کامپوند (با ترکیب فاطمه همتی و هادی نوری)، مهدی اولاد و هاجر صفرزاده در پارادوومیدانی

مدال برنز: حامد حق‌شناس در پاراتکواندو، پرستو حبیبی در پرتاب کلاب دوومیدانی و علیرضا مختاری در پارادوومیدانی

https://akhbar-rooz.com/?p=249644 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x