پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تجمع مشترک کارگران رسمی و ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری نفت از اعتراضات


تجمعات اعتراضی کارگران رسمی در شرکت نفت و گاز پارس عسلویه (سایت پالایشگاه گاز فجر_جم، و شرکت نفت و گاز پارس کنگان (سایت۲) گسترش یافته است. بنا بر خبر منتشر شده از سوی نهاد شوری سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی (ارکان ثالث)، کارگران ارکان ثالث و پشتیانی شرکتهای پیمانکاری نیز در این حرکت اعتراضی که بصورت اعتصاب و تجمع و راهپیمایی بود شرکت داشتند.

روز دوشبنه کارگران رسمی در پالایشگاه های هفتم و نهم مجتمع گاز پارس جنوبی. SPGC تجمع داشته و پیگیر خواستهای خود شدند.

اهم مطالبات کارگران رسمی برکناری مسئولین نالایق و فاسد، حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم تفکیک ۳ گانه‌ی مشاغل عملیاتی و بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی است.

اهم مطالبات کارگران ارکان ثالث را حذف کامل شرکتهای پیمانکاری، حق ایجاد تشکل و تجمع و اعتراض، بازگشت به کار فوری و بی قید و شرط کارگران اخراجی، حجت رضایی از پارس جنوبی و یاسر احمدی نژاد از ملی حفاری و کارگران اخراجی پروژه ای تشکیل می دهد.

عمل به توافقات قبلی علی الخصوص موضوع مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ (هزینه قطع امکانات رفاهی) که به صورت یکجانبه توسط برخی از مسئولان مجتمع دچار تغییراتی شده است و اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل و نظام پرداخت عادلانه و بدون تبعیض با نیروهای رسمی و قراردادی پیرو توافقات قبلی با وزارت نفت، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان غیرمالک خودروهای استیجاری، ساماندهی تردد و ایجاد امنیت شغلی برای آنان. اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای همکاران اداری و پشتیبانی از دیگر مطالبات کارگران می باشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=249640 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x