جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

در حملۀ موشکی روسیه به اوکراین صدها نفر کشته و زخمی شدند؛ وزیر خارجه اوکراین استعفا کرد

به گفتۀ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در نتیجۀ حملۀ موشکی روسیه به شهر “پُلتاوا” دست‌کم ۴١ نفر کشته و ١٨٠ نفر دیگر زخمی شدند. رئیس جمهوری اوکراین تصریح کرده است که دو موشک بالستیکی روسیه یک مؤسسۀ آموزشی و یک بیمارستان را هدف گرفتند و در این حمله بخشی از یک ساختمان مؤسسۀ ارتباطات نیز ویران شد.

به گفتۀ وزیر دفاع اوکراین حملۀ موشکی به فاصلۀ اندکی پس از آژیر خطر و انتقال افراد به پناهگاه زیرزمینی روی داد و به همین خاطر تعداد زیادی از قربانیان زیر آوار دفن شدند. تاکنون یازده تن از قربانیان از زیر آوار نجات یافته‌اند و عملیات نجات برای بیرون کشیدن سایر قربانیان ادامه دارد.

به گزارش وبلاگنویسان نظامی حملۀ موشکی روسیه همزمان با مراسم رسمی نظامی در فضای باز صورت گرفت. به همین خاطر یک عضو کمیسیون دفاع مجلس اواکراین از این که هیچ‌یک از افسران به دلیل به خطر انداختن جان نظامیان تنبیه و توبیخ نشده‌اند، ابراز تأسف کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، خواستار تحقیق کامل و سریع در این باره شده است. او روسیه را مسئول جنایت روز سه شنبه خواند و بار دیگر از متحدان غربی خود خواستار سامانه‌های دفاع هوایی و همچنین اجازۀ حملۀ موشکی به عمق خاک روسیه به کمک موشک های بالستیکی شد که غرب در اختیار اوکراین گذاشته است.    

وزیر امور خارجه اوکراین استعفا کرد

رئیس پارلمان اوکراین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه این کشور نامه استعفای خود را ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، روسلان استفانچوک در این باره در شبکه‌ اجتماعی «فیس‌بوک» نوشت که پارلمان اوکراین موسوم به «ورخوونا رادا» بیانیه‌ای از دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در مورد استعفای وی دریافت کرده است.

رئیس پارلمان اوکراین افزود که این درخواست در یکی از جلسات عمومی آتی بررسی خواهد شد.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (سه‌شنبه) روستیسلاو شورما را از سمت معاونت دفتر ریاست جمهوری برکنار کرد.

همچنین، رئیس پارلمان اوکراین روز گذشته اعلام کرد که الکساندر کامیشین وزیر صنایع راهبردی، دنیس مالیوسکا وزیر دادگستری و روسلان استریلتس وزیر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی اوکراین استعفای خود را ارائه کردند و درخواست آنها به زودی توسط نمایندگان مجلس بررسی خواهد شد.

در همین حال، دیوید آراخامیا رئیس فراکسیون «حزب خدمتگزار مردم» که حامی دولت اوکراین است، اخیرا گفت که نیمی از وزرای دولت کی‌یف تغییر خواهند کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=249623 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
F Sharifi
F Sharifi
15 روز قبل

همانطوریکه دولت فاشیستی اسرائیل به بهانه جنگ با حماس روزانه صد ها کودک و زن و مردم عادی فلسطین را در بیمارستانها و مدارس قتل عام میکند، حکومت راست افراطی و جنگ طلب پوتین نیز ده ها اوکراینی سیویل را در بیمارستان،موسسه آموزشی از بین میبرد !
جنگ وحشیانه ترین و غیر انسانی ترین سیاست بقای دیکتاتورها است !

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x