جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ادامه اعتراضات کارگری در واگن پارس اراک

کارگران شرکت واگن پارس پنجمین هفته اعتصابات را در اعتراض به ظلم و بی‌عدالتی پشت سر گذاشتند. برخی منابع گفته‌اند که شب گذشته ماموران در اراک اقدام به بازداشت تعدادی از معترضان نموده‌اند. کارگران در اعتراض به بازداشت همکاران خود اقدام به راهپیمایی اعتراضی کردند که با برخورد ماموران روبرو شدند. در ويدئویی که انتشار يافته، ديده می شود کارگران صف ماموران يگان ويژه را می شکنند و به اعتراض خود ادامه می دهند

کارگران شرکت واگن پارس پنجمین هفته اعتصابات را در اعتراض به ظلم و بی‌عدالتی پشت سر گذاشتند. برخی منابع گفته‌اند که شب گذشته ماموران در اراک اقدام به بازداشت تعدادی از معترضان نموده‌اند. کارگران در اعتراض به بازداشت همکاران خود اقدام به راهپیمایی اعتراضی کردند که با برخورد ماموران روبرو شدند. در ویدئویی که انتشار یافته، دیده می شود کارگران صف ماموران یگان ویژه را می شکنند و به اعتراض خود ادامه می دهند.

کارگران واگن پارس اراک به دستمزدهای ناچیز، عدم پرداخت مزایای مزدی و تبعیض حاکم بر مجموعه اعتراض دارند و می‌گویند: رفتار مدیریت مجموعه با کارگران توهین آمیز است و خواستار اصلاح مدیریت شرکت شده اند..

این کارگران که در هفته‌های اخیر چندین بار دست به تجمع صنفی زده‌اند، از مراجعه بی‌حاصل به نهادها و مقامات مربوطه انتقاد کردند و گفتند: متاسفانه صدایمان شنیده نشد؛ هنوز مطالبات ما برآورده نشده است.

شرکت واگن پارس اراک بیش از ۱۱۰۰ کارگر دارد؛ کارگران این مجموعه معتقدند سهم عادلانه‌ای از سود تولید و ارزش افزوده شرکت نصیب‌شان نمی‌شود.

شرکت واگن پارس اراک وابسته به گروه صنعتی «مپنا» (شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) است که بخش عمده سهام آن متعلق به وزارت نیرو و آستان قدس رضوی است.

دور تازه اعتراضات در این شرکت از روز چهارم مرداد آغاز شد.

کارگران معترض در این روز دلایل اعتراض خود را «پایین بودن حقوق و مزایای مزدی و سیاست‌های تبعیض‌آمیز مدیریتی» عنوان کردند.

آن‌ها همچنین خواستار یک‌ساله شدن قراردادهای شرکت برای ایجاد امنیت شغلی خود شدند.

پس از آن در روز ششم مرداد، کارگران معترض از ممنوع‌الورود شدن شماری از همکاران خود که در اعتراضات حضور داشند، مطلع شدند.

این موضوع باعث شد اعتراضات آن‌ها در روزهای بعد به شکل گسترده‌تری دنبال شود.

آن‌ها در ادامه خواستار «پایان کار پیمانکاران، همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران با دیگر کارخانجات هم‌جوار و گروه مپنا، رسمی شدن قرارداد کارگران و دست کم یک‌ساله‌شدن قراردادها و بازگشت به کار همکاران اخراجی» شدند.

خبرگزاری ایلنا روز ۲۴ مرداد در گزارشی نوشت در ادامه اعتراضات کارگران شرکت واگن پارس اراک، این کارخانه تعطیل شد.

کارگران معترض همان زمان از امضای طوماری خطاب به مقام‌های استان مرکزی خبر دادند و اعلام کردند به مطالبه‌گری خود «تا حصول نتیجه» ادامه خواهند داد.

با توجه به محقق نشدن خواسته‌های کارگران شرکت واگن پارس و بی‌توجهی مسئولان، اعتراضات آن‌ها همچنان ادامه دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=249608 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x