پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

جسم نشسته تو، بلندتر از قامت هر ایستاده‌ای سر بـه آسمان می‌ساید؛کسب مدال طلا تیروکمان؛ بدون داشتن دو دست؛ ورزشکاران فلسطین ؛ آزادی برای پرواز نیاز دارند؛ نتایج فوتبال در اروپا؛ چین در صدر؛ ایران در رتبه ۲۱

نازک بین- اتاق  VAR ، در مواقعی که لازم باشد نقش دلالی را بر عهده می گیرد. این اتهام نیست . بلکه واقعیتی است که بارها تصمیمات این اتاقها در فوتبال جهان نشان داده است. در بازی رئال مادرید با تیم خوش ترکیب رئال بتیس ، داوران ویدئوئی این اتاق بار دیگری به کمک رئال مادرید آمدند و بازی که بدون گل بیش می رفت را بنفع رئال تغییر دادند. در اواسط نیمه دوم کمک داور بدرستی آفساید بازیکن رئال را اعلام و داور هم  آن را تائیدکرد. در جریان این آفساید برخوردی هم بین دروازه بان بتیس و مهاجم رئال بیش آمد. اما، چون قبلا آفساید اعلام و بازی متوقف شده بود،موردی برای بررسی نداشت.اما، ناگهان از اتاق داوران خودمختار، هر چه که گفته باشند، خاویر آربرولا ،داور بازی را روانه بازبینی کردند و داور هم یک ضربه پنالتی اعلام کرد. همین ضربه که ناعادلانه بود روحیه تیم حریف را بر هم ریخت. مثل این می ماند که راننده ای از چراغ سبز  عبور و بعد پلیس وی را تعقیب کند و بگوید که بعد از ردن شدن شما، چراغ زرد و سپس قرمز شد.!! باید جریمه شوید!! رئالی ها، در این فصل دچار دردسرهای زیادی شده‌اند و با ورود کیلیان امباپه چالش‌های بسیاری برای کارلو آنچلوتی و دیگر بازیکنان به وجود آمده. آنها نتوانستند آنطور که انتظار داشتند، خود را نشان دهند.همه این ناکامی‌ها منجر به این شده که هواداران رئال مادرید بارها به دلیل اعتراضات‌شان به داور، فدراسیون فوتبال اسپانیا و کمیته داوران را متهم کنند. این انتقادات در نیمه اول دیدار تیم‌شان برابر بتیس، هم شنیده شد. رئال برای گلزنی به بن‌بست خورده بود، هواداران این تیم در سکوها بارها در حین ۴۵ دقیقه ابتدایی شعار «فساد در فدراسیون» را تکرار کردند. سرانجام این بازی با ۲ گل امباپه به پایان رسید. رئال مادرید مستحق این برد نبود!

آزادی برای پرواز!

نها نماینده فلسطین در پارالمپیک پاریس ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کیودو ژاپن، گفته، ورزشکاران غزه در زادگاه اش آرزوی «آزاد پرواز» دارند، میل به دنبال رویاهای خود، حتی در شرایطی که با تهدید دائمی بمباران اسرائیل روبرو هستند. الدیب گفت که مردم غزه در جعبه ای زندگی می کنند که جایی برای فرار ندارند و ورزشکاران آینده از جمله کسانی هستند که به دلیل خطر بی پایان حملات هوایی، تیراندازی و سایر اشکال نیروی مرگبار، همراه با دسترسی ناکافی به تجهیزات، هرگز پتانسیل کامل خود را درک نمی کنند. من، “بیش از رقابت یا کسب مدال،  این فرصت را دارم که صدای مردمم باشم.”                                                                                                   

جسم نشسته تو، بلندتر از قامت هر ایستاده‌ای سر بـه آسمان می‌ساید؛

کماندار آمریکایی بدون داشتن دو دست، توانست قهرمان پارالمپیک پاریس شود و اتفاقی حیرت‌انگیز را در این دوره از رقابت‌ها رقم بزند. مت استاتسمن، کماندار آمریکا در شرایطی در دیدار فینال تیروکمان ماده کامپوند رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف ژیلیانگ، حریف قدرتمند خود از چین رفت که در پایان توانست با نتیجه ۱۴۹ بر ۱۴۷ حریف خود را شکست دهد و قهرمان این دوره از بازیهای المپیک شود.این کماندار آمریکایی در حالی به مقام قهرمانی این دوره از رقابت ها رسید که از داشتن دو دست بی بهره بود و صرفا با استفاده از پا و بدن اش توانست به مقام قهرمانی المپیک پاریس دست یابد؛ قهرمانی او، با تشویق بی امان تماشاگران حاضر در محل برگزاری مسابقات همراه بود.استاتسمن، همچنین توانست از ۱۵ تیر پرتابی، ۱۴ تیر را به امتیاز ۱۰ و تنها یک تیر را به امتیاز ۹ بنشاند و در مجموع از ۱۵۰ امتیاز ممکن ۱۴۹ امتیاز به دست آورد و رکورد مرحله حذفی پارالمپیک را بشکند.

تقابل لندنی‌ها در استمفوردبریج برنده نداشت

جدال آبی‌های لندن و کریستال‌پالاس در لیگ برتر انگلیس با تساوی یک بر یک به پایان رسید. چلسی در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در خانه به دیدار کریستال پالاس، دیگر تیم لندنی، رفت که این دیدار برنده‌ای نداشت و باتساوی یک بر یک خاتمه یافت.در نیمه نخست نیکولاس جکسون روی پاس کول پالمر توانست دروازه پالاس را باز کند تا نیمه نخست با برتری یک گله چلسی به پایان برسد. در دقیقه ۵۶ ابرچی ازه با شوتی کات‌دار دروازه چلسی را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.در دیگر بازی عصر یکشنبه نیوکاسل دو بر یک تاتنهام را شکست داد. هر سه گل این بازی‌ را کلاغ‌ها به ثمر رساندند. بارنس و ایساک گلزنان نیوکاسل بودند. برن هم به اشتباه دروازه نیوکاسل را باز کرد.

لیورپول یونایتد ِ تن‌هاخ را در اولدترافورد نابود کرد

در ادامه دیدارهای هفته سوم لیگ برتر انگلیس منچستریونایتد و لیورپول به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری سه بر صفر لیورپول خاتمه یافت.در حالی که ابتدا گل آلکساندر آرنولد به دلیل آفساید مردود اعلام شد، لوئیز دیاز کلمبیایی دو بار برای تیمش گلزنی کرد. در نیمه دوم نیز محمد صلاح توانست زننده گل سوم تیم اش باشد.لیورپول در هر سه بازی آغازین فصل جاری لیگ برتر با پیروزی از میدان بیرون رفته است، یونایتد دومین باخت پیاپی‌اش را شاهد بود. به این ترتیب ناکامی‌های شیاطین سرخ با اریک تن‌هاخ هلندی با وجود هزینه‌های هنگفتی که روی دست سران باشگاه گذاشته است همچنان ادامه خواهد داشت.

بانوی پیر با عصای مطمئن حرکت می کند

جدال کم افت‌وخیز یوونتوس و رم ،در تورین برنده نداشت. در شبی که سنگربانان ۲ تیم روی هم رفته تنها ۲ بار ناچار به واکنش شدند، هیچ توپی از خط دروازه‌ها نگذشت. در هیچ‌یک از ۵ تقابل رودرروی اخیر یووه و رم بیشتر از ۲ گل به ثمر نرسیده است.بانوی پیر،با این تساوی ۷ امتیازی شد و صدر جدول را به دلیل گل‌های زده کمتر تقدیم اینتر (۷ امتیاز و تفاضل گل برابر) کرد. جالوروسی اما با کسب ۲ امتیاز از مجموع ۳ مسابقه در رده هفدهم جدول رده‌بندی سری آ و مرز منطقه سقوط قرار گرفت. بیانکونری برای نخستین بار بعد از فصل ۱۵-۲۰۱۴ در هر ۳ مسابقه نخست یک فصل سری آ دروازه خود را بسته نگه داشت.

پیروزی بایر مونیخ

تیم فوتبال بایرن مونیخ موفق شد هفته دوم بوندسلیگا را با برتری ۲ بر صفر برابر فرایبورگ به پایان برساند. بایرن مونیخ در روزی که هواداران اش ورزشگاه سکوهای آلیانس آرنا را پر کرده بودند، حریف را تحت فشار و بازی هجومی را در دستور کار قرار داد.این تیم در نیمه اول فرصت‌های زیادی را برای گلزنی روی دروازه حریف خلق کرد اما هیچ کدام از آنها تبدیل به گل نشد تا اینکه در دقیقه ۳۸ داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.تصاویر کمک داور ویدوئویی(VAR) حکایت از برخورد توپ به دست مدافع فرایبورگ داشت. هری کین پشت این توپ ایستاد و موفق شد خلاف جهت حرکت دروازه‌بان، توپ را به گل تبدیل کند.بایرن مونیخ در نیمه دوم به یک گل دیگر دست یافت. توماس مولر بازیکن باتجربه مونیخی‌ها در محوطه جریمه با پاس سرژ گنابری صاحب توپ شد و پس از کنترل عالی به زیبایی هر چه تمام‌تر با شوتی محکم گلزنی کرد تا ورزشگاه را غرق خوشحالی کند.فرایبورگ در دقیقه ۵ +۹۰ صاحب یک ضربه پنالتی شد که لوکاس هولر آن را از دست داد!بایرن مونیخ با این برد ۶ امتیازی شد و در رده دوم قرا گرفت و فرایبورگ نیز با ۳ امتیاز در رتبه دهم جای دارد

جدول مدالی روز چهارم پارالمپیک ۲۰۲۴/ ایران با ۸ مدال در رده ۲۱

تعداد مدال کاروان ایران در پایان چهارمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به ۸ مدال (یک طلا، ۴ نقره و ۳ برنز) رسید. به گزارش ایسنا، در روز چهارم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، کاروان ایران صاحب یک مدال نقره در پارادوومیدانی توسط علیرضا مختاری شد. به این ترتیب تعداد مدال ایران به عدد هشت رسید. اکنون کاروان ایران با این هشت مدال شامل یک طلا، چهار نقره و سه برنز همچنان در جایگاه ۲۱ جدول مدالی قرار دارد.در حال حاضر چین با ۲۵ طلا، ۱۹ نقره و هشت برنز همچنان درصدر جدول مدالی قرار دارد. بریتانیا با ۱۷ طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز دوم و برزیل نیز با هشت طلا، چهار نقره و ۱۲ برنز سوم‌اند.

اسامی مدال‌آوران ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس:

مدال طلا: ساره جوانمردی در پاراتیراندازی
مدال نقره: فاطمه همتی در پاراتیروکمان، علیرضا بخت و زهرا رحیمی در پاراتکواندو و ظفر ذاکر در پارادوومیدانی
مدال برنز: حامد حق‌شناس در پاراتکواندو، پرستو حبیبی در پرتاب کلاب دوومیدانی و علیرضا مختاری در پارادوومیدانی

https://akhbar-rooz.com/?p=249466 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x