پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

نیروی انتظامی سه بلوچ را در یزد و کهنوج کُشت

فعالان بلوچ از قتل سه شهروند بلوچ به دست نیروی انتظامی طی دو روز ۹ و ۱۰ شهریور خبر دادند. خبرگزاری میزان که به قوه قضاییه وابسته است، قتل دو تن را تایید کرده است.

به گزارش حال‌وش ماموران انتظامی شامگاه ۱۰ شهریور در کهنوج پس از تعقیب و گریز یک خودرو، به سمت آن تیراندازی کردند که موجب مرگ راننده خودرو به نام نوید فولادزهی، ۲۳ ساله شد. در این حادثه یک کودک نیز به دلیل اصابت گلوله به پایش مصدوم و به بیمارستان منتقل شد. علت تعقیب و گریز و تیراندازی ماموران پلیس به نوید فولادزهی هنوز اعلام نشده است.

این حادثه یک روز پس از قتل دو شهروند بلوچ در یزد به دست پلیس رخ داد. ماموران نیروی انتظامی جمعه ۹ شهریور دو شهروند بلوچ را به ظن «قاچاق مواد مخدر» کُشتند.

حال‌وش هویت مقتولان را محسن (۲۵ ساله) و حمید (عبدالرحمان) توتازهی (۴۶ ساله) گزارش کرد. عباسعلی بهدانی‌فرد، فرمانده انتظامی استان یزد قتل این دو برادر را تایید کرد اما آنها را «قاچاقچی مواد مخدر» خواند. او مدعی شد پس از قتل آنها «حدود ۷۰۰ کیلوگرم انواع مخدر» و «چند سلاح جنگی» از خودروی آنها کشف شده است.

تیراندازی ماموران پلیس در سال ۱۴۰۲ موجب مرگ ۷۱ شهروند شد. این آمار کولبران و سوختبران را که در مناطق مرزی با تیراندازی ماموران نظامی کشته می‌شوند، در برنمی‌گیرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=249452 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x