یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

تانک یا موشک: برای توقف هیولای نروژی؛ زنان بارسلونا ۶ زنان دالاس ۰؛ بارسا ۷  وایادولید ؛ توپچی ها؛ فقط یک شلیک موفق داشتند؛ فاطمه همتی نقره گرفت؛ مدال برنز برای علیرضا بخت

نازک بین- تیمهای فوتبال زنان و مردان بارسلونا ، در دو بازی که در آنها برتر مطلق میدان بودند. رقبای خود را در مجموع با ۱۳ گل مغلوب کردند. زنان بلوگراناها ،آخرین مسابقه تور ایالات متحده آمریکا را که توسط NSN سازماندهی شده بود در دالاس در مقابل دالاس ترینیتی اف سی ،برگزار کردند . در این بازی زنان بارسلونا با پیروزی ۶-۰ در استادیوم افسانه ای کاتن بول ، با خاطرات خوب تورنمنت تور آمریکا را به اتمام رساندند.

تیم مردان بارسلونا نیز،در نخستین دیدار هفته چهارم لالیگا اسپانیا ،وایادولیدا را با ۷ گل در هم کوبید تا با بر جای گذاشتن رکورد صددرصد پیروزی و کسب ۱۲ امتیاز از ۴ دیدار ابتدایی فصل، روانه تعطیلات بازی‌های ملی شود. بارسلونا اکنون امیدوار است فاصله‌اش با رئال مادرید و سایر تعقیب‌کنندگان در مسیر صدرنشینی تا پایان فصل، بیشتر و بیشتر شود.هانسی فلیک بدون شک مرد اول این موفقیت کوتاه مدت بارسلونا بود. او با پیروزی ۲ بر یک هفته گذشته تیمش، تبدیل به نخستین سرمربی تاریخ ۳ دهه اخیر فوتبال اسپانیا شد که روی نیمکت یک تیم لالیگایی فصل را با ۳ پیروزی مشابه و با حداقل اختلاف آغاز می‌کند.هفته چهارم و مقابل ویادولید اما تیمِ فلیک رقیب را با ۷ گل در هم کوبید تا هم نخستین کلین‌شیت فصل تراشتگن به ثبت برسد و هم رکوردهایی از منظر ثبت بهترین پیروزی تاریخ بارسلونا در سال‌های اخیر شکسته شود. فلیک، مسبب سنگین‌ترین شکست تاریخ بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا روی نیمکت بایرن‌مونیخ بود و  اکنون موفق شده بهترین پیروزی تاریخ بارسلونا در لالیگا پس از ۸ سال را به بلوگرانا پیشکش کند. آخرین بار بارسلونا در آوریل ۲۰۱۶ از مرز پیروزی ۷ گله بر حریف میزبانش، دپورتیوو لاکرونیا عبور کرد و با در نظر گرفتن بازی‌های خانگی تیم، این نتیجه بهترین پیروزی تاریخ بارسلونا به میزبانی بارسلون پس از ۱۰ سال به حساب می‌آید. واپسین بار آبی‌واناری‌ها مارس ۲۰۱۴ مقابل اوساسونا در خانه موفق به کسب پیروزی ۷ بر صفر شده بودند.فلیک همچنین با این نتیجه تبدیل به نخستین سرمربی بارسلونا پس از ارنستو والورده شد که فصل را روی نیمکت این تیم با ۴ پیروزی متوالی آغاز می‌کند. آخرین بار فصل ۱۸-۲۰۱۷ این اتفاق تحت هدایت والورده رخ داد و  تیم رکوردش را به کسب ۷ پیروزی متوالی از ۷ دیدار بهبود بخشید و در نهایت دوگانه داخلی لالیگا و جام حذفی را کسب کرد.

اتلتیک بیلبائو ۰-۱ اتلتیکو مادرید

اتلتیکو مادرید با گل دقیقه آخری آنخل کوره آ با نتیجه ۱-۰ از سد میزبان خود اتلتیک بیلبائو گذشت. در یکی‌ از بازی های مهم هفته چهارم رقابت های لالیگا، تیم های اتلیتکو بیلبائو و اتلیتکو مادرید، در استادیوم سن مامس به مصاف هم رفتند که در نهایت با گل دقیقه آخری آنخل کوره آ روی پاس طلایی الکساندر سورلوث، شاگردان دیگو سیمئونه به برتری ۱-۰ رسیدند.در حالی که همه آماده به صدا درآمدن سوت پایان بازی بودند، اشتباه مهلک خط دفاعی بیلبائو و توپ گیری عالی الکساندر سورلوث و پاس در عمق او برای آنخل کوره آ که دقیقه ۸۸ وارد زمین شده بود، مهاجم آرژانتینی اتلتیکو را با دروازه بان حریف تک به تک کرد و او نیز با دریبل موفقش، دروازه خالی بیلبائو را باز کرد تا با این گل طلایی، شاگردان دیگو سیمئونه به دومین برد خود در این فصل برسند و هشت امتیازی شوند.اتلتیک بیلبائو نیز با این شکست تلخ چهار امتیازی باقی ماند و به رتبه ۱۰ جدول سقوط کرد. شاگردان سیمئونه بعد از تعطیلات به مصاف والنسیا خواهند رفت و بیلبائو نیز میهمان تیم سخت کوش لاس پالماس خواهد بود.

لایپزیش به روند شکست‌ناپذیری بایرلورکوزن خاتمه داد. 

در جریان دیداری از هفته دوم بوندسلیگا، تیم‌های بایر مونیخ و لایپزیش، مقابل هم قرار گرفتند. این بازی در نهایت با پیروزی ۲-۳ لایپزیش به پایان رسید. برای پایان دادن به رکورد معجزه‌آسای تیمِ ژابی آلونسو، به یک معجزه بود و شاگردان مارکو روزه دقیقا چنین کاری انجام دادند. آن‌ها در حالی که ۰-۲ عقب بودند، در خانه حریف کامبک زدند و یکی از تاریخی‌ترین پیروزی‌های تاریخ بوندسلیگا را کسب کردند.بایرلورکوزن کل فصل ۲۴-۲۰۲۳ را بدون شکست گذراند و قهرمان شد. روند شکست نخوردن این تیم در هفته دوم فصل ۲۵-۲۰۲۴ به پایان رسید. این اولین شکست بایرلورکوزن پس از ۳۵ بازی در بوندسلیگا به حساب می‌آید. با احتساب همه بازی‌های داخلی (بوندسلیگا، جام حذفی و سوپرکاپ آلمان) بایرلورکوزن پس از ۴۳ مسابقه مقابل یک تیم آلمانی شکست را پذیرفت. آخرین بار، تیم بوخوم در آخرین هفته فصل ۲۳-۲۰۲۲ (می ۲۰۲۳) بایرلورکوزن را شکست داده بود، یعنی ۴۶۲ روز قبل. 

من سیتی و هیولای نروژی

پپ ، می گوید، هیولا نروژی را نمی توان با اسلحه هم متوقف کرد. سئوال این است: آیا باید با تانک برای توقف هیولا وارد زمین شد؟! یک ضربه زمینی دقیق، یک موشک مهارنشدنی و یک ضربه چیپ از ارلینگ هالند منچسترسیتی را به برتری ۳ بر یک در خانه وستهام رساند. تا ستاره گلزن تیم گواردیولا در سومین مسابقه فصل جدید لیگ برتر انگلیس دومین هت‌تریک خود را تجربه کند. هالند حالا با ۷ گل در عرض ۳ مسابقه به صدر جدول گلزنان چسبیده . تا همین‌جای فصل، بیش از یک‌چهارم آمار فصل گذشته خود را به ثبت رسانده است.منچسترسیتی با کسب سومین پیروزی متوالی با ۹ امتیاز کامل نخستین پنجره تعطیلات بازی‌های ملی را تجربه می‌کند. ۲ رقیب اصلی این تیم (آرسنال و برایتون) در مقابل هم تن به تساوی دادند و حالا با ۷ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول قرار دارند. لیورپول با ۶ امتیاز و یک بازی کمتر چهارم است و برای رسیدن به سیتیزن‌ها باید در ورزشگاه اولدترافورد از سد منچستر یونایتد بگذرد. 

تساوی در بوندسلیگا

دومین هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا با برگزاری چند دیدار آغاز شد که در مهمترین بازی، دورتموند در مصاف با وردربرمن به تساوی صفر بر صفر دست یافت. دورتموند فصل را با پیروزی آغاز کرده بود و در این بازی موفق به کسب برتری نشد. نیمه اول موقعیت چندانی برای ۲ تیم در پی نداشت و سعی رقبا برای گلزنی، نتیجه‌ای برای هیچ یک در پی نداشت و نیمه اول با نتیجه صفر بر صفر مساوی به پایان رسید. در نیمه دوم  همین نتیجه پا بر جا ماند و در نهایت بازی مساوی به پایان رسید.این وردربرمن بود که تیم برتر میدان بود و در ابتدای نیمه چند موقعیت گلزنی برای این تیم به دست آمد که ثمری برای آن‌ها نداشت. وردربرمن برای گلزنی پا به میدان گذاشت و در ادامه باز هم حملات متعددی را بر روی دروازه تدارک دید. در دقیقه ۱۱ اشمیت می‌توانست گل برتری را برای وردربرمن به ثمر برساند اما موفق به انجام چنین کاری نشد. پس از آن دورتموند چند موقعیت نصفه و نیمه گلزنی به دست آورد. شوت‌های زنبورها نیز راهی به دروازه نداشت. در نهایت نیمه اول با نتیجه مساوی به پایان رسید.در نیمه دوم شاگردان شاهین به دنبال به ثمر رساندن گل برتری می‌دویدند اما تنها چند کارت زرد نتیجه کار آن‌ها بود. در ادامه بازی کمی با چاشنی خشونت همراه شد و در دقیقه ۷۳ نیکو اشلوتربرگ با کارت زرد دوم داور رو به رو و از زمین مسابقه بیرون رفت. پس از آن ۲ تیم موقعیت گلزنی چندانی به دست نیاوردند و در نهایت بازی بدون گل به پایان رسید. 

توپچی ها یفقط ک شلیک موفق داشتند

سومین هفته از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری بازی آرسنال در برابر برایتون برگزار شد. این بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید. آرسنال که از  ۲ دیدار ابتدایی خود در لیگ برتر ۲ پیروزی و ۶ امتیاز به دست آورده بود، امیدوار به کسب سه امتیاز این بازی بود تا بتواند روند بردهای خود در این فصل را حفظ کند اما تنها به یک تساوی یک بر یک دست یافت. ریکاردو کالافیوری بازیکن جدید و گران خریداری شده  آرسنال در پنجره نقل و انتقالات تابستان بار دیگر کار را از روی نیمکت ذخیره‌ها آغاز کرد. در این بازی آرسنال در نیمه اول توسط کای هاورتز از حریف خود پیش افتاد. در نیمه دوم و پس از اخراج دکلان رایس، تیم برایتون موفق شد توسط ژائو پدرو گل تساوی را به ثمر برساند. در نهایت بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید.

فاطمه همتی؛ نایب قهرمان پاراتیراندازی با کمان پارالمپیک شد

فاطمه همتی چهارمین نقره کاروان‌ ایران را در رشته پاراتیراندازی با کمان کسب کرد. به گزارش ایسنا، مسابقات پاراتیراندازی با کمان در بخش کامپوند بانوان در حالی پیگیری شد که فاطمه همتی در مرحله یک هشتم نهایی حریفی از کشور چین را پیش رو داشت. او بعد از اینکه این حریف را از پیش رو برداشت، برای رسیدن به نیمه نهایی‌ کماندار کشور میزبان را مغلوب کرد.همتی در مرحله نیمه نهایی به مصاف «فاوئبه پاترسون» از بریتانیا رفت و با عملکردی تحسین برانگیز موفق شد با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۴۳ برابر رقیب بریتانیایی خود به برتری برسد و به فینال راه پیدا کند.رقابت فینال بین فاطمه همتی از ایران و «اوزنور کره» از ترکیه برگزار شد و در پایان این کماندار ترکیه ای بود که مدال طلای این رشته را از آن خود کرد و فاطمه همتی نقره ای شد.همتی در دیدار فینال مقابل حریف ترکیه ای با نتیجه ۱۴۴ بر ۱۴۱ مغلوب شد و مدال نقره پارالمپیک را کسب کرد.

علیرضا بخت؛ به مدال برنز پارالمپیک رسید

پاراتکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم ایران با شکست قاطع حریف خود از صربستان به مدال برنز پارالمپیک پاریس دست یافت. در جریان دیدار رده‌بندی وزن ۸۰- کیلوگرم پاراتکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، علیرضا بخت ،از ایران برابر نیکولا اسپاجیچ از صربستان به روی شیاپ چانگ رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۲۹ بر ۶ به برتری رسید و صاحب مدال برنز پارالمپیک پاریس شد.بخت، پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل نورلان دومبایف از قزاقستان در راند طلایی به برتری رسید .اما در نیمه نهایی مقابل اسدبک توشتمیروف دارنده مدال طلای جهان از قزاقستان با نتیجه ۱۸ بر ۱۲ مغلوب شد و از رسیدن به فینال بازماند.

https://akhbar-rooz.com/?p=249399 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x