یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

چرا در برابر اقدامات جنایتکارانه حکومت علیه آوره گان افغان در ایران ساکت هستیم؟ عظیم هاشمی

تصویر برخورد مأمور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با یک نوجوان تبعه افغانستان

دارودسته حاکم‌ بر ایران هر روز ترفندی به کار می برند تا ناکار آمدی ،اقدامات جنایتکارانه، کشتارهای بی وقفه در زندانها، سرکوبگری های مداوم بر علیه اعتراضات خیابانی و اعتصابات رو به گسترش استثمارشدگان، نابودی فاجعه بار محیط زیست، چپاولهای هزاران میلیاردی، کمک های بی حد وحساب به مرتجعترین و فاشیستی ترین نهادها، سازمانها و احزاب مذهبی داخل و خارج از ایران و صدها اقدام ضد انسانی و ایران بر باد ده شان تحت شعاع خارجی ستیزی، افغان هراسی و ترفند های مشابه قرارگیرد!

در همین راستا حکومت تبلیغ ،دروغ پراکنی، فیلم های فیک، گزارشات مجعول و بزرگ نمایی یک عمل غیر انسانی و تعمیم آن به هزاران انسان دیگر بر علیه یکی از آسیب پذیرترین افراد سکونت گزیده در  ایران یعنی افغان ها با شدتی روز افزون به جلو صحنه کشانده است!

با کمی دقت و پی گیری متوجه می شویم موج جدید افغان ستیزی رژیم از اردیبهشت ماه توسط آخوندکی مرتجع ذوب در ولایت و از طرفداران پر و پا قرص جلیلی بنام حداد پور جهرمی کلید زده شد  و از آن زمان تا کنون روزی نیست که یک شیخک عمامه دار و یا بی عمامه ،یک پامنبری و بادامجون دور قاب چین دریکی از شبکه های رسمی و یا  ننگین نامه های رانت گیر ویا در فضای اینترنتی مزدورانی جیره بگیر و یا فرصت طلبانی شارلاتان کمین کرده برای پست و مقام دست به لجن پراکنی برعلیه این آواره گانی که بی کمترین توشه ای و  حتا با پای برهنه یا دمپایی بپا و لباسی مندرس برتن از سر استیصال و از ترس بدام افتادن در دست جنایتکاران طالب آواره دشت و بیابان، رود و کوه می شوند و خود را به اولین مکان ممکنه می رسانند که یکی از آنها ایران است!

این عزیزان آواره از دست طالبان، این  قحطی زدگانی که جنایت کاران مختلف ده ها سال است فروغ چشمانشان را مرتب بی سو تر  و بی سو تر کرده اند و اکنون طالب ها از  ابتدای  به روی کار آوردن مجددا شان توسط ایالات متحده آمریکا و حمایت های آشکار و پنهان همه دولتهای جنایت کار همچون رژیم ایران ،رژیم پوتین، رژیم پاکستان ،ترکیه ، قطر و غیره  در صدد است آن باقی مانده  فروغ چشم های این مردم را با سبعانه ترین شکل ممکن از آنان بگیرد و در واقع یک  انسانیت زدایی مطلقی از همه افغان ها نماید !

همه می دانیم ابعاد فاجعه دراین زمینه  برای هر دختر و زن افغان جنایت بارتر از آن است که در تصور بتوان گنجاند!

اما فاجعه زمانی ابعاد هولناکتری بخود می گیرکه نه فقط طالبان حاکم بر افغانستان و یا جنایتکاران حاکم بر ایران و یا حاکمان مرتجع در پاکستان شمشیرهای خود را علیه این آوارگان در هوا می چرخانند بلکه بخشی از مردم در کشورهایی مانند ایران و پاکستان نیز آشکارا همدست چنین رژیم ها یی می شوند بر علیه این آوارگان تکرار کننده همان تبلیغات رژیم می شوند!

در واقع می توان گفت تلخ ترین قسمت چنین تراژدی افتادن برخی از افرادجامعه در چنین دامچاله ایحاد شده  توسط رژیم است!

بدون شک  رژیم کاملا بابرنا مه و حساب شده چنین موضوعی را علم نموده است!

رژیم بخوبی می داند آن بخش از این افغان ها که مورد دلخواه، منطبق با برنامه ها و خواست خود است را کاملا در کنف حمایت خویش  قرار خواهد داد و هرگز آنها را از پشتیبانی و  حمایت های گوناگون  محروم نخواهد گرداند!

البته چنین برنامه ای نه تنها در مورد افغان های داخل ایران بلکه در مورد عراقی هاو غیره نیز همواره مورد نظر قرار داشته ودارد!

بنابراین  «آن بخشی ازافغانها مورد بیشترین تضییقات و  محر‌ومیت ها، بیشترین فشارها و غیره قرار می دهد که علیرغم شرایط غیر انسانی حاکم علیه مهاجران استنکاف دارند از گفتن آن لبیک مورد نظر رژیم!!»

اما اگر بنا به وضعیت اسفناک معیشتی کنونی که مردم جامعه ایران با آن روبرو هستند خارجی ستیزی و افغان هراسی امری است که می توان دلائلی بر ان مترتب نمود اما وقتی برخی  اوقات شاهد چنین وضعیت و روحیه افغان ستیزانه از جانب کنشگرانی هستیم که خود را مدافع آزادی ،دموکراسی،حقوق بشر و قس علیهذا می پندارند بخوبی پوشالی بودن این اشخاص در آنچه خود را به آن منتسب می کنند عریان جلو چشمان  هر آنسان آزادیخواهی نمایان می شود!

طرفه اینکه دامنه چنین موضوعی تا برخی از چپ ها نیز کشیده می شود! این موضوع زمانی به صورتی تراژیک -کمدی در می آید که مشاهده می کنیم  این چپ نما ها از برخی شعارها مانند، دفاع از انسانیت، آزادیخواهی ، برابری طلبی، سرنگونی خواهی و غیره لحظه ای کوتاه نمی آیند و چیزی کم نمی گذارند!

اما اکنون که دست اندرکاران رژیم از جمله استاندار آن در تهران تمام قد بر علیه افغان ها وارد میدان شده اند آیا اگر خود را کنشگری واقعا  آزادیخواه می دانیم ضروری نیست تا برعلیه این اقدامات حکومت بطورشفاف و بی هیچ اما و اگری موضع انسانی خود را اعلام نماییم و در این زمینه اقداماتی معین دردستور کاری خود قراربدهیم و تا عقب نشینی کامل رژیم از این موضع ضد انسانی اش بر دامنه و عمق حمایت های خودازاین آوارگان بیفزاییم؟ چرا سکوت کرده ایم؟

https://akhbar-rooz.com/?p=249385 لينک کوتاه

2.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برانگو
برانگو
6 روز قبل

متاسفانه رژیم برای مشغول کردن ذهن مردم و بقاء خود از هر ترفند کثیفی سوء استفاده میکند، فقط هشیاری خلق است که میتواند جلوی فاجعه ها را بگیرد!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x