یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

درخشش و غوغای زنان ایران از پاریس تا استرالیا ؛ ساره جوانمردی مدال طلا گرفت؛او؛ با ۵ مدال در تاریخ ماندگار شد؛ چین در رده اول و ایران در رده ۱۸؛ صعود دختران فوتبال بم به مرحله اصلی فوتبال لیگ قهرمانان آسیا

نازک بین-پرستو حبیبی پس از مدال آوری در پارالمپیک پاریس چند رکورد ویژه را به نام خود ثبت کرد. در دومین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس پرستو حبیبی دختر ۲۲ ساله ایران در رشته پرتاب کلاب کلاس F32 موفق به کسب مدال نقره شد.این مدال آوری چند نکته مهم داشت. حبیبی اولین بانوی شرکت کننده ایران در رشته پرتاب کلاب در پارالمپیک بود که موفق شد در نخستین حضورش مدال آور نیز لقب بگیرد.او، همچنین رکورد آسیا را که پیش از این در اختیار خودش بود ارتقاء داد.حبیبی ۲۲ ساله که سال قبل در بازی‌های پاراسیایی هانگژو مدال کسب کرد، کم سن‌ترین ورزشکار ایران در رشته پارادوومیدانی است که موفق به کسب مدال می‌شود.

اعتراض ایران پذیرفته شد؛ ظفر ذاکر به مدال نقره پارالمپیک رسید

عنوان چهارمی ظفر ذاکر در مسابقات پرتاب وزنه در پارالمپیک پاریس پس از اعتراض مسئولان ایران، تبدیل به مدال نقره شد. در دومین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس جمعه شب مسابقه پرتاب وزنه در کلاس F۵۵ برگزار شد که در پایان ظفر ذاکر با رکورد ۱۱.۸۸ متر در رده چهارم قرار گرفت و حامد امیری با رکورد ۱۱.۳۷ هفتم شد.پس از پایان این رقابت و در شرایطی که نتیجه رسمی از سوی مسئولان برگزاری اعلام شده بود، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران نسبت به عملکرد دو ورزشکار از صربستان و لهستان که نقره و برنز گرفته بودند، اعتراض کردند.
در نهایت با بررسی های انجام شده این اعتراض مورد قبول قرار گرفت و رکورد های ورزشکاران صربستان و هم چنین رکورد اصلی نماینده لهستان خطا اعلام شد.به این ترتیب ظفر ذاکر با همان رکورد ۱۱.۸۸ متر به جایگاه دوم صعود کرد و صاحب مدال نقره در پارالمپیک پاریس شد.
هم چنین حامد امیری با یک پله ارتقا ، در رده ششم قرار گرفت. در این رقابت نمایندگان بلغارستان و لهستان اول و سوم شدند.

تیم ملی نجات غریق بانوان ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی نجات غریق بانوان کشورمان موفق به کسب مدال نقره ماده ۴ در ۹۰ متر ساحلی مسابقات قهرمانی جهان در استرالیا شد.در مسابقات قهرمانی جهان نجات غریق که در گلدکست استرالیا در حال برگزاری است، بانوان ملی پوش کشورمان در ماده ۴ در ۹۰ متر ساحلی پس از رقابت با تیم‌های قدرتمند اسپانیا، استرالیا، مصر، انگلیس، نیوزلند، فرانسه و کانادا، موفق به کسب سکوی دوم و مدال ارزشمند نقره شدند.در ماده ۴ در ۹۰ متر ساحلی تیم مصر اول و تیم میزبان (استرالیا) سوم شدند.تیم ایران با ترکیب مریم محبی، کژان رستمی، فائزه آشورپور و پردیس عبدالمحمدی در این مسابقات حضور داشت.

برد و صعود دختران فوتبال بم در لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال خاتون بم با پیروزی مقابل کیچه هنگ‌کنگ به مرحله اصلی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. تیم فوتبال زنان خاتون بم در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا ،مصاف کیچه هنگ‌کنگ رفت و با پیروزی دو بر صفر مقابل این تیم به مرحله اصلی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. خاتون ،در دقایق ابتدایی این دیدار گل زد .اما از سوی داور آفساید اعلام شد. در ادامه دو تیم نتوانستند موقعیتی جدی روی دروازه یکدیگر به وجود بیاورند تا اینکه در وقت‌های تلف شده، فاطمه امینه برازجانی از وسط زمین به داخل محوطه جریمه سانتر کرد که پس از برخورد با زمین وارد دروازه کیچه شد و نیمه نخست با برتری یک بر صفر خاتون به پایان رسید.  مونا حمودی در نیمه دوم برای خاتون گلزنی کرد تا حساب کار دو بر صفر شود. در ادامه بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

مدال طلا سارا جوانمردی

در سومین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس انتظار برای کسب اولین طلای کاروان ایران به پایان رسید و ساره جوانمردی با عملکردی بی‌نظیر موفق شد برای سومین دوره متوالی طلای ماده ۱۰ متر تپانچه را در کلاس p2 از آن خود کند. البته او در ریو ۲۰۱۶ دو طلا گرفته بود و با این مدال، در مجموع ۴ طلا و ۱ برنز پارالمپیک در کارنامه دارد .وی حالا تبدیل به یک اسطوره در ورزش بانوان ایران شده است.

ساره جوانمردی در سومین روز پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ضمن کسب نخستین مدال طلای کاروان فرزندان ایران، نام خود را به عنوان پرافتخارترین بانوی ورزش توان‌یابان ثبت کرد. به گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از پاریس، در ادامه رقابت‌های پاراتیراندازی بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، مسابقات فینال ماده ۱۰ متر P2 زنان در مرکز شتقو برگزار شد و ساره جوانمردی ضمن کسب نخستین مدال طلای کاروان فرزندان ایران نام خود را با کسب ۴ مدال طلا و یک برنز در ادوار پارالمپیک به عنوان پرافتخارترین بانوی ورزش توان‌یابان ثبت کرد و ۵ مداله شد.در این ماده ساره جوانمردی از ایران به مصاف حریفان رفت و برای کسب مدال با ۷ پاراتیرانداز رقابت کرد. جوانمردی در فینال رقابتی نزدیک و نفسگیر با آیسل اوزجان پارتیرانداز ترکیه‌ای داشت و در اغلب راندهای مسابقه حریف ترکیه‌ای در صدر جدول ایستاده بود، اما در نهایت جوانمردی در راندهای پایانی از حریف پیشی گرفت و توانست با ۲۳۶.۸ امتیاز قهرمان شده و مدال طلا را بر گردن بیاویزد.این نخستین طلای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پارالمپیک پاریس بود و جوانمردی موفق شد، در سه دوره پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو( ۲ مدال طلا)، ۲۰۲۰ توکیو، ۲۰۲۴ پاریس مدال طلا کسب کند.  جوانمردی در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز به مدال برنز رسیده بود در این رقابت آیسل اوزجان به نقره رسید و روبینا فرانسیس از هند سوم شد.نسرین شاهی دیگر نماینده ایران، در این ماده بود که به رغم صعود به فینال به دلیل مردودی تست اسلحه دیسکالیفه شد و از جدول مسابقات حذف شد.

روز سوم پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ صعود ایران به رده هجدهم با طلای جوانمردی

در روز سوم بازی های پارالمیک ۲۰۲۴ پاریس ایران با مدال طلای ساره جوانمردی به رده هجدهم صعود کرد. به گزارش ایسنا، در سومین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، کاروان ایران صاحب یک مدال طلا توسط ساره جوانمردی در رشته تیراندازی شد. به این ترتیب تعداد مدال کاروان ایران به یک طلا و سه نقره رسید و به رده هجدهم جدول مدالی صعود کرد.پیش از این زهرا رحیمی در پاراتکواندو، پرستو حبیبی در پرتاب کلاب دوومیدانی و ظفر ذاکر در پرتاب وزنه صاحب مدال نقره شده‌اند. در حال حاضر چین با ۱۶ طلا، ۱۲ نقره و ۶ برنز همچنان درصدر جدول مدالی قرار دارد. بریتانیا با ۶ طلا، ۷ نقره و ۴ برنز دوم و هلند نیز با ۵ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز سوم هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=249340 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x