شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

آمریکا می‌گوید در حمله‌ای مشترک در غرب عراق ۱۵ عامل داعش کشته شدند

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز جمعه ۹ شهریور/ ۳۰ اوت اعلام کرد که نیروهای این کشور در ساعات اولیه روز ۲۹ اوت یک حمله مشترک با نیروهای امنیتی عراق در غرب این کشور انجام دادند که منجر به کشته شدن ۱۵ عامل دولت اسلامی (داعش) شد.

سنتکام گفت: «عناصر داعش به سلاح‌ها، نارنجک‌ها و کمربندهای انفجاری «انتحاری» مسلح بودند.

همچنین اعلام شده است که هیچ نشانه‌ای از تلفات غیرنظامیان در این حمله وجود ندارد. آسوشیتدپرس بعد از صدور این بیانیه به نقل از منابعش در ارتش آمریکا گزارش داد که هفت سرباز آمریکایی در این حمله مشترک زخمی شدند.

یک مقام ارتش آمریکا به آسوشیتدپرس گفت که در این عملیات پنج نفر مجروح شدند و دو نفر دیگر در اثر سقوط زخمی شدند. این مقام مسئول گفت: وضعیت همه پرسنل پایدار است.

ساعتی پس از انجام این عملیات هم وزارت خارجه عراق اعلام کرد که اعلام تاریخ پایان مأموریت ائتلاف به رهبری ایالات متحده به دلیل «تحولات اخیر» به تعویق افتاده است. این وزارتخانه جزئیات بیشتری ارائه نکرده است و مشخص نیست که «تحولات اخیر» به معنای همین حمله به گروه داعش است یا مرتبط با افزایش سطح تنش میان ایران و اسرائیل در خاورمیانه.

رویترز در ماه مارس گزارش داد که مذاکرات بین ایالات متحده و عراق در مورد پایان دادن به عملیات ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده در این کشور ممکن است تا پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر به پایان نرسد. عراق که همزمان متحد ایالات متحده و ایران است، میزبان ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی است.

https://akhbar-rooz.com/?p=249307 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x