شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

نیروهای نظامی در مرز بانه یک کولبر دیگر را به قتل رساندند

در ادامه تیراندازی و قتل کولبران مرزی، جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳، تیراندازی نیروهای نظامی در منطقه مرزی «آلوت» بانه به کشته شدن یک کولبر منجر شد.

آژانس خبررسانی کُردپا، هویت این کولبر را اسعد اسپندار، ۲۴ ساله و اهل سردشت، اعلام کرده و گزارش کرده که نیروهای نظامی این کولبر را بدون اخطار قبلی از ناحیه سینه و کمر هدف قرار داده‌اند. بر مبنای این گزارش پیکر اسعد اسپندار در روستای “قولە سویرو” از توابع سردشت به خاک سپرده شد.

براساس آمار ثبت‌شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند.

از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر (۱۳ درصد) کشته و ۲۳۶ کولبر (۸۷ درصد) زخمی شدند. از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال جاری میلادی کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲۲۲ مورد معادل (۸۲ درصد) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم نیروهای نظامی حکومت ایران صورت گرفته است و ۲۰ نفر از آن‌ها کودکان زیر ۱۸ سال بودند. این تعداد نشان می‌دهد که شمار کولبران کشته و زخمی‌شده در نوار مرزی کردستان نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی ۲۱۸ درصد افزایش داشته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=249297 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x