شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

هریس: سخت گیری با مهاجران و ادامه ی ارسال سلاح به اسرائیل

کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده، در اولین مصاحبه رسمی خود پس از معرفی اش به عنوان نامزد دموکرات ها، اعلام کرد رویکرد سخت‌گیرانه‌تری در مورد مهاجرت در مرز جنوبی این کشور در پیش خواهد گرفت و از ادامه ارسال سلاح به اسرائیل حمایت کرد. وی درخواست‌ها از سوی برخی اعضای حزب دموکرات برای بازنگری در ارسال سلاح به اسرائیل به دلیل تلفات سنگین فلسطینیان در غزه را رد کرد. هریس در پاسخ به سوالی درباره توقف ارسال سلاح به اسرائیل، گفت: «نه، ما باید به یک توافق (آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها) دست پیدا کنیم.»

کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده، در اولین مصاحبه رسمی خود پس از معرفی اش به عنوان نامزد دموکرات ها، اعلام کرد رویکرد سخت‌گیرانه‌تری در مورد مهاجرت در مرز جنوبی این کشور در پیش خواهد گرفت و از ادامه ارسال سلاح به اسرائیل حمایت کرد. این مصاحبه با دنا بش، مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان، در شرایطی انجام شد که کمتر از دو ماه تا روز انتخابات ریاست جمهوری در پنجم نوامبر باقی مانده است.

هریس در این مصاحبه اعلام کرد قصد دارد قوانین جامع‌تری برای کنترل مهاجرت به ایالات متحده ارائه کند و بر اجرای قوانین موجود تاکید کرد. او گفت: «ما قوانینی داریم که باید رعایت و اجرا شوند و افرادی که به طور غیرقانونی از مرز ما عبور می‌کنند، باید با پیامدهای آن روبرو شوند.»

وی همچنین به حمایت قوی از اسرائیل که یکی از ارکان اصلی سیاست خارجی دولت بایدن بوده است، تاکید کرد و درخواست‌هایی از سوی برخی اعضای حزب دموکرات برای بازنگری در ارسال سلاح به اسرائیل به دلیل تلفات سنگین فلسطینیان در غزه را رد کرد. هریس در پاسخ به سوالی درباره توقف ارسال سلاح به اسرائیل، گفت: «نه، ما باید به یک توافق (آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها) دست پیدا کنیم.»

با این حال، برخی از منتقدان مانند عباس علاویه، یکی از بنیانگذاران جنبش ملی ناراضیان که علیه سیاست‌های بایدن اعتراض کرده‌اند، از پاسخ هریس درباره غزه ابراز نارضایتی کردند. علاویه اظهار داشت: «اگر معاون رئیس‌جمهور به آتش‌بس علاقه‌مند است، باید از توقف فوری ارسال سلاح حمایت کند.»

هریس همچنین اشاره کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، مایل است یک جمهوری‌خواه را به کابینه خود اضافه کند. او گفت: «من فکر می‌کنم مهم است افرادی با دیدگاه‌ها و تجربیات مختلف در میز تصمیم‌گیری حضور داشته باشند و فکر می‌کنم حضور یک عضو جمهوری‌خواه در کابینه من به نفع مردم آمریکا خواهد بود.»

هریس پس از معرفی به عنوان نامزد حزب دموکرات، در نظرسنجی‌ها با رشد قابل توجهی روبرو شده است. در نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس، او با ۴۵ درصد حمایت در مقابل ۴۱ درصد حمایت از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، پیشتاز است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که هریس توانسته شور و شوق جدیدی در میان رأی‌دهندگان ایجاد کند.

با وجود برخی انتقادات که می گویند او در شرایط غیررسمی و بدون متن کمتر مسلط به نظر برسد، هریس در این مصاحبه به هیچ اشتباه عمده‌ای دچار نشد. او در دفاع از عملکرد خود و بایدن در مدیریت تورم گفت آنها اقتصادی را به ارث برده‌اند که به دلیل همه‌گیری کرونا دچار مشکل شده بود و ترامپ نیز در مدیریت آن ناکام بود. او افزود کارهای زیادی برای کاهش قیمت‌ها انجام شده اما «هنوز قیمت‌ها خیلی بالا هستند.»

جرمی سوری، استاد تاریخ و امور عمومی دانشگاه تگزاس در آستین، اظهار داشت هریس در این مصاحبه به عنوان فردی با دانش و سازش‌پذیر ظاهر شد، اما می‌توانست پاسخ‌های دقیق‌تر و مشخص‌تری درباره اقدامات خود در اولین روز ریاست جمهوری داشته باشد.

هریس از زمان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ تا کنون، در برخی مسائل به مواضع میانه‌تری روی آورده است. او در موضوع مهاجرت از مرز جنوبی ایالات متحده با مکزیک مواضع سخت‌گیرانه‌تری اتخاذ کرده است و دیگر خواستار ممنوعیت استخراج نفت با روش فرکینگ نیست؛ روشی که در ایالت پنسیلوانیا که یکی از ایالت‌های کلیدی در انتخابات محسوب می‌شود، بسیاری از افراد در این صنعت مشغول به کار هستند.

هنگامی که از هریس درباره تغییرات در سیاست‌هایش سوال شد، او گفت: «ارزش‌های من تغییر نکرده‌اند.»

هریس همچنین اظهارات ترامپ را که در آن وی را از نظر اصالت نژادی زیر سوال برده بود، رد کرد و گفت: «همان داستان قدیمی خسته‌کننده. سوال بعدی لطفاً.»

ترامپ در واکنش به این مصاحبه در پستی در شبکه اجتماعی خود، تروث سوشال، گفت: «من بی‌صبرانه منتظر مناظره با رفیق کامالا هریس هستم تا او را به عنوان یک فریبکار افشا کنم.» ترامپ به طور کاذب هریس را یک مارکسیست می‌نامد.

هرچند هریس در روزهای اخیر در مسیر کمپین انتخاباتی خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داده و مصاحبه‌هایی در تیک‌تاک انجام داده بود، اما تا روز پنجشنبه، مصاحبه رسمی و رو در رو با یک خبرنگار بزرگ یا شبکه خبری انجام نداده بود. دنا بش، که هم‌مجری مناظره بین ترامپ و بایدن در ۲۷ ژوئن بود که در نهایت منجر به کناره‌گیری بایدن از رقابت انتخاباتی شد، این مصاحبه را در ساوانا، جورجیا انجام داد، جایی که هریس و نامزد معاونت ریاست جمهوری او، تیم والز، در حال تور انتخاباتی با اتوبوس بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=249235 لينک کوتاه

2.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازلی
نازلی
14 روز قبل

این خانم تا پیش از اینکه رسما نامزد رسمی دموکراتها شود، برای خوشایند همه در هر محفلی به رنگ آنها در می آمد، هنوز فقط چند روز گذشته، دارد رنگ اصلی اش بیرون می زند، ترامپ فاشیست یا این دموکرات موذی؟؟ قابل توجه هم مملکیتهای ساده اندیش که عجولانه عکس او را در صفحه ی خود در لباس مجسمه آزادی گذاشتند یا برایش شعر گفتند!

نوری
نوری
15 روز قبل

خب خدا را صد هزار مرتبه شکر، خانم هریس مصاحبه و خط و خطوط چپ آزادیخواه را روشن فرمودند. چپ دمکرات نمی دانست در رابطه با ارسال سلاح به اسرائیل و آتش بس چه موضعی بگیرد که با موضع گیری خانم هریس قضیه حل شد. “علاویه” هم از موضع چپ کمونیستی مخالف اظهارات خانم هریس موضع گرفته است. برای چپ آزادیخواه مشخص شد که مطابق نظرات دقیق و بدون اشتباه خانم هریس، ضمن مخالفت با نژاد پرستی باید به شدت مهاجرینی که از عمه و خاله خود قهر کرده و غیر قانونی اقدام به مهاجرت می کنند را سرکوب کرد. در این دنیای بی پناهی و بی کسی، واقعا اگر چپ دمکرات و آزادیخواه راهنمایی همچون خانم هریس و آقای اوباما را نداشت، چکار باید می کرد؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x