شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

حماس اعلام وقفه در درگیری‌های غزه از سوی نتانیاهو را «فریب» برای ادامه جنگ دانست

در حالی که عملیات نظامی اسرائیل از اکتبر سال گذشته همچنان در باریکه تحت محاصره غزه ادامه دارد، جنبش فلسطینی «حماس» از سازمان ملل متحد خواست تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، را برای پذیرش آتش‌بسی بشردوستانه تحت فشار بگذارد.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر موافقت دولت اسرائیل با ایجاد وقفه در درگیری‌ها در اماکن معینی در نوار غزه جهت «واکسیناسیون» کودکان در برابر بیماری فلج اطفال، ضمن ابراز تردید این تصمیم نتانیاهو را در راستای تلاش برای «فریب» و ادامه جنگ دانست

این عضو حماس در این راستا خواستار مداخله و فشار سازمان ملل بر مقامات تل‌آویو شد.

الرشق همچنین ارتش اسرائیل را به حمله «عمدی» به کاروان‌ بشردوستانه سازمان ملل متهم کرد.

این عضو دفتر سیاسی حماس، ادامه داد که این روش مشکوکی که نتانیاهو و دولت او می‌کوشند تا آن را تحمیل کنند، می‌تواند اقدام سازمان ملل را ناکام بگذارد و صدها کودک را از واکسیناسیون علیه فلج اطفال محروم کند.

وی از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی خواست تا با تمام ابزارها بر نتانیاهو فشار بیاورند تا دولت اسرائیل یک آتش‌بس انسانی جامع به مدت ۷ روز در نوار غزه را بپذیرد و امکان واکسیناسیون همه کودکان موجود در این باریکه فراهم شود.

عزت الرشق، همچنین تاکید کرد که انتخاب مکان‌های خاصی که دولت نتانیاهو به میل خود تعیین می‌کند، گامی در جهت تداوم هدف قرار گرفتن غیرنظامیان است.

این اظهارات عضو حماس پس از آن بیان شد که کانال «۱۳» اسرائیل مدعی شد که این کشور با پیشنهاد آمریکا برای توقف موقت آتش‌بس در نوار غزه به منظور اجازه دادن به واکسیناسیون فلج اطفال در این منطقه موافقت کرده است.

با این حال، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، چهارشنبه گزارش‌ها مبنی بر موافقت دولت اسرائیل با درخواست آمریکا برای برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه به منظور انجام خدمات واکسیناسیون علیه فلج اطفال در غزه را تکذیب کرد.

در عین حال اما گفته شده است که چنین موضوعی در کابینه مطرح و با حمایت وزرا همراه شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=249231 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x