شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

شعارهواداران استقلال تهران علیه مربی مکتبی این تیم ؛ زهرا رحیمی؛ دخترشایسته ۱۵ ساله ایران؛ برای پارالمپیک تاریخ نوشت؛ ۵۷ سال کم است؛ تا ۸۰ سالگی بازی می کنم؛ قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا

نازک بین-هری کین مهاجم بایرن مونیخ و تیم ملی انگلیس ،جایزه کفش طلا را به عنوان بهترین گلزن اروپا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ دریافت کرد. او ،در نخستین فصل حضور در بوندس‌لیگا ۳۶ گل زد و نخستین انگلیسی برنده این جایزه بعد از کوین فیلیپس است که در سال ۲۰۰۰ موفق به دریافت آن شد. این بازیکن ۳۱ ساله همچنین سومین بازیکن بایرن است که کفش طلای اروپا را می‌برد، پیش از او گرد مولر و روبرت لواندوفسکی هر کدام دو بار این جایزه را برده بودند.کین ،در مراسم جشنی در باواریا گفت: «حس فوق‌العاده‌ای دارم، فقط می‌توانم از باشگاه و هم‌تیمی‌ها تشکر کنم، این جایزه برای همه است، بدون شما نمی‌توانستم به این جایزه برسم. آمدن به بایرن یکی از بهترین تصمیم‌های دوران حرفه‌ای من بود، که تا اینجا برایم لذتبخش بوده.»کفش طلا از فصل ۱۹۶۸-۱۹۶۷ به بهترین گلزنان اروپا داده می‌شود ،اما در سال ۱۹۹۷ با تغییر قوانین از بازیکنانی حمایت شد که در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند و با توجه به رتبه لیگ‌ها برای گلزنان ضریب در نظر گرفته می‌شود. لیونل مسی، تنها بازیکنی است که شش بار این جایزه را به دست آورده و کریستیانو رونالدو هم چهار بار کفش طلا گرفته. ارلینگ هالند سال گذشته این جایزه را به دست آورده بود. کین که هر ۷۹ دقیقه یک گل در لیگ برای بایرن زده، بالاتر از سرهو گیراسی از اشتوتگارت با ۲۸ گل و کیلیان امباپه و هالند هر دو با ۲۷ گل بهترین گلزن اروپا شد.

زهرا رحیمی؛ دخترشایسته ۱۵ ساله ایران؛ برای پارالمپیک تاریخ نوشت

نماینده وزن ۵۲- کیلوگرم پاراتکواندوی بانوان ایران راهی دیدار نهایی پارالمپیک پاریس شد. در ادامه رقابت‌های پاراتکواندوی بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در سالن تاریخی گرندپله، زهرا رحیمی جوان ۱۵ ساله نماینده وزن ۵۲- کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی مقابل آنا چاپاریدزه از گرجستان با نمایشی خوب با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد تا اولین فینالیست کاروان ورزشی ایران در این رقابت‌ها باشد.رحیمی پیش از این ابتدا شائو کیان از چین را ۱۳ بر ۲ برد و در دومین مبارزه نیز مقابل ماچادو از لرزیل ۶ بر ۴ به برتری رسید.

نقره با ارزش

رحیمی در دیدار نهایی وزن ۵۲- کیلوگرم کلاس k44 به مصاف سورنجاف اولنبایف از مغولستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب حریفش شد و به مدال نقره رسید. نماینده کشورمان برای حضور در دیدار نهایی ابتدا و در گام نخست موفق به برتری ۱۳ بر ۲ مقابل ژیان شائو از چین شده و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه ۶ بر ۴ از سد ماریا ادواردو ماچادو از برزیل گذشته بود. رحیمی در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه ۶ بر صفر آنا یاپیرادزه از گرجستان را شکست داد.مریم عبدالله‌زاده دیگر نماینده پاراتکواندوی کشورمان در رقابت‌های امروز بود که در وزن ۴۷- کیلوگرم کلاس k44  با شکست در دیدار رده‌بندی از دستیابی به مدال برنز بازماند. 

تا ۸۰ سالگی بازی می کنم

کازویوشی میورا، اسطوره ۵۷ ساله فوتبال ژاپن ملقب به کینگ کازو، به عنوان مسن‌ترین فوتبالیست حرفه‌ای جهان همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.دوران حضور کازویوشی میورا در اولیوایرنزه ،به اتمام رسید و او، همچنان در ۵۷ سالگی نیز می‌خواهد بازی کند، قراردادی با اتلتیکو سوزوکا حاضر در دسته چهارم ژاپن امضا کرد. سال قبل مهاجم ژاپنی در دقیقه ۹۰ دیدار اولیوایرنزه مقابل ویسئو به عنوان یار تعویضی به میدان رفت، تا شاهد برتری ۴-۱ تیم اش باشد. همین چند دقیقه بازی کافی بود تا او به رکوردهای خود اضافه کند. او، با ۵۶ سال و ۲۴ روز به مسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال پرتغال تبدیل شد.کازویوشی میورا، اسطوره ۵۷ ساله فوتبال ژاپن ملقب به کینگ کازو، به عنوان مسن‌ترین فوتبالیست حرفه‌ای جهان همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. این مهاجم سابق تیم ملی ژاپن که در طول بیش از سه دهه در تیم‌های مختلف و لیگ‌های ژاپن، برزیل، ایتالیا و پرتغال بازی کرده، اکنون در تیم اتلتیکوسوزوکا در لیگ دسته چهارم ژاپن مشغول است. میورا که الهام‌بخش شخصیت مانگای معروف اولیویه آتون بوده، با عشق بی‌پایان به فوتبال می‌گوید: «۳ سال دیگر ۶۰ ساله می‌شوم، دوست دارم تا جایی که میتوانم بازی کنم. اعتراف می‌کنم دوست دارم تا ۸۰ سالگی در مسابقات فوتبال شرکت کنم.»کازو ،نه تنها به دلیل مهارت‌های فوتبالش بلکه به دلیل تعهد و پشتکار بی‌پایانش در فوتبال به یک نماد فرهنگی تبدیل شده است. او الهام‌بخش بسیاری از بازیکنان جوان است که می‌خواهند به بلندپروازی‌ها و آرزوهای شان برسند.

باران بطری ؛ شعار استقلالی‌ها علیه مربی مکتبی این تیم

استقلال خوزستان و استقلال تهران در هفته سوم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که استقلال با سوپرگل یفوما ۱-۰ بازنده بازی شد.بازی دو تیم استقلال خوزستان و استقلال با حاشیه های فراوانی همراه بود. در اولین روز از هفته سوم لیگ برتر فوتبال، استقلال در ورزشگاه شهدای فولاد مهمان استقلال خوزستان بود. این دیدار که با ۱۲ دقیقه تاخیر آغاز شد با حاشیه‌های زیادی همراه بود.پیش از آغاز بازی شیشه اتوبوس استقلال با پرتاب سنگ از سوی برخی افراد شکسته شد.نیمه دوم هم به دلیل ورود دیرهنگام شاگردان نکونام با تاخیر آغاز شد.بین دو نیمه نیز در حالی که بازی در آستانه شروع شدن بود، پنج جیمی جامپ به صورت پی در پی وارد زمین شدند که توسط ماموران ورزشگاه به بیرون هدایت شدند. در جریان نیمه نخست هم یک جیمی جامپ قصد ورود به زمین را داشت که ناکام بود.در دقیقه ۴۸ داور داسیلوا بازیکن استقلال خوزستان را با کارت زرد جریمه کرد که سپس با توضیحاتی از سوی کمک داور، کارت زرد این بازیکن پاک شد.در دقیقه ۶۱ نیز یک جیمی جامپ در حالی که پرچم فولاد را در دست داشت وارد زمین شد و به سوی جواد نکونام رفت. این در حالی بود که داور به این وضعیت بی اعتنا بود و جیمی جامپ توسط افراد کنار زمین به بیرون هدایت شد.

در دقیقه ۸۰ پس از گل استقلال خوزستان، عده‌ای از هواداران استقلال علیه جواد نکونام شعار سردادند.(نکو نام حیا کن، استقلال را رها کن. نکونام در موضوع راپیمائی اربعین به کربلا، مشارکت داشت).در دقیقه ۸۸ در حالی که بازی متوقف بود، سه جیمی جامپ دیگر وارد زمین شدند.در جریان بازی به دفعات بطری‌های آب به درون زمین پرتاب می‌شد، به صورتی که بازی با بارش بطری آب همراه بود.(گزارشگر بازی هواداران استقلال تهران را خطاب قرار می داد).در دقیقه ۹۰ بازیکن استقلال خوزستان وقتی تیم اش صاحب کرنر شد، هواداران حریف را تحریک کرد و همین باعث شد هواداران استقلال بطری‌های آب فراوانی را به سمت او پرتاب کنند که داور هم این بازیکن را با کارت زرد جریمه کرد. در همین حین یک جیمی جامپ وارد زمین شد و کوهی، بازیکن استقلال خوزستان را مورد ضرب و شتم قرار داد. بازی برای دقایقی متوقف شد.

انجام قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا

مراسم قرعه‌کشی مرحله رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ قهرمانان اروپا ، در مرکز گردهم‌آیی گریمالدی، واقع در موناکو برگزار شد. که طی آن ۳۶ تیم حاضر در این مسابقات رقبای خود را شناختند.شرایط پیچیده قرعه‌کشی و ساختار برگزاری رقابت‌ها امکان قرعه‌کشی به روش انسانی-رایانه‌ای را از بین برد و امسال تقریباً تمام قرعه‌کشی را نرم‌افزار ویژه یوفا به عهده داشت؛ الگوریتم‌های این نرم‌افزار تمام حالت‌های ممکن برای برنامه تیم‌ها را محاسبه کرده و به محض اعلام نام هر تیم، رقبای آن از بین تمام گزینه‌های ممکن انتخاب می‌شدند. فرآیند قرعه‌کشی و انتخاب حریفان هر تیم به‌گونه‌ای پیش می رفت که کار به بن‌بست نرسد و برای تمام تیم‌های باقی‌مانده، تعیین برنامه طبق مقررات اعلام شده ممکن باشد. اما، با این وصف سردرگمی وجودداشت و سردرآوردن از این نوع فرم بندی به دقت و داشتن اطلاعات بیشتر، نیاز است. مرحله لیگ رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه ۲۷ شهریور آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ۱۰ بهمن ادامه خواهد داشت. در پایان این مرحله تیم‌های اول تا هشتم جدول رده‌بندی مستقیماً راهی دور یک هشتم نهایی می‌شوند و ۱۶ تیم بعدی (تیم‌های نهم تا بیست‌وچهارم) در پلی‌آف برای رسیدن به مرحله حذفی تلاش می‌کنند. برنامه دقیق و زمان برگزاری هر مسابقه از مرحله گروهی شنبه آینده توسط یوفا اعلام می‌شود.

سیدبندی قرعه‌کشی به شرح زیر است:

سید ۱: منچسترسیتی، بایرن مونیخ، رئال مادرید، پاری‌سن ژرمن، لیورپول، اینتر، دورتموند، لایپزیش و بارسلونا.

سید۲: بایرلورکوزن، اتلتیکو مادرید، آتالانتا، آرسنال، یوونتوس، بنفیکا، بروخه، شاختار دونتسک و میلان.

سید۳: فاینورد، آیندهوون، اسپورتینگ لیسبون، دینامو زاگرب، ردبول سالزبورگ، یانگ بویز، سلتیک، ستاره سرخ و لیل.

سید۴: موناکو، اسپارتاپراگ، استون‌ویلا، بولونیا، ژیرونا، اشتوتگارت، برست، اشتورم گراتس و براتیسلاوا.

در ابتدا مراسم از کریستیانو رونالدو به عنوان برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تقدیر شد و جانلوییجی بوفون جایزه‌ی مخصوص رئیس یوفا در سال ۲۰۲۴ را دریافت کرد.

قرعه کشی سید اول لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۵:

منچسترسیتی

اینتر، کلوب بروژ، فاینورد و اسپارتاپراگ | خانه
پاری‌سن‌ژرمن، یوونتوس، اسپورتینگ و اسلوبودان | خارج از خانه

اینتر

لایپزیش، آرسنال، ستاره سرخ و موناکو | خانه
منچسترسیتی، بایرلورکوزن، یانگ‌بویز و اسپارتاپراگ | خارج‌ازخانه

بایرن‌مونیخ

پاری‌سن‌ژرمن، بنفیکا، دیناموزاگرب و اسلوبودان | خانه
بارسلونا، شاختار، فاینورد و استون‌ویلا | خارج از خانه

لایپزیش

لیورپول، یوونتوس، اسچپورتینگ و استون‌ویلا | خانه
اینتر، اتلتیکومادرید، سلتیک و اشتورم‌گراتس | خارج از خانه

دورتموند

بارسلونا، شاختار، سلتیک و اشتورم‌گراتس | خانه
رئال‌مادرید، کلوب بروژ، دیناموزاگرب و بولونیا | خارج از خانه

بارسلونا

بایرن‌مونیخ، آتالانتا، یانگ بویز و برست | خانه
دورتموند، بنفیکا، ستاره سرخ و موناکو | خارج از خانه

رئال‌مادرید

دورتموند، میلان، سالزبورگ و اشتوتگارت | خانه
لیورپول، آتالانتا، لیل ئ برست | خارج از خانه

لیورپول

رئال‌مادرید، بایرلورکوزن، لیل و بولونیا | خانه
لایپزیش، میلان، آیندهوون و خیرونا | خارج از خانه

پاری‌سن‌ژرمن

منچسترسیتی، اتلتیکومادرید، آیندهوون و خیرونا | خانه
بایرن‌مونیخ، آرسنال، سالزبورگ و اشتوتگارت | خارج از خانه

قرعه کشی سید دوم لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۵:

بایرلوزکوزن

اینتر، میلان، سالزبورگ و برست | خانه
لیورپول، اتلتیکومادرید، فاینورد و اسپارتاپراگ | خارج از خانه

اتلتیکومادرید

لایپزیش، بایرلورکوزن، لیل و اسلوبودان | خانه
پاری‌سن‌ژرمن، بنفیکا، سالزبورگ و اسلوبودان| خارج‌ازخانه

آتالانتا

رئال‌مادرید، آرسنال، سلتیک، اشتورم‌گراتس | خانه
بارسلونا، شاختار، یانگ‌بویز و اشتوتگارت | خارج از خانه

آرسنال

پاری‌سن‌ژرمن، شاختار، دیناموزاگرب و موناکو | خانه
اینتر، آتالانتا، اسپورتینگ و خیرونا | خارج از خانه

یوونتوس

منچسترسیتی، بنفیکا، آیندهوون و اشتوتگارت | خانه
لایپزیش، کلوب بروژ، لیل و استون‌ویلا | خارج از خانه

بنفیکا

بارسلونا، اتلتیکومادرید، فاینورد و بولونیا | خانه
بایرن‌مونیخ، یوونتوس، ستاره سرخ و موناکو | خارج از خانه

شاختار

بایرن‌مونیخ، آتالانتا، یانگ بویز و برست | خانه
دورتموند، آرسنال، آیندهوون و بولونیا | خارج از خانه

کلوب بروژ

دورتموند، یوونتوس، اسپورتینگ و استون‌ویلا | خانه
منچسترسیتی، میلان، سلتیک و اشتورم‌گراتس | خارج از خانه

میلان

لیورپول، کلوب بروژ، ستاره سرخ و خیرونا| خانه
رئال‌مادرید، بایرلورکوزن، دیناموزاگرب و اسلوبودان | خارج از خانه

از مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در فرمت سوئیسی امسال لیگ قهرمانان اروپا ،افزایش تعداد تیم‌ها از ۳۲ به ۳۶ خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است در پایان دور نخست ۸ تیم برتر راهی مرحله یک هشتم نهایی می‌شوند و همچنین تیم‌های نهم تا بیست و چهارم پس از انجام یک جدال در مرحله پلی آف، راهی یک هشتم نهایی خواهند شد. امسال آلمان و ایتالیا (به دلیل عملکرد بهتر نمایندگان در رقابت‌های اروپایی فصل گذشته) ۵ سهمیه دارند و انگلیس و اسپانیا مانند گذشته با ۴ تیم در لیگ قهرمانان حاضر می‌شوند. به‌طور کلی ۵ لیگ معتبر اروپایی جمعاً ۲۲ تیم (۶۱ درصد کل تیم‌ها) را به خود اختصاص داده است:

ایتالیا: اینتر، میلان، یوونتوس، بولونیا و آتالانتا
آلمان: بایرن مونیخ، بایرلورکوزن، دورتموند، لایپزیش و اشتوتگارت
اسپانیا: رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید و ژیرونا 
انگلیس: منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول و استون‌ویلا 
فرانسه: پاری‌سن‌ژرمن، موناکو، برست و لیل

https://akhbar-rooz.com/?p=249207 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهروز
بهروز
15 روز قبل

باز هم شیطنت بی مزه سیاسی در انتخاب یک تیتر ورزشی.

نازک بین
نازک بین
14 روز قبل
پاسخ به  بهروز

آقای بهروز گرامی، عرض شود شیطنتی وجود ندارد که بی مزه یا با مزه باشد. وقتی هواداران استقلال جواد نکونام را مربی مکتبی می دانند و عللاقه ای ندارند که نکونام مربیان تیم محبوب شان باشد.دیگر، شیطنت چه جائی خواهد داشت؟ خیر، اینگونه که شما برداشت کرده اید، نیست! شاد باشی

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x