شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

ادامه تعلیق دانشجویان در دولت پزشکیان

امروز در دیدار با وزیر علوم، پزشکیان دستور داد که دانشجویان و استادان اخراجی به دانشگاه برگردند. بنا بر اخبار رسیده به شورای هماهنگی تشکل های صفی فرهنگیان، از زمان بر سرکار آمدن دولت تازه منصوب‌شده مسعود پزشکیان چندین دانشجو در دانشگاه‌های مختلف تعلیق شدند.

ریحانه ابراهیم‌وندی، دانشجوی کارشناسی مشاوره دانشگاه الزهرا، با حکم کمیته‌‌ی انضباطی با اتهامات نشر اکاذیب و ایجاد آشوب و بلوا، به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب در سنوات محکوم شد. گفتنی است که هیچ حکم مکتوبی مبنی بر اجرای حکم در اختیار این دانشجو قرار نگرفته و کمیته‌ی انضباطی دانشگاه الزهرا، صرفاً به ابلاغ شفاهی حکم بسنده نموده است.

یکتا میرزائی، دانشجوی رشته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، بنابر حکم کمیته انضباطی با اتهام‌های «عدم رعایت حجاب، عدم‌ رعایت شئونات دانشجویی و توهین به شعائر و مقدسات ملی یا اسلامی» به محرومیت از تحصیل به مدت دو نیم‌سال (یک نیم‌سال اجرایی و یک نیم‌سال تعلیقی) محکوم شد.

سیدکیان بنی‌هاشمی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رفتار سازمانی دانشگاه تهران، بعد از گذشت بیش از ۶ ماه از حکم بدوی، با حکم قطعی کمیته انضباطی، به محرومیت از تحصیل به مدت ۱ نیمسال با احتساب سنوات محکوم شد.

شورای هماهنگی در ادامه ی گزارش خود آورده است: حق تحصیل همواره از مطالباتی بوده که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بر آن تأکید داشته است. این حق، حقی است همگانی. از این رو شورای هماهنگی در کنار حق تحصیل دانش‌آموزان از حق تحصیل دانشجویان نیز تمام‌قد دفاع می‌کند.

شورای هماهنگی ضمن محکومیت صدور چنین احکامی، خواهان بازگشت به تحصیل تمام دانشجویانی است. که چنین احکام ظالمانه‌ای برای آن‌ها صادر شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=249189 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x