پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

صدور حکم اخراج رئیس مرکز اسلامی هامبورگ؛ دو هفته وقت دارد

مقامات هامبورگ با صدور حکم اخراج محمد هادی مفتح، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ، به او دو هفته برای ترک خاک آلمان فرصت داده‌اند.

به گزارش روزنامه آلمانی «زیت»، پنج هفته پس از تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ و سایر دفاتر وابسته به آن در آلمان که وابسته به حکومت ایران بود، رئیس سابق این مرکز تا ۱۱ سپتامبر فرصت دارد تا از آلمان خارج شود، در غیراین صورت او با هزینه شخصی خود و با استفاده از قوه قهریه از آلمان اخراج خواهد شد.

او همچنین اجازه بازگشت یا اقامت در آلمان را نیز نخواهد داشت و در صورت چنین اقدامی با حکم سه سال زندان روبرو خواهد شد.

محمد هادی مفتح از سال ۲۰۱۸ رئیس مرکز اسلامی هامبورگ بوده و به استناد دفتر پاسداری از قانون اساسی هامبورگ او تا همین اواخر به عنوان نماینده خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در آلمان شناخته می‌شد.

ماه گذشته، وزیر کشور آلمان نانسی فزر، مرکز اسلامی هامبورگ را «پایگاه اصلی تبلیغات سیاسی حکومت ایران در اروپا» خواند و دستور تعطیلی آن را صادر کرد. به دنبال این دستور، پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ موسوم به مسجد آبی و پنج مرکز وابسته به آن و اماکن مرتبط با آن یورش برد و تجهیزات آن را ضبط و این مراکز را تعطیل کرد. مقامات هامبورگ هنوز درباره سرنوشت مسجد آبی هامبورگ و یا تغییر کاربری آن تصمیمی نگرفته‌اند.

وکلای مرکز اسلامی هامبورگ، شکایتی علیه این تصمیم در دیوان فدرال اداری در لایپزیک ثبت کرده و می‌گویند تعطیلی این مرکز سبب خواهد شد تا شیعیان از انجام مناسک مذهبی خود محروم شوند. با این حال وزارت کشور آلمان می‌گوید فعالیت‌های این مرکز را که ناقض قانون اساسی آلمان است، مدتها زیر نظر داشته است.

مرکز اسلامی هامبورگ در اواسط دهه ۴۰ با ساخت مسجدی که بعدها گسترش یافت و نوسازی شد فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، گفته شده که بخشی از هزینه ساخت این مسجد را دربار شاهنشاهی پرداخته است و ساواک بر شیوه کار آن نظارت داشته است اما پس از چند سال برخی از کارگزاران بعدی حکومت اسلامی در ایران از جمله محمد بهشتی ریاست آن را برعهده گرفتند که پیش از آن با آموزش و پرورش همکاری داشت.

محمد هادی مفتح، دهمین امام جمعه مرکز اسلامی هامبورگ بوده است. او فرزند محمد مفتح بود که پیش از سرکار آمدن حکومت جمهوری اسلامی با وزارت آموزش و پرورش در تهیه کتب درسی دینی همکاری داشت و پس از سرکار آمدن جمهوری اسلامی به ریاست کمیته چهارم انقلاب اسلامی رسید و آذر ۱۳۵۸ توسط گروه فرقان ترور شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=249181 لينک کوتاه

2.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نکته
نکته
20 روز قبل

شاه و شیخ در ترویج اسلام ناب محمدی متحد و همصدا

نوری
نوری
20 روز قبل

دوستان چپ لیبرال و چپ غیر تند رو لطفا برای من که در کشوری جهان سومی زندگی می کنم لطفا توضیح دهید که آزادی مذهب و تساهل و تسامح در جوامع آزاد که شما در آن جوامع زندگی می کنید چگونهدتبلور پیدا می کند؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x