شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

مرگ مرد جوان در پاسگاه لنگرود؛ پنج مأمور نیروی انتظامی بازداشت شدند

به‌دنبال گزارش‌ چند رسانه‌ محلی گیلان و شبکه‌های اجتماعی از مرگ مردی جوان به‌‌دلیل «شکنجه و ضرب‌وجرح» در پاسگاه لنگرود، دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان از بازداشت موقت پنج افسر نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در اطلاعیهٔ دادستانی عمومی و انقلاب لاهیجان که روز چهارشنبه هفتم شهریور منتشر شد، به هویت این جوان اشاره نشده، اما رسانه‌های محلی در استان گیلان او را «محمد میرموسوی» معرفی کرده‌اند.

با این حال ابراهیم انصاری، دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان، گفته که «مقامات قضایی شهرستان بلافاصله پس از این واقعه در محل حاضر و بررسی موضوع را با جدیت در دستور کار قرار دادند.»

به گفتهٔ او، این موضوع در کمیتهٔ پیگیری وقایع خاص دادگستری استان نیز طرح شده و هیئت حقوق شهروندی استان گیلان نیز با سفر به لاهیجان، مشغول بررسی مرگ مشکوک این جوان است.

این اطلاعیه پس از آن صادر شد که شماری از رسانه‌های محلی گیلان، وب‌سایت حقوق بشری هه‌نگاو و وب‌سایت حقوقی دادبان، تصاویری از پیکر خونین مردی جوان در حال شسته‌ شدن در غسالخانه را منتشر کرده و نوشتند که آثار «شکنجه و ضرب‌وجرح» شدید بر پیکر او آشکار است.

پس از انتشار این ویدئوی تکان‌دهنده، هویت این مرد جوان «محمد میرموسوی»، ۳۶ ساله و اهل روستای سیدمحله از بخش رودبنه شهرستان لاهیجان عنوان شد.

بر اساس گزارش‌ها، او در جریان یک نزاع محلی توسط مأموران یگان ویژه نیروی انتظامی این شهرستان بازداشت شده و پس از «ضرب و شتم شدید» در پاسگاه لنگرود جان باخته است.

سازمان حقوق‌بشری هه‌نگاو گزارش داده که این مرد جوان در روز بازداشت جان ‌باخته، اما با توجه به آثار کالبدشکافی روی سینه و شکم که در ویدئو دیده می‌شود، مشخص نیست پیکر او چه زمانی به خانواده‌ تحویل داده شده است.

هه‌نگاو همچنین ویدئویی از مراسم خاکسپاری او منتشر کرد و نوشت که این مراسم روز ششم شهریور برگزار شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=249179 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x