دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

جوزپ بورل: اتحادیه اروپا تحریم برخی وزیران دولت اسرائیل را بررسی کند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شماری از وزیران دولت اسرائیل را به «نفرت‌پراکنی» علیه فلسطینیان و مطرح کردن پیشنهاد‌های مغایر با قوانین بین‌المللی متهم کرد.

بورل که یک روز پس از آغاز عملیات گسترده اسرائیل در منطقه اشغالی کرانه باختری صحبت می‌کرد به خبرنگاران گفت که در حال مشورت با برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های احتمالی علیه این وزیران هستند.

به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کسانی که «علیه فلسطینی‌ها پیام‌های غیرقابل توام با نفرت منتشر می‌کنند و چیزهایی را پیشنهاد می‌کنند که آشکارا در تضاد با قوانین بین‌المللی است»، افرادی هستند که اتحادیه اروپا در نظر دارد آنها را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کند.

با این حال آقای بورل نامی از این وزرای اسرائیلی نبرده است.

ساعاتی پیش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست فورا عملیات نظامی گسترده این کشور در کرانه باختری اشغالی را متوقف کند.

در بیانیه گوترش با اشاره به وضعیت ناآرام منطقه که بالقوه آماده انفجار است، آمده که عملیات اسرائیل آن را تبدیل به وضعیتی خطرناک‌تر کرده است.

در همین حال آیلت شاکد، یکی از وزرای سابق کابینه اسرائیل عملیات نظامی این کشور در کرانه باختری را «دفاع از خود» خوانده است.

روز گذشته نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات فلسطینی گفت اقدامات اسرائیل در شمال کرانه باختری «ادامه جنگ جامع علیه مردم، سرزمین و اماکن مقدس ما» است.

تشکیلات فلسطینی می‌گوید اسرائیل کرانه باختری را اشغال کرده‌ و ایالات متحده که «حمایت و پشتیبانی از این اشغال را فراهم و به ادامه جنگ علیه مردم فلسطین کمک می‌کند، مسئول این تشدید خشونت‌ها هستند.»

سخنگوی تشکیلات فلسطینی از آمریکا خواسته است که برای توقف تشدید خشونت‌ها، مداخله کند.

دولت آمریکا ظهر سه‌شنبه ۲۸ اوت اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه یک سازمان غیردولتی به نام هاشومیر یوش و چند نفر فرد حقیقی وضع کرده و گفته علت این است که این سازمان و افراد تحریم شده در بیرون راندن اجباری فلسطینیان ساکن روستای خربت زنوتا نقش داشته‌اند و پس از بیرون راندن ساکنان با حصارکشی مانع بازگشت آنها به منازل‌شان شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=249171 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x